[Zen track] CactusVelden.

Naton.Rozenburg

Ouwe rot
Gedeelte uit een Zen track waar 'k mee bezig ben. Grappig: alle geluiden 88.2 KHz gesampled op de soft synth MS 2o, wilde gewoon weten of 't iets uitmaakte qua klank. nou ja op de mp3 hoor je t toch niet.. alles in CEP2 samengebald ook 88.2. geen FX.

't is dus een experimentje met geluiden, en niet af ...

.. ZEN ..

hm, soort van boards of canada tussenstukje, maar dan de lengte van een volledig nummer. erg gaav

Grappig, een analoog aandoende track gemaakt met een softsynth. Lekker digitaal gritty.

'k wil er een veel groter stuk van maken, en vind 'm zelf slecht deze versie, en ik heb gewoon even geen zin meer om 'm af te maken. brengt geen poen op namelijk. Ach ja, een jaren projectje wordt dit weer.Maar dat terzijde, bedankt voor het downloaden.:koffie:

Heerlijke track weer. Lekker weer wat anders dan de standaard meuk. Meen trouwens doedelzakken te horen op de achtergrond van je landscape in Schotland ;)

Mooi! vooral dat subtiele en tevens iele melodietje wat af en toe wat op de voor en achtergrond zit. doe mij er een hele cd van en ik slaap heerlijk in!

Matoi

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Een update van de track 'Cactus Velden', door Naton Rozenburg.
Het MP3 bestand is wel 22 Mb groot.

ik vind de geluiden op zich erg mooi, maar de track begint me toch te vervelen na een paar minuten...
dat komt met name door de bas denk ik; die octaaf-kwint-priem is uberhaupt niet de meest spannende opeenvolging van tonen, en om m dan meer dan 10 minuten te laten horen...

natuurlijk is het geen intensieve popmuziek, maar juist het gestructureerde van de bas is mij dan een doorn in het oog.

de details maken het wel tot een goed luisterbare track. staat ie trouwens niet erg zacht?

ja, die bas heeft me de hele tijd al zorgen gebaard. Het zou zacht op de achtergrond moeten, maar nu klinkt ie soms plomp en hard. Ik ga er meer reverb in gooien en nog iets meer op de achtergrond. De bas , en de kikker geluiden, zijn trouwens de enige lagen met wat reverb erin. [CEP 2.0 Full Reverb].

Probleem is dat ik dit met Cool Edit Pro heb gemaakt op 88.2 khz, met wel 40 tracks of meer. De realtime fx van cep zijn wel erg mooi, maar ook retetraag. Dus afluisteren gaat soms moeilijk.

Maar ik wil ook een hypnotiserende werking hebben eerlijk gezegd,.. de bas moet in het stuk 'blenden' zeg maar, zodat je het niet meer opvalt. Nu valt ie nog te veel op. Dus daar ga ik nog even aan werken.

En het zacht staan.. ja ik weiger om hard limiting toe te passen, want dan gaat de subtiele werking van de lagen verloren. Wat me altijd opvalt: veel tracks zijn opgepomt tot het extreme [dat zie je altijd als je de wav vorm bekijkt, alles keurig netjes aangesloten tot de limiet] . Tsja, sommige stukken zijn zacht. andere weer harder, sommigen fluisterzacht.:)

Laatst gewijzigd:
Omdat ik maar beperkte webspace heb, heb ik een redelijk kort fragment geplaatst.
De definitieve Zen-cut is deze

Tezamen met 'Salamander Shampoo!' zal 't gepubliceerd worden onder de naam 'Natured Electronics' en de eeuwigheid ingaan.

;)

Zoidy klikt braaf op de link bovenaan, en ziet tot zijn spijt dat wederom een site niet gevonden wordt.. Half geërgerd klikt hij met de rechtermuisknop op de link en probeert het via "save as.." Andermaal een melding dat het gezochte bestand niet gevonden werd.
Iets meer humeurig scrollt hij de pagina's naar beneden, waarbij op een gegeven ogenblik zijn oog valt op de datums van de posts.. 2003! En hij slaakt een zucht van verlichting: het lag deze keer niet aan zijn oude pc!

Affijn, een redelijk KORT fragment? 3:49 is toch niet ECHT aan de korte kant, wel?

Maar klinkt lekker! Gaaf nummertje voor die stijl muziek.

Back