Volgens mij is dat wel te doen met cc Volume. Ik deed hetzelf ook altijd in Fasttracker/Madtracker/Renoise :-)
Herhaling! Zo werkt het ook met de juno's en wat voor synths dan ook...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Volgens mij is dat wel te doen met cc Volume. Ik deed hetzelf ook altijd in Fasttracker/Madtracker/Renoise :-)
Dat was ook maar cynisch bedoeld.@ Kalusi : Je meent het , misschien moet ik dan toch eens iets meer verdiepen in hoe een gemiddelde studio er in die tijd uitzag
tip : kijk eens op discogs ;-)
En sjonge jonge jonge , Niel zegt het toch ook , het zijn gewoon korte nootjes, en geen gates!
Zijn er nu dan echt mensen die met een compressor via de side-chain dit effect proberen te maken, terwijl het gewoon korte nootjes zijn ?
![]()
Dat werkt, thx!Bij jouw hardware compressor zou je dus die kick niet rechtsstreeks in die sidechain-input moeten gooien maar een sendsignaal van de mixertrack waar je kick op zit.
Ik loop maar te kutten en het lukt niet echt, dus onder het motto 'Stomme vragen bestaan niet' ; hoe maak je zo'n stotterende ruffneck synthlijn zoals in bijvoorbeeld I'm a ruffneck (vanaf 0.52 min)
@Alterex : Je moet gewoon je mid sweepen. Dus ook in cubase is het heel simpel.. Boost een aantal db's in het midden gebied (niet te voorzichtig), en 'sweep' door het middengebied, verander dus constant (niet te snel) de frequentie die je boost. Het is een heel ander effect dan een phaser e.d.
.
Mackie 8-bus volgens mij (zo te zien aan de led metering rechts op de tafel)
Mijn laatste probeerseltje... feedback svp.
![]()
Staat hier al een paar weken een @Juno 2 ongebruikt in de gang omdat m'n huisgenoot erniet echt meer iets mee doet momenteel. Misschien moet ik 'm toch eens op mijn kamer zetten. Lekker hooveren met die hap