Meerdere parameters tweaken met één automationlijn

Stat-X

Maar das logisch
Gutentag luite,

Ik zit hier weer met een vraagje. Ik ben nogal een man van het layeren en stapelen van synths. Het enige nadeel hieraan is, dat wanneer ik bijvoorbeeld twee FM7's stapel, en van beide de filter wil automaten, dat ik dus twee keer dezelfde tracks aan moet maken.

Nu is mijn vraag: Is er ook een mogelijkheid om binnen een lijn, meerdere parameters te tweaken? (Heerlijk voorspelbaar..)

Heb al verschillende searches gedaan, en de manual doorgelopen, maar tot nog toe nergens tot gekomen. Ik hoop dat jullie me hierbij een handje kunnen helpen!

Het betreft hier Cubase 5, misschien wel handig om te vermelden:P In bijvoorbeeld fruity loops, waar ik een behoorlijke tijd mee gewerkt heb, is het eenvoudig te doen dmv dashboard..

Grtz,
Stat-x

Ik zou geen andere manier weten dan het copy/pasten van je automationtrack, wat niet erg veel werk is ntuulk... En als je de automation schrijft met een controller dan kan je ook je CC op meerdere parameters tegelijk laten werken, dan ben je d'r ook in 1 keer.

Ik zou geen andere manier weten dan het copy/pasten van je automationtrack, wat niet erg veel werk is ntuulk... En als je de automation schrijft met een controller dan kan je ook je CC op meerdere parameters tegelijk laten werken, dan ben je d'r ook in 1 keer.
Het is ook niet heel erg veel moeite, maar wel vermoeiend als je het vaak moet doen. Je snapt de gedachte erachter denk wel8~ Iemand anders eventuele suggesties ed?

Beide instrumenten naar een group channel routen...en dan op de group een filterplugin.

Beide instrumenten naar een group channel routen...en dan op de group een filterplugin.
Beetje vervelend als je dan op al je plugins een filter envelope ingesteld hebt:P En het was slechts een voorbeeld, ik had ook bijvoorbeeld kunnen zeggen de attack van alles oid..

tja je hebt er natuurlijk niet veel aan....maar met ableton is dit in een instrument rack erg makkelijk te verwezelijken

tja je hebt er natuurlijk niet veel aan....maar met ableton is dit in een instrument rack erg makkelijk te verwezelijken
Toch leuk om te weten als ik nog eens met ableton ga werken:P

Back