AISong.org tracks

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik vind het allemaal te gelikt en daarmee te onecht klinken. Zo glad en glimmend als een paar lakschoenen die zo uit de doos van een schoenenzaak komen.
Als muzikant maak je fouten in timing/mix en keuzes die pro producers en ai machine's niet zouden maken. Die outcome is voor mijn oren aangenamer en authentieker.
Als je zelf muziek maakt veranker je je eigen identiteit/authenticiteit in de muziekstukken die je maakt. Dat hoor je terug als je meerdere composities van iemand beluistert die hij/zij over langere tijd heeft gemaakt. Ook dat beluister ik in de voorbeelden hier niet terug.
Ja ieder heeft zijn voorkeuren eh. Ik vind dit om als hobby te doen niet slecht. Ik heb geen intentie daar geld mee te verdienen, ik geef elk nummer gratis met download weg. Als ge wilt bekend worden blijft ge beter op u synth spelen.
Als hobby echter is dit leuk om te doen en ge kunt er toffe dingen mee maken.

Ik heb het al eerder gevraagd, maar heb je al geprobeerd om zelf de lyrics te schrijven en AI daar de muziek rond te laten breien? Voor het schrijven van lyrics heb je immers geen bergen apparatuur, kennis en tijd nodig. Dat lijkt me een leuke oefening en het maakt het ook meer authentiek, waarschijnlijk meer in een aan jou herkenbare stijl.
Ja maar dat doe ik, ik schrijf nu een heel verhaal. Dat heb ik al een paar keer gezegd. Ik zal een voorbeeld uploaden dan kunt ge horen wat ik bedoel.
Dat is wat ik bijdraag nu, het verhaal dat ge hoort. Maar ge lijkt het dat niet goed te snappen, misschien als ge de nieuwe liedjes hoort en er een paar hoort ge het dan beter snapt wat ik doe.
Ik creëer een verhaal. Het verhaal dat ge hoort heb ik verzonnen, de ai heeft dat enkel in tekst gezet dat ge in muziek kunt gebruiken, maar het punt, de dingen die er gezegd worden, het verhaal, dat is van mij.

Dit is een bigband nummer geworden

[Verse]
Three rings on my hand
Each one a bad bet
Took a vow
Broke it
Left with regret
He called me his queen
I became his pawn
Now I'm just a shadow where a woman stood strong
[Prechorus]
I gave my heart
They took the rest
Tried to love
But I failed the test
[Chorus]
Three rings too many
And none fit me right
I wore them in daylight
I cried through the night
I gave my all
They gave me pain
Now I watch my life slip down the drain
[Verse 2]
Bruises fade but the scars remain
Whiskey kissed me
Dulled the pain
Mirror cracked
Just like my mind
The clock keeps ticking
But I’ve lost the time
[Prechorus]
I played the game
I paid the price
Life dealt me cards
But they weren’t nice
[Chorus]
Three rings too many
And none fit me right
I wore them in daylight
I cried through the night
I gave my all
They gave me pain
Now I watch my life slip down the drain

Ik bedoel niet een heel verhaal schrijven en AI daar lyrics uit laten maken, maar rechtstreeks lyrics schrijven en AI die laten inzingen met bijhorende muziek dmv een prompt. Dan heb je nog veel meer controle over het eindresultaat dan met een geïnterpreteerd verhaal, voor weinig extra moeite als je wat aanleg voor tekstschrijven hebt

Maar dan ga ik nu toch nog een paar oude delen ook, en dat zijn de laatste in deze post dan. Vanaf morgen enkel de nieuwe, minus degene die ik net gedeeld heb.

Je kan de teksten van de liedjes in deze post op soundcloud bij elk liedje vinden.

dat is al het oude maar in deze was ik al meer met het verhaal bezig en wat er allemaal gezegd moet worden. Die ai modellen spreken niet uit zichzelf, die verzinnen de tekst niet. Ja op een zekere manier wel, een andere bewoording ervan, maar eigenlijk wat er gezegd word is wat ik ingeef, en in de nieuwe ben ik meer in detail gegaan daardoor dat er een rode lijn is door het nummer, het hele nummer gaat over iets.

Ik zal het eerste nieuwe nummer delen, hier nog is.

Er zijn verschillende websites met verschillende werkwijze. de meeste hebben enkel een lyrics to song optie waar je een tekst kunt schrijven.
Sommige echter hebben ook een lyric creator achtig iets waar je schrijft waar je een lyric over wilt. Waar hij dus moet over gaan. Ik ga daar heel uitgebreid in. Ik schrijf daar een verhaal in waar het liedje moet over gaan. Alle details die je in het liedje hoort, zijn details die ik heb ingegeven. Dan druk je op create lyric and doet ai de rest inderdaad. Maar wat er gezongen word is eigenlijk zo goed als wat ik geschreven heb, enkel in andere woorden. Ik schrijf niet in rijm, ook niet in muziekvorm maar meer in kennisvorm, wat er allemaal belangrijk is in de tekst, ja hoe moet je dat zeggen.

Meer in ieder geval dan schrijven een dance track uit de 80's met dikke bas en een vrouwen stem die zingt over de liefde

En ik zal nog een voorbeeld geven, want de oude liedjes zijn generiek? Wist ge dat ik stick en stones "geschreven" heb toen de hele ruzie was. Toevallig dat de tekst over woorden als wapens gaat mannen?

Ja nee, zo simpel is het niet. Ik bepaal wat er gezegd word in de tracks.

En qua instrumental geef ik mood in of instrumenten en genre, maar daar kan je mee spelen, je kan pop en mexican invloeden intikken (wat ik al is gedaan heb bijvoorbeeld). En zelfs daar kunt ge zo ver in gaan als ge wilt, soms ben ik echt specifiek in dingen die ik wil, up tempo, mysterieuze vibes, zulke dingen. In weze is al dat ge hoort gebaseerd op wat ik schrijf.

Dus niet zoals sommige van jullie denken. Wat jullie horen, vooral dan lyricaal, is wat ik geschreven heb. Ik hoop dat het eindelijk is duidelijk is. Ik snap dat het ingewikkeld is, maar ik doe mijn best om het uit te leggen.

Laatst gewijzigd:
Zo gaat sweet talk shuffle over een player die iedereen playde, en zijn leven was geweldig maar toen kwam er een vrouwelijke player langs en die playde hem. Maar dat is in het kort waar de track over gaat. Ik ga daar dan in detail, beschrijf gebeurtenissen, als de zanger een verhaal vertelt, is dat soms letterlijk bijna wat ik ingeef. Ik controleer volledig waar de tekst over gaat. Begrijp je?

Three rings too many gaat dan weer over een vrouw die zangeres is in een club maar geen geld verdient maar zelfs haar ex wilt geld van haar. Ze leeft in armoede maar in de avond staat ze op podium en zingt ze over haar leven. Ze heeft al drie echtscheidingen achter de rug, allemaal slecht verlopen. De ene liep van haar weg, de andere enzoverder enzoverder, snapt ge de opbouw van tekst nu beter?

edit: ben verkeerd, dat van haar ex is in een ander liedje. Ik hoor het nu.

Laatst gewijzigd:
Ik zie aan die tekst van de 3 ringen dat er daar inderdaad met veel meer concrete input gewerkt is. Daardoor wordt het allemaal wat specifieker dan eerdere voorbeelden.

Ik ben aan het denken geweest en ga ozone eens uittesten op die wav files. Ik heb nu drie liedjes zelf gemastered met ozone, ale ja met de ai van ozone, en dan heb ik manueel clarity aangepast en de eq aangepast. Ik weet niet of ik dat ga blijven doen, ik ben het nog aan het uittesten. De liedjes klinken wel luider nu en als ik met de eq wat foefel klinkt het ook goed. Ik heb ook een tool in ozone om vocals meer naar voren of achteren te brengen dus dat is ook makkelijk. Maar zoals ik al zei, ben ik het nog aan het uittesten.

Ok. Ik ben nu al een hele voormiddag van de morgen bezig geweest met ozone en ik begin eindelijk dingen te leren erover. Want in begin past ik enkel de eq aan en clarity vooral maar nu houd ik me ook bezig met andere modules in de chain, met die te veranderen en het liedje naar een sound te brengen die ik goed vind.

Ik ben hier waarschijnlijk wel niet zo goed in. Ik begin met ai zen werk te laten doen in ozone en dat gebruik ik als basis. Dan pas ik die eq aan en andere modules in de chain ook. Ik ga echter vooral verder op wat ik hoor en of ik dat goed vind.

Ik heb er al een paar gemaakt en zou willen weten wat jullie ervan vinden. Ik zal al de tracks die ik al heb hier delen, ik ben begonnen met de eerste van men tracks op SoundCloud want ik moet ze toch allemaal doen

Nu ga ik proberen men oren toch 10 minuten ofzo rust te geven en dan doe ik verder. Als ik er nog een paar heb zet ik die weer online en deel ik ze in een post. Met ozone kan ik ze beter laten klinken, maar ook slechter uiteindelijk, dus dat is een risico.

Pik er eentje uit en luister er is naar. Ik heb altijd de eq aangepast en nog meer, ik weet dus niet zeker of het eindresultaat goed genoeg is. Het is het voor mij wel momenteel en dat houd ik zo, maar ben nieuwsgierig naar jullie gedachten

Ik heb even naar Power to the People geluisterd. Ik ben absoluut geen expert in mastering dus ik benoem de dingen mogelijk fout, maar er lijkt een compressie op te zitten die hem heel de tijd wegdrukt. Erg vermoeiend om naar te luisteren.

Ik heb niet alles gevolgd, maar begrijp ik het goed dat deze tracks afgezien van de mastering volledig zijn gegenereerd met AI ?

Ik heb niet alles gevolgd, maar begrijp ik het goed dat deze tracks afgezien van de mastering volledig zijn gegenereerd met AI ?
Ja maar ik vertel ai wel wat er gezegd word grotendeels. Wat je hoort lyricaal vooral is wat ik zeg dat er moet gezegd worden. Er is dus eigen inbreng en niet in de zin van pop dance ed sheeran moet over liefde gaan.

Ik schrijf daar wel degelijk bij de nieuwe een heel verhaal over bij de oudere ging ik minder in detail.

Het is allemaal toch wat meer werk dan jullie denken en inzit. Want bij de nieuwere maak ik van elk liedje een verhaal dat ik verzin.

Ik heb even naar Power to the People geluisterd. Ik ben absoluut geen expert in mastering dus ik benoem de dingen mogelijk fout, maar er lijkt een compressie op te zitten die hem heel de tijd wegdrukt. Erg vermoeiend om naar te luisteren.
Dat is de stijl. Rock stijl nummers worden automatisch meestal wat stiller gemastered. Ik weet niet waarom. Ik knoei niet met het volume dat ik krijg. Ook is het mogelijks niet goed gemastered, ik ken daar niet veel van. Is het beste dat ik kan doen.
Wat je ook met rock nummers moet weten is dat gitaren veel geluid maken. Je kiest er nu ook net een rock nummer uit, als je een ander kiest dan zul je het wel horen wat ik bedoel,maar geen rock nummer.

of mogelijks zijn de aanpassingen die ik doe niet goed. Ik moet nu de hagen gaan scheren maar ik zal straks eens luisteren naar wat er nog gezegd word

Ik zie het al, denk dat ik het straks beter kan maken maar moet nu gaan werken beetje

Laatst gewijzigd:
Ja maar ik vertel ai wel wat er gezegd word grotendeels. Wat je hoort lyricaal vooral is wat ik zeg dat er moet gezegd worden. Er is dus eigen inbreng en niet in de zin van pop dance ed sheeran moet over liefde gaan.

Ik schrijf daar wel degelijk bij de nieuwe een heel verhaal over bij de oudere ging ik minder in detail.

Het is allemaal toch wat meer werk dan jullie denken en inzit. Want bij de nieuwere maak ik van elk liedje een verhaal dat ik verzin.
Ik snap wel dat je het verhaal schrijft, maar ik bedoelde te vragen of alle audio en zang wordt gegenereerd door AI ?

Deze pop track is gemaakt met een andere ai website. Ik kon hier meer in detail gaan omdat ik meer karakters had. Het liedje gaat over een man die op een heuvel woont wiens vrouw is gestorven, maar hij begint een beetje dement achtig te worden en denkt dat zijn vrouw gewoon op reis is. Elke dag wandelt hij meerdere keren over en weer naar zijn postbus in de hoop een brief ontvangen te hebben van zijn vrouw maar zijn postbus is natuurlijk altijd leeg. Toch geeft hij niet op en blijft hij verlangen naar een brief van haar.

[Intro]
On a hill, far away, where the shadows play,
Lives a man with a heart that’s gone astray.
Every day he walks, with hope in his eyes,
To a mailbox that holds only empty goodbyes.
[Verse]
They say he lost her, his love, his light,
In the whispers of the night, he still holds her tight.
He believes she’s on a journey, a vacation so grand,
Waiting for a letter, a sign from her hand.
[Chorus]
Oh, the man on the hill, with dreams in his mind,
Checks the mailbox, but no love he can find.
He’s lost in the echoes of laughter and grace,
Hoping one day, he’ll see her sweet face.
[Pre-Chorus]
The townsfolk talk, they say he’s gone mad,
But in his heart, he’s still so glad.
For every empty letter, he still believes,
That love never fades, it’s the heart that deceives.
[Verse]
He walks through the fields, where the wildflowers grow,
With memories of her, in the soft evening glow.
He hums her favorite tune, as he gazes at the sky,
In his world of solitude, he’ll never say goodbye.
[Chorus]
Oh, the man on the hill, with dreams in his mind,
Checks the mailbox, but no love he can find.
He’s lost in the echoes of laughter and grace,
Hoping one day, he’ll see her sweet face.
[Bridge]
And when the stars shine bright, he whispers her name,
In the silence of the night, it’s always the same.
He’s waiting for a letter, a sign from above,
In the heart of the man, there’s still endless love.
[Outro]
So here’s to the man, on the hill all alone,
With a heart full of memories, and a love that’s his own.
He’ll keep checking the mailbox, with hope in his soul,
For the letter that brings him back to her

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back