S3000XL en WAV

shortwave

Vintage lid
Misschien een beetje suffe vraag.... maar het volgende:

De nieuwe FM is uit met een CD vol retro-samples wederom in WAV-formaat. En die leest de S3000XL, geloof ik, niet :(

Is daar iets aan te doen met MESA bijv. of een andere manier??

Zelf heb ik geen Akai sampler dus uit ervaring kan ik dus niet spreken.

Je Akai lust blijkbaar enkel AKAI-formaat, dan is het gewoon kwestie van die WAV-bestanden te converteren naar AKAI-formaat met een of ander programmaatje?

Met bv CDEXTRACT denk ik dat je wav naar Akai kan converteren, www.cdxtract.com. En wellicht met nog een heleboel andere programma's aangezien AKAI-samplers toch vaak gebruikt worden.

En anders kan je nog altijd een gewone audio cdspeler nemen en daarvan de audio rechtstreeks samplen?

die leest de 3000xl idd niet
en ja, dat kan je doen met mesa, of millenium, zoek er anders even op in dit forum.
succes ermee!

ho ho ho!

hoover, niet te ingewikkeld! gewoon dat mesa of millenium, dan roep je import en je pc stuurt het naar je sampler, simpeler kan niet.
oja, je moet dan natuurlijk wel een pc met scsi kaart hebben, maar nogmaals, hier is al heeeeeeel veeeel over te vinden. :)

Origineel geplaatst door BDeep
ho ho ho!
hoover, niet te ingewikkeld!

Zie je wel dat ik geen Akai heb :D , ik wist wel dat er iemand met kennis zou reageren. En heb ik ook weer iets geleerd vandaag :geslaagd:

Vanuit soundforge wavelab of recycle kun je ook je sample (al dan niet bewerkt) naar je sampler sturen.
Maar net als met mesa, werkt dit het best met een scsikaart. Het kan ook wel als midi sample dump geloof ik, vanuit recycle in ieder geval, maar dat duurt een paar minuten voor een redelijke sample.

-C-

Origineel geplaatst door C738
Vanuit soundforge wavelab of recycle kun je ook je sample (al dan niet bewerkt) naar je sampler sturen.
Maar net als met mesa, werkt dit het best met een scsikaart. Het kan ook wel als midi sample dump geloof ik, vanuit recycle in ieder geval, maar dat duurt een paar minuten voor een redelijke sample.

-C-

Inderdaad, met recycle krijg ik zelfs wav en aiff samples naar m'n EPS 16+ :D

Duurt wel ff, maar dat maakt niet uit

Back