Goede Daw controller?

musicheaven

Ouwe rot
Mijn oog is gevallen op de:

Tascam 1884FW,
Yamaha 01x,
M-Audio ProjectMix.

Ik heb al een degelijke geluidskaart (fireface) dus veel audio in is pluspunt, maar geen must.

Vooral gebruiksgemak.

Gezien het feit dat ik in UAD aan het investeren ben denk ik niet dat ik de onboard eqs en compressors van bv de yamaha ga gebruiken; hoe de uads (indien mogelijk?) vanaf de controller te bedienen zijn is echter wel belangrijk.

Of moet ik bovensta bakjes vooral zien als volume en panning, of kunnen deze nog veel meer VLOT

..controlleren in cubase?

ik dacht dat MACKIE ook een controller had gemaakt, daar lees ik ook goede zaken over

vooral de integratie met cubase 5 is belangrijk. wat er onboard is van eq enzo maakt me niet zo uit

die euphonix lijkt me duurder toch, als je wat volledig wilt zijn moet je er zo vier vershcillende kopen

die euphonix kun je gewoon standalone gebruiken hoor.. maar idd start en stop moet je vanaf je computer, of een andere controller doen (bv een novation controller). maar dingen als eqs kun je gewoon met de knoppen boven de faders doen.

dat weet ik eigenlijk niet, ik wilde hem zelf eigenlijk combineren met een novation die ik al heb..

de faders van deze zijn erg goed, daar gaat het mij eigenlijk alleen om..

die euphonix kun je gewoon standalone gebruiken hoor.. maar idd start en stop moet je vanaf je computer, of een andere controller doen (bv een novation controller). maar dingen als eqs kun je gewoon met de knoppen boven de faders doen.

mackie MCU?? die euphonix heeft toevallig ook nog een versie met touch-screen, om uit te breiden. ben je alleen in totaal 2200 euro kwijt aan. ik zou voor mackie gaan, vrij betaalbaar, en is uitbreidbaar, wat bij die alesis geloof ik nog niet het geval is.

Back