Invasie der Reverb plugins

boeklanoei

Ouwe rot
Er lijken steeds meer reverb plugins op de markt te komen die steeds meer mee te lijken kunnen met de oudere hardware bakken.
Ik ben opzoek naar eigenlijk reverbs die in dezelfde linie als 2caudio Aether en D16 met Toraverb liggen. Reverb Plugins die net wat meer doen/zijn dan de standaard verbs. Ook wel vaak omschreven als spacey. Welke soortgelijke verbs zijn er nog meer?

De nieuwe plugin bundel van Lexicon (niet te betalen, maar wel goed)
UAD verbs

Maar je doet dus geen hardware verb meer gebruiken? (want die zitten erg vette in je H8000, en beter kun je ze bijna niet krijgen, zowel hardware als softwarematig!)

oxford reverb > helaas heb ik hem zelf niet maar een bekende van mij wel en moet zeggen deze klinkt als een reverb moet klinken. Verder ben ik nog altijd tevereden over de Tone2 Warmverb

Rob Papen zn verb schijn ook wel de bom te zijn? Misschien de moeite waard om daar eens naar te kijken.

Ik vind de waves IR geen holy grail van de reverbs. Technisch wellicht superieur aan een hoop reverbs, maar klankmatig prefereer ik een hoop andere bakken.

Je moet goed luisteren en vergelijken en ook zelf durven presets maken met je VST's die je al hebt, meer is altijd beter, maar vele attributen lijken zwaar op elkaar 'soundwise' en dan 299,- voor en VST plug met groot photoshopgehalte is niet altijd evenredig..

Damn, voor 445 euro heb je Vienna Suite met 9 plugins, waarvan de convolution reverb de leukste.
Nu weet ik niet of die verb onder doet aan bovenstaande.

@Hieronder, dat vermoeden heb ik ook. Inderdaad een speciale versie voor Predator is gemaakt voor de synth workshop..
Allebei blij.

Laatst gewijzigd:
Rob Papen, maar er stond laatst nog een spacey reeverb in de Interface en dat was volgens mij niet die van Rob Papen.
Ze waren er in ieder geval positief over en had een eigen review.

Niet dat ik de RP verb niet lekker vind klinken (demo's klonken goed), maar dat artikel in de Interface moet je wel met een korrel zout nemen. De Interface heeft een deal met Rob gesloten waarbij een speciale tijdelijk bruikbare versie van Predator gratis voor Interface-abonnees te downloaden is om tijdens een workshopreeks van het blad te gebruiken. Ik vermoed dat in dat dealtje die review ook wel is meegenomen.

On-topic: ik vind EpicVerb ook errug mooi. En nog stukken goedkoper dan die Eventide (ja waarom doe je die eigenlijk weg?)

Ik heb persoonlijk aan Aether voorlopig reverb zat kwa plugins.

Daarnaast zit in Logic nog Space Designer die ik ook erf fijn in gebruik vind.
Voor wat meer vintage dingetjes gebruik ik Line6 Gearbox.

Logic Space designer is inderdaad fijn, Altiverb ook!
Heb alleen iets van dat die impulse verbs erg statisch klinken aangezien ze telkens dezelfde sample afspelen. Misschien ooit in de toekomst een multi-impulse zodat je niet altijd dezelfde sample hebt. Dan lijkt het nog ruimtelijker en echter. Beetje zoals bfd doet met zijn drums zeg maar.

Back