ja, die bas heeft me de hele tijd al zorgen gebaard. Het zou zacht op de achtergrond moeten, maar nu klinkt ie soms plomp en hard. Ik ga er meer reverb in gooien en nog iets meer op de achtergrond. De bas , en de kikker geluiden, zijn trouwens de enige lagen met wat reverb erin. [CEP 2.0 Full Reverb].
Probleem is dat ik dit met Cool Edit Pro heb gemaakt op 88.2 khz, met wel 40 tracks of meer. De realtime fx van cep zijn wel erg mooi, maar ook retetraag. Dus afluisteren gaat soms moeilijk.
Maar ik wil ook een hypnotiserende werking hebben eerlijk gezegd,.. de bas moet in het stuk 'blenden' zeg maar, zodat je het niet meer opvalt. Nu valt ie nog te veel op. Dus daar ga ik nog even aan werken.
En het zacht staan.. ja ik weiger om hard limiting toe te passen, want dan gaat de subtiele werking van de lagen verloren. Wat me altijd opvalt: veel tracks zijn opgepomt tot het extreme [dat zie je altijd als je de wav vorm bekijkt, alles keurig netjes aangesloten tot de limiet] . Tsja, sommige stukken zijn zacht. andere weer harder, sommigen fluisterzacht.