Vst's verdelen over keyboard

Floydian

Ingeburgerd
Ik kom hier zelf niet echt uit.. heb al een en ander geprobeerd en via google kom ik ook niet achter de juiste informatie. wellicht doe ik iets verkeerd en is het vrij simpel... in ieder geval wil ik het volgende:

Ik gebruik een Roland XP80 icm een EMU0404 interface via Ableton Live.
Nu wil ik graag bijv. een analoge vst programmeren onder het 1e octaaf, een piano vst onder het 2e,3e octaaf etc. etc..

Volgens mij ligt dit ook aan de VST zelf maar dat weet ik niet zeker.
Wellicht kunnen jullie wat tips geven over hoe en wat.

Alvast bedankt.

nou leuke vraag dit! Maar volgens mij kan dit niet... misschien met een sampler wel (vst) zoals Halion... of kontakt

maar naar mijn idee is het gewoon vst inladen en deze selecteren voor het betreffende midispoor

vraag me ook af waarom je dit eigenlijk zo zou willen...

Alhoewel dit allemaal netjes in de handleiding staat, kan het wel wat onduidelijk zijn.

De bedoeling is dat je de verschillende instrumenten gaat groeperen in een 'rack', waarbij je via de 'key' functie een zgn keyrange kan toewijzen (zie afbeelding). Je kan hier dus ook verschillende lagen mee aanmaken.

je begint dus gewoon met een Instrument Rack op een midi-kanaal te slepen, dan pijltje om het rack te 'openen' waar je de verschillende instrumenten een voor een in de lijst sleept. Daarna op 'key' klikken en de verschillende keyranges instellen. Klaar!

Als je wil kan je dit ook per velocity instellen, maar jij bent op zoek naar keyranges.

Attachments

• rack.png
    rack.png
    94,8 KB · Bekeken: 100
Dank je wel voor de reactie ... zit ook op het werk hier, ga het vanavond proberen en laat het weten als het is gelukt.

Wat je theoretisch zou kunnen doen:
1. Verschillende vsti's gebruiken
2. Voor elke vsti's de gewenste key-range afbakenen
3. Zorg dat elke vsti's op hetzelfde midi-kanaal ontvangt
4. Echo de midi-input (waar je XP80 midi op verstuurt) naar elke vsti.

Stap 2 is afhankelijk van de mogelijkheden van de vsti.
Stap 4 is afhankelijk van de mogelijkheden van je DAW software. Ik kan in Cakewalk Sonar bijvoorbeeld per track de gewenste midi-input (port, channel) selecteren, en echo-thru inschakelen (midi-input wordt altijd doorgegeven aan de output van de channel, bijv. vst, ook al heb ik een andere track actief).

Moet dus kunnen, maar het hangt dus af van de vsti en DAW mogelijkheden.

Vstack van steinberg kan dit alles wat jij vraagt!!!!!

Back