Rammstein Tribute Band zoekt Keyboard-sampler-deskundige

DiMMaX

Nieuwkomer
Hoi,

RAMMSTEIN'BE is een tributeband en is hard op zoek naar een keyboard-wizard om onze groep te vervolledigen.

Je leest het goed: een tributeband en geen covergroep.
Met RAMMSTEIN'BE is het de bedoeling om Rammstein shows te brengen met alles erop en eraan.

Momenteel bestaan we uit 5 leden en lopen de repetitites vlot met een meer dan goed resultaat. Alleen vonden we nog geen keyboardspeler...

Bij diegene die we zoeken?

Je wordt verwacht:
- je instrument te kennen.
- je weg te vinden in het hele sample-soundscape-synthesizer gedeelte van de Rammstein-sound.
- geen schrik te hebben om op een podium te staan.
- gemotiveerd te zijn!!

In mei 2010 zijn de eerste optredens gepland, daarvóór wordt nog een tryout gepland.

Re repetities vinden wekelijks plaats in onze eigen repetitieruimte in Melle (Oost Vlaanderen)

Wie deelt onze ambitie en wil ons vervoegen?
Twijfel niet langer, en stuur me een berichtje ;-)

Groetjes,

DiMMaX

Haha vcovca, heb je je lolbroek weer aangetrokken!? :erm:

Maar DiMMaX, heb je er al eens aan gedacht om met een backing track mee te spelen. Zoals Rammstein zelf live ook doet. Die keyboardpartijen zijn namelijk zo overgeproduceerd en strakgetrokken en soms zelfs niet te spelen voor 1 enkele keyboardspeler.

Zeker als je een tributeband begint, moet alles kloppen. Het eerste dat in mij op zou komen is een hele zooi (synths, gitaren en koortjes) van tevoren te maken en dan live met tape mee te spelen.

Anders wordt het lastig de echte rammstein sound te pakken te krijgen!

@Subgroover:

Hebben we inderdaad ook al aan gedacht, maar dan nog hebben we iemand nodig om die backtrack te maken. Wij hebben zelf geen verstand van het keyboardgedeelte.
Bovendien zou die persoon mee het podium op moeten....

We hebben wel een Akai s2800i professional midi stereo digital sampler en een Midi keyboard, maar blijft het ook bij,...

Grtz!

DiMMaX

zeer lastige band om te coveren. alleen de zang is al moeilijk om te immiteren ( en dan heb je nog veel effecten), laat staan die synths. Veel baspartijen hebben ook weer veel effecten.

Als je origineel ben maak je een rammstein achtige band (stem de gitaren in B ofzo) met Nederlandse vocalen. dat is lef hebben.

Moeilijk is net een uitdaging... Maar geloof het of niet, we slagen er aardig in. Zelfs de stem :)

En het gaat hier om een tributeband, niet een band met Rammstein achtige nummers. We hebben een zeer duidelijk doel voor ogen en een planning om dat doel te bereiken. Tot nu toe vorderen we heel erg snel en lukt het zeer aardig om de nummers te spelen met dezelfde perfectie.
Maar binnenkort lopen we vast door een gebrek aan keys... Sommige nummers worden gedragen door de keys en hebben zelfs keys-solo's,...

Nooit gedacht dat een keyboardspeler vinden zo moeilijk zou zijn. We hebben alle mogelijke fora afgeschuimd om er eentje te vinden, maar dat blijkt hopeloos te zijn. Waardoor we beslist hebben om het zelf maar te leren. Een vriend van me gaat zich bij de groep voegen en gaat keys aanleren...

Heel erg opvallend wel,.. Het Internet is DE plaats om mensen te vinden, maar dat geldt niet voor keys blijkbaar...

Grtz!

DiMMaX

toetsenisten die metal spelen zijn schaars, i.t.t feestband spelers

op muzikantenbank.nl/musicfrom.nl zou je het nog kunnen proberen.

Bedankt voor de tip!

Maar ik ben op zoek naar een Belg,.. ik vrees dat ik die daar niet zal vinden. Ben ook hier terecht gekomen via synthforum.be (is doorgelinkt naar hier) blijkbaar bestaat er geen typisch Belgisch synth forum,...

Toch bedankt hoor ;)

Grtz!

DiMMaX

Als ik in de buurt had gewoond had ik wel een poging willen wagen.
Maar idd Metal achtige toetsenisten zijn schaars. Gisteravond Deep Purple in de HmH gezien. Don Airey.. dat is nog eens een toetsenist.

Heel erg jammer dat je niet in de buurt woont dan :( (weet niet eens uit welke buurt je bent)

Misschien zijn er wel mensen hier die willen helpen met de Rammstein key-sounds in een sample te gieten? Omdat jullie veel beter zijn in die dingen (weten welke noten, en klanken) is dat misschien een oplossing?
Want dat is precies wat we nu zelf aan het doen zijn,.. met een eigen keyboardje proberen we de keys na te maken, maar we kennen het instrument en de mogelijkheden niet voldoende om productief bezig te zijn,...

Een keyboardspeler luistert naar een song en in vele gevallen weet ie welke akkoorden, noten er gebruikt worden en weet ook bij benadering welke klank gebruikt wordt,.. Daar zitten wij onze kostbare tijd aan te verspelen jammer genoeg,... Telkens door de bijna ongelimiteerde lijst aan klanken lopen om de juiste te vinden. Waarbij die klank net helemaal anders klinkt als je ze op een andere toonhoogte speelt,.. Waardoor we misschien zelfs klanken niet herkennen. Speel maar eens een 'choir' in een lage do en dan een octaaf hoger,.. helemaal iets anders,...

Enfin, het wordt echt ngo wel moeilijk om dit rond te krijgen,...

Grtz!

Ik woon in de "buurt", maar weet niet als ik genoeg kennis heb om jullie te helpen...bezorg je eens een playlist?

Ik woon in de "buurt", maar weet niet als ik genoeg kennis heb om jullie te helpen...bezorg je eens een playlist?

Hoi Jolene,

Je reactie komt geheel onverwacht. Ik durfde al niet meer hopen dat hier ooit nog enige reactie op zou komen :erm:

Ondertussen heeft één van de gitaristen er zich op toegelegd om de samples/geluiden te reproduceren. Hoewel hij al heel wat vorderingen heeft gemaakt, waardoor we al enkele nummers af hebben, is het nog steeds contraproductief. Hij steekt enorm veel tijd in zaken die voor een ander kinderspel zouden kunnen zijn. Dankzij zijn doorzettingsvermogen, maken we stapjes in de goede richting maar hulp zou zeer welkom zijn om echt snelle vorderingen te maken.
Zo hebben we reeds enkele nummers 'af' maar andere nummers lijken nog zo ver af omdat we geen idee hebben hoe die sounds te moeten reproduceren....

Dus als je 't goed vind, zal ik een post doen (later) met daarin de playlist, vergezeld van een lijst met geluiden waar we nog naar op zoek zijn.

PM me anders even je emailadres/contactgegevens, dan kunnen we dit verder offline bespreken/overeenkomen?

In return krijg je natuurlijk eeuwige roem en een live-time-VIP-ticket voor onze optredens :okdan:

Ik ben benieuwd, zelfs al zou het maar om enkele sounds gaan, dan nog is het een stap vooruit :walker:

Grtz!

Back