Welke reverb-unit?

Ik heb enkele keren met een Bricasti mogen werken, wat een fantastische galm.

Ik merk erg goed waarom die een stuk duurder is dan bijv. een lexicon lxp-15/pcm91 of yamaha galm. Velen hebben hun pcm91 ingeruilt tegen een Bricasti.

Hij klinkt anders dan een 480.
Het lijkt net alsof je een arsenaal aan nieuwe ruimtes erbij krijgt.
Klinkt een beetje melo achtig.

Voor live hoor je hem misschien niet goed genoeg, ookal nemen enkele techneuten hem toch live mee.

Jammer dat hij nu nog buiten me budget ligt,(hij staat wel op me verlanglijstje)Sinterklaas?:P

Ik heb vrij veel galmen gehoord, maar van de Bricasti was (en ben) ik echt ondersteboven.
En dan binnenkort de v2.0 upgrade met de AMS RMX16 emulatie erbij... en daarna de update met ingebouwde delays... hoe lang kan een mens nog weerstand bieden?

Ik heb vrij veel galmen gehoord, maar van de Bricasti was (en ben) ik echt ondersteboven.
En dan binnenkort de v2.0 upgrade met de AMS RMX16 emulatie erbij... en daarna de update met ingebouwde delays... hoe lang kan een mens nog weerstand bieden?

Als je bankrekening het toelaat...er schijnt ook een mooie remote bij te krijgen.

Ja, erg mooi. Dan kan je een handjevol Bricasti's tegelijk aansturen... :z

Als ik lees wat je doet met je setup denk ik dat je het beste kunt zoeken naar een multi-fx die een goede galm heeft. Maar als je veel met analoge synths werkt kunnen meer soorten fx wel prettig zijn.

Ik zou je aanraden om eens te kijken of je een 2e hands KSP8 kan vinden. Mooie galmen maar daarnaast nog veel meer interessant fx. En je kunt meerdere (stereo)kanalen naast elkaar gebruiken. Ze worden met remote RSP8 en kana4 kaart al aangeboden voor rond de $1500,-.
Een Sony DPS-V77 is ook een goede optie. Of een Ensoniq DP4+ maar die haal je niet in eerste instantie voor de reverbs. Wel voor de andere fx.

Succes!

OJ

Of een Ensoniq DP4+ maar die haal je niet in eerste instantie voor de reverbs. Wel voor de andere fx.

Je hebt gelijk, maar ik vind de reverb van een DP4 wel bijzonder mooi moet ik zeggen. Hetzelfde geldt overgens voor een H3000. Alhoewel ik daar weer bij moet zeggen dat dat niet mijn ding is. Ik heb een H3000 D/SE gehad...leuk ding maar niet leuk genoeg voor mij om te houden.

TS had een budgetruimte van rond de 1000, als ik me goed herinner. Dus dan vallen de M7, de EMT en zeker de 960L al af.

@MatthewLeBlom, ik vind de DP4+ ook mooie reverbs hebben, maar ze zijn in de regel wat donkerder/warmer dan de huidige generatie reverbs. Wel erg leuk als aanvulling. De mijne is momenteel in reparatie :frons:

Ik zag ze nog staan ja, jouw DP4+jes. Ik had de mijne bovenop de stapel kunnen zetten, maar dat zou volgens mij niet echt opschieten : )

Kwetsbare vriend, die DP4+. Maar wel erg fijn.

Over mooie machines gesproken, die Eventide die je hebt staan is wel echt fantastisch. Als ik het geld had gehad...

Ja, die Eventide....... dat is echt luilekkerland qua fx.
Ik hoop vanmiddag een paar snippets te kunnen maken. Zal eens kijken of ik die kan plaaten.

Mischien een zinloze suggestie maar een AKG BX20 vind je onder de 1000eu en die klinkt top!!

Mischien een zinloze suggestie maar een AKG BX20 vind je onder de 1000eu en die klinkt top!!

Nou...dat vind ik zeker GEEN zinloze suggestie.
Een BX20 is misschien multi inzetbaar dan bijvoorbeeld een PCM80 ofzo.
Maar wat hij kan kan hij zeker 10 keer beter dan bijvoorbeeld een PCM80 :)

BX20: grote aanrader wat mij betreft

Back