samples browsen

DJ47

Nieuwkomer
als je met een pc werkt en je browset door je mappen met samples... wat gebruiken jullie dan om snel te kunnen previewen? ik zou willen dat browsen in windows was zoals in reason, dat je auto-preview aan kon zetten en er gewoon doorheen bladeren. kennen jullie een lichtgewicht programma'tje waarmee je dit kunt doen?

alvast bedankt maar weer!

:okdan:

gewoon e.o.a. player (winamp/vlc o.i.d)

easy toch, als ie eenmaal aanstaat, dus nadat je je 1e sample hebt geluisterd, blijft ie toch actief , ofwel, zogauw je de volgende aanklikt speelt ie die gelijk af :)

wat ik ook wel eens doe, een hele haffel oppakken en in de playlist mieteren,
jointje draaien, roken en luisteren :P

suc6!

ik doe dat met de sampler in fl studio kun je zo met het pijltje naar beneden, in samplitude kan ook makkelijk met de manager

gewoon e.o.a. player (winamp/vlc o.i.d)

easy toch, als ie eenmaal aanstaat, dus nadat je je 1e sample hebt geluisterd, blijft ie toch actief , ofwel, zogauw je de volgende aanklikt speelt ie die gelijk af :)

wat ik ook wel eens doe, een hele haffel oppakken en in de playlist mieteren,
jointje draaien, roken en luisteren :P

suc6!
Ook weleens grappig op z'n tijd.. een search op al je schijven op *.wav (of mixdown* als je al je eindmixen zo noemt) en dan sorteren op grootte en dan gewoon eens kijken wat je allemaal gebrouwen hebt de afgelopen x jaar (jointje/biertje erbij evt.) .. echt lachen wat ik dan allemaal tegenkom.

Ga afsluiten voor vandaag, goed weekend allemaal! :biertje:

als je met een pc werkt en je browset door je mappen met samples... wat gebruiken jullie dan om snel te kunnen previewen? ik zou willen dat browsen in windows was zoals in reason, dat je auto-preview aan kon zetten en er gewoon doorheen bladeren. kennen jullie een lichtgewicht programma'tje waarmee je dit kunt doen?

alvast bedankt maar weer!

:okdan:

niet echt een antwoord op jouw vraag, maar ik gebruik winamp voor mijn vaste mp3 playlist en heb bestandstypen als wav en mp3 aan windows mediaspeler gekoppeld. Die is ruk toch met playlists, en zo kan ik gewoon dubbelklikken op audio om het af te spelen. Als je ze aan winamp zou koppelen, is iedere keer je playlist weg namelijk.

Back