Harrison Mixbus

Doe dat..........als ik misschien ooit over ga op digitaal mixen is dit misschien wel een optie.
Is 't een gecompliceerd iets of niet tijdens die video-demonstratie leek ie redelijk overzichtelijk overkomen vind toch wel belangerijk dat je een hele tafel op je monitor te zien krijgt...........of niet??

grt Gert-Jan

heel erg jammer dat het op Ardour gebaseerd is. Ondanks dat het ongetwijfeld een leuk DAW is heeft het me nooit echt kunnen overtuigen. Goede midi-support mist en daarbij vind ik het een erg omslachtig programma met dat hele Jack gebeuren (we hebben niet voor niets core-audio op de mac?)

Het is te merken dat het van linux komt en dat vind ik persoonlijk erg jammer (als je mac gewend bent)

Op Gearslutz staan er een aantal topics over. Leuke gimmick voor maar $80 (al is dat maar tijdelijk…) maar niet zo bijzonder als de marketing machine van Harrison ons graag doet geloven…

heel erg jammer dat het op Ardour gebaseerd is. Ondanks dat het ongetwijfeld een leuk DAW is heeft het me nooit echt kunnen overtuigen. Goede midi-support mist en daarbij vind ik het een erg omslachtig programma met dat hele Jack gebeuren (we hebben niet voor niets core-audio op de mac?)

Het is te merken dat het van linux komt en dat vind ik persoonlijk erg jammer (als je mac gewend bent)

Op Gearslutz staan er een aantal topics over. Leuke gimmick voor maar $80 (al is dat maar tijdelijk…) maar niet zo bijzonder als de marketing machine van Harrison ons graag doet geloven…
Het enige lastige aan JACK kan zijn dat je een extra progje moet installeren naast Mixbus, maar verder hoef je JACK in principe niet te gebruiken. Ardour/Mixbus start JACK vanzelf als het goed is en je audio routen kan ook gewoon intern in Ardour/Mixbus.

Hoe JACK te installeren en te gebruiken is duidelijk uitgelegd in de manual:
http://www.harrisonconsoles.com/mixbus/Mixbus_Install_QuickStart.pdf

Daarbij, biedt JACK als je wilt erg veel flexibiliteit en kun je (zeker op Linux) vanalles routen naar Ardour, ja ook midi.

Daarbij, de marketing machine van Harrison, is misschien wel de meest timide machine die er op dit gebied is... Maar leveren wel kwaliteit.

Het enige lastige aan JACK kan zijn dat je een extra progje moet installeren naast Mixbus, maar verder hoef je JACK in principe niet te gebruiken. Ardour/Mixbus start JACK vanzelf als het goed is en je audio routen kan ook gewoon intern in Ardour/Mixbus.

Hoe JACK te installeren en te gebruiken is duidelijk uitgelegd in de manual:
http://www.harrisonconsoles.com/mixbus/Mixbus_Install_QuickStart.pdf

Daarbij, biedt JACK als je wilt erg veel flexibiliteit en kun je (zeker op Linux) vanalles routen naar Ardour, ja ook midi.

Daarbij, de marketing machine van Harrison, is misschien wel de meest timide machine die er op dit gebied is... Maar leveren wel kwaliteit.

Het idee om meerdere programma's samen te gebruiken die eigenlijk een serie functionaliteiten samen bied die je beter in 1 pakket kan hebben vind ik omslachtig en vind ik erg kenmerkend voor een platform als linux.
Een systeem als JACK moet geen losse app zijn maar gewoon in mijn applicatie zelf zitten. Heb hier digital performer draaien, daar zit mijn audio matrix gewoon in (bundles) en ik meen dat cubase dit ook had (al is dat lang geleden voor mij).

Zie niet in waarom je dat nou weer in een andere applicatie moet stoppen. Als Jack crashed (en dat gebeurde hier regelmatig met ardour) dan is gelijk ardour naar de knoppen.
Daarbij, op de mac hebben we core audio. Die handelt over het gehele systeem de audio en midi flows af. Jack doet naar mijn inziens het zelfde (maar wel met uitgebreidere mogelijkheden daar het ook meer een patchbay principe hanteert).

Voor zover ik weet heeft de mixbus geen dedicated midi sequencing gebeuren met mogelijkheid tot virtual instruments. Midi via JACK verzenden is dan leuk maar denk dat je er enkel iets met timing mee kan doen.

Het idee om meerdere programma's samen te gebruiken die eigenlijk een serie functionaliteiten samen bied die je beter in 1 pakket kan hebben vind ik omslachtig en vind ik erg kenmerkend voor een platform als linux.
Een systeem als JACK moet geen losse app zijn maar gewoon in mijn applicatie zelf zitten.
Dat probeerde ik je uit te leggen. Na installatie van JACK hoef je dat niet apart te starten of te gebruiken, dat kan in ardour/mixbus, net zoals je dat in andere apps doet.

Zie niet in waarom je dat nou weer in een andere applicatie moet stoppen. Als Jack crashed (en dat gebeurde hier regelmatig met ardour) dan is gelijk ardour naar de knoppen.
Ik heb hier op Linux JACK2 draaien op een goede RT kernel. Zeker met Ardour geen last van xruns of JACK shutdowns.

Daarbij, op de mac hebben we core audio. Die handelt over het gehele systeem de audio en midi flows af. Jack doet naar mijn inziens het zelfde (maar wel met uitgebreidere mogelijkheden daar het ook meer een patchbay principe hanteert).
Dat is juist waarom de devs van ardour JACK niet weg willlen hebben. Je kan JACK gebruiken intern in Ardour, maar waarom de extra functionaliteit en flexibiliteit wegdoen?

Voor zover ik weet heeft de mixbus geen dedicated midi sequencing gebeuren met mogelijkheid tot virtual instruments.
Mixbus heeft geen midi dat klopt. Er zijn wel mensen die Logic via JACK routen naar mixbus.
http://www.gearslutz.com/board/4670474-post604.html

Ardour 3 is bijna in de alpha fase, en heeft wel Midi, zal binnenkort een testversie uitkomen denk ik. Maar goed dat is nog in de beginfase.

Verder kun je met Ardour/Mixbus gewoon AU plugins gebruiken hoor.

Midi via JACK verzenden is dan leuk maar denk dat je er enkel iets met timing mee kan doen.
Ik snap niet goed wat je bedoelt met deze zin

Harrison mixbus

Harrison mixbus

==> iemand hier ervaring mee?
was over slate virtual console collection aan het opzoeken en kwam hier op terecht.

lijkt niet slecht..

Als t ook maar enigsinds klinkt als een echte harrison, dan moet t wel top wezen. Harrison behoort wel tot de top van de mengtafel bouwers, dus die zullen niet iets maken (softwarematig), als t niet echt goed is...

Kijk op hun site maar eens naar de tafels die ze in die film studio's geinstalleerd hebben. Ik had nog nooit zo'n grote mengtafel gezien!

Toch dit toppic maar ns omhoog schoppen. Heb Mixbuss gisteren gekocht (hebben een super aanbieding nu!), en WOOOOOOOW!

In eerste instantie heb ik zomaar eens een premaster ingeladen. Wat meteen opvalt:

- Geluidskwaliteit is veel beter dan Cubase (5 in mijn geval)
- Binnen 10 minuten kon ik er mee werken
- Audio kanalen patchen naar je geluidskaarten is een makkie
- Alle VST plugins draaien gewoon (je moet de mappen wel even toewijzen)
- De EQ in mixbuss is verreweg de beste die ik gehoord heb. Eenvoudig, maar zeer mooi
- tape saturatie per bus of op de master, erg goed klinkend!
- Compressor, of limiter per kanaal aan te maken. Eenvoud, maar wel heel goed

Ben al jaren Steinberg gewend, maar ga nu volgende week de eerste track eens afmixen in Mixbuss. Gewoon de kanalen kaal bouncen uit cubase, en inladen in mixbuss. Wat overigens meteen opvalt is dat het programma veel beter en makkelijker omgaat met verschillende bitrates en khz'en. Gewoon 32 bit 88.2 draaien is een eitje!

Ongelofelijk dat een programma wat nu in de aanbieding is voor 59!!! euro, een programma als Cubase een draai om de oren geeft.

Kortom: aanrader!

Top dat je enthousiast bent over mixbuss!

Onthoud wel dat cubase inmiddels op 7,5 zit, daar jij 5 vergelijkt met mixbuss is het niet helemaal eerlijk om te zeggen dat mixbuss cubase een draai om de oren geeft natuurlijk.

Ongelofelijk dat een programma wat nu in de aanbieding is voor 59!!! euro, een programma als Cubase een draai om de oren geeft.

Waar is dit in de aanbieding voor die prijs? Op de Harrison site kan ik het zo snel niet vinden.

Via gearslutz heb ik op de banner geklikt. Met BTW nummer is het dan 59 euro, zonder btw nummer komt er nog 20% bij ofzo...

Back