techno setje (hardware, 27 min)

Ik vind het nu niet zo super als ik eerlijk mag zijn. Er zit wel wat leuks tussen daar niet van (vb je laatste track) maar het is allemaal wat te langdradig naar mijn mening. Je bouwt ook niet echt spanning op. Speel is wat meer met de cutoff en release (, ...) van je synths daar dienen die knopjes toch voor ;)
:eureka: Misschien moet je een externe fx bak aanschaffen voor wat leuke extra's en variatie?

Veel succes

Mvg,
Jordan

ben er niet wild van.

beter opbouwen, drum meer variatie.
beter melodieen verzorgen

mix spannender maken

succes!

Ik zou de geluiden iets meer in balans brengen qua volumes en eq.
Verder zou ik andere drumsounds gebruiken want deze geluiden zijn echt of ze uit een oud keyboard komen.

Heb je ze gesampled? Ik doe namelijk even de aanname dat je drums uit de ESX komen.
in dat geval zou ik eens wat sampletjes gaan vervangen en kijken hoe je drums dan klinken. En nee, ik hoef echt geen 808 of 909 te horen ;).

-C-

aha!

Ik doe namelijk even de aanname dat je drums uit de ESX komen.
goeie aanname dan want dat klopt (wel wat distortion, uit de ESX, over de kicks gegooid). en hoe bedoel je gesampled? ik heb patterns gemaakt op de esx (met factory esx geluiden voor de drums:p) met de synth parts van de esx stuur ik NL2 (bas) en Waldorf microQ (leads) aan. als ik een aantal patterns heb die bij elkaar passen druk ik in cubase op record, op de esx op play en ga ik de boel opnemen.

Iig even wat nieuwe samples op dat smartmedia kaartje gooien dus!

Back