Daar is ie dan (bijna)

Ziet er goed uit.......krijg je zelf ook exemplaren om te verkopen??.....heb wel interesse.
Zitten trouwens meer interessante releases op dat label minimal wave........bij m'n plaatslijke platenboer scoor ik laatste jaren veel platen van 't label vinyl on demand veel minimal wave en vooral duistere dingen uit eind 70 begin 80 ook erg interessant.

grt Gert-Jan

Als het goed is krijg ik er 50 zowiezo.
Zijn echt mooi verzorgde uitgaven, 180 grams vinyl...
VOD wou trouwens ook wel, maar ik had het al beloofd aan MW.

Het is een combinatie van beide, een van de de originele mastertapes was bijvoorbeeld onbruikbaar, daarvoor dus de cassette genomen. Wat me opviel was dat vooral Maxell spoelen allemaal nog prima waren, dan TDK, en alle andere merken veel minder.

Bedankt! Ik was toen helemaal into sequencjes op de space-echo zetten, heerlijk!
Nog steeds trouwens.

Ik heb deze muziek destijds gemaakt met:

Boss DR55
RythmMaster Styx
Moog Prodigy
Roland SQ100
Roland Space Echo
ARP Oddysey MK2
Teac 4-track
Jen SX1000
Roland SH101
Firstman SQ01

Geen midi, geen computers.
Ja, ik had toen een Sinclair ZX haha.

hey vanavond (donderdag) om 10 uur op Intergalactic FM Astro Unicorn radio kanaal 1 is er een 2 uur durende MW reportage docu, daar komt jouw plaatje natuurlijk ook voorbij :D
http://intergalacticfm.com/

Ik meende al een JEN te horen op die plaat, en wat is een Roland SQ100?

Ik heb ém via m'n lokale platenboer&bandlid Antenne.....hij had nog meer releases van minimal wave.....daar heb ik nu 4 platen van in m'n tas liggen waaronder die verzamelaar.
Alles wat gruizig&rauw is heb ik genomen de rest vind ik te luchtig&braaf deed me denken aan die cleane sound zoals van OMD...etc........dat is ook meteen 't verschil als je releases hoort van vinyl-on-demand.
Misschien kom ik wel kijken 13 maart lijkt me gezellig...kan de nachttrein terug pakken.

grt Gert-Jan

De Minimal Wave sampler op Stones Throw is ook op CD te krijgen.
De Das Ding LP niet.

@gjb: dat van die cleane sound snap ik wel,
maar zeg je nu dat VOD altijd gruiziger is? Of wat bedoel je?

Ik bedoel meer dat veel releases van VOD meer dat underground geluid hebben....die duitse gast zet veel lo-fi cassette-tapes releases 70/80-ties met een remaster op vinyl.
Die lp trumpet-sounds v/h label van Gruis heeft 't ook....die mooie lo-fi underground sound ook echt een aanrader van neerlandse bodem.
Vind gewoon niet alle releases van minimal-wave goed.....VOD heeft ook hoor als 't naar 't brave&luchtige elektrowave kant gaat haak ik af.

nou dat treft want VOD wil alles van m'n oude cassette-label uitbrengen, en geloof me daar zit heel wat gruizigheid tussen.
Maar ja smaken verschillen nietwaar.
Ik ben ook niet zo dol op Frank VOD, eerlijk gezegd, probeerde mijn muziek op snaakse wijze weg te kapen van Minimal Wave door me cash euro's te bieden.
Niet echt elegant.
Hier is nog een Minimal Wave special-dingetje.

Ók dat snap ik........daar zou ik ook m'n bedenkingen bij hebben.....schijnbaar is er een grote markt aangeboord voor minimal-wave waar de producers over lijken gaan.
Als consument merk je daar niks van alleen de prijs de releases van minimal-wave zijn een stuk duurder te zijn dan VOD..............en die Veronica schijnt ook weer een moeilijke tante te zijn zo zie je maar.
Over smaak zeg maar.......zat al op m'n leeftijd naar Kollaps van Neubauten te luisteren en die sound vind ik gaaf vooral met meer elektronica&duits dan ga ik al gauw overstag.
Probeer te komen in Rotjeknor 13 maart.

grt Gert-Jan

Ik heb niks moeilijks met Veronica ondervonden, integendeel, ze promoot m'n muziek waar ze maar kan.

Ik heb kollaps van de neubauten zelf gekocht toen ze in de effenaar speelden, ergens in 86 of zo :)
10 guldens slechts!

Back