[DEEP] Nieuwe track ~ Mening graag !

Origineel geplaatst door Googol
Of iets minder bass op de kick óf iets minder bass op de basslijn.
Beetje met de EQ spelen dus.

Aha, dat ga ik vanmiddag meteen even proberen, bedankt voor de tip. Overall geluid begin ik enigzins wat meer te begrijpen, betreft afmixen, maar de bass helemaal uitpluizen gaat niet echt automatisch, wat afmixen betreft, maar ik hoor mezelf alweer vaag lullen. tnx :biertje:

/\/\/\/\/\/\/

/\/\/\/\/\/\/

Momenteel zit ik achter m'n laptoppie dus over de diepte van je track qua bass kan ik niets zinvols melden. De sfeer van de track is duidelijk en best lekker. De opbouw vind ik persoonlijk een beetje rommelig en de delay die je gebruikt komt mijns inziens iets te willekeurig naar voren. Ik zou proberen om het geheel nog iets strakker te maken door de verschillende lagen nog meer op elkaar af te stemmen. De drums misschien nog iets minimalistischer; minder snare of een lange phase over de snare?! Ach, het is ook een kwestie van smaak...
je bent in ieder geval goed bezig!! succes!!:biertje:

Origineel geplaatst door da goose
bij deze meteen nog een comment op de track.
Ik vind het ECHT een mooie track, heb net 3 keer achter elkaar geluisterd en ik vind 'm gewoon goed.
De kick mag net iets minder en het basje mag inderdaad wat meer naar voren komen en misschien mag ie in het geheel wat "breder" maar verder petje af hoor.
Dit zou zo op vinyl kunnen en ik zou het op zeker kopen!

Erg leuk om te lezen. :) Tjah, rest mij alleen nog te zeggen: Wat breder? Hoe moet ik dit zien? Breed is een vrij algemeen woord. Ik wacht nog een paar reakties af, die van jou ook en dan ga ik aan de hand van die tips aan de slag.

Origineel geplaatst door sander
Ok, ok, nog maar effe geluisterd dan. Op het begin vindt ik het niet zo goed, maar als je dan op een gegeven moment een aantal minuten aan het luisteren bent, dan begint het toch wel een leuker nummer te worden. Je moet er dus zeg maar een beetje inkomen. Maar er zitten toch ook wel af en toe wat mindere stukkies in.

Mooie kerel ben jij. ;) Toch leuk dat je nogmaals de moeite hebt genomen, waarschijnlijk zit er ook teveel delay in de track, want jij maakt meestal wat meer drogere tracks, dus ik denk dat je dat dan ook automatisch beter trekt. Droog, als in Detroit/Chigaco house.

Hele lekkere track:okdan:

Opmerkingen:
- bassdrum en bassline lijken elkaar idd wat in de weg te zitten, maar is maar heel minimaal. Bij de bassline net wat aan de EQ veranderen en het is opgelost. Bassline is trouwens wel errruuuggg vet; als je dit in een grote hal op een party draait, trilt het geheel op de fundering!
- opbouw is wat rommelig. Ineens een pianopartij erin en aan het einde ineens een vocalsample. Niet dat dit niet mag, het leuke van elektronische muziek is juist dat er geen regels zijn als couplet-refr-couplet etc., maar om het geheel toch als 1 track te zien zou ik wat meer eenheid beter vinden, maar dat is persoonlijk
- er zitten wat breaks in die wat 'simpel' en dun klinken. In een break zitten nu eenmaal weinig sounds, maar ik mis daar wat sfeer wat juist wel in de rest zit (snap je 'm nog?)
- aan het einde na de stemsample is de gehele sound enorm vet!!! Als je dit gedeelte als basis gebruikt voor de hele track heb je een enorm goed nummer geproduceerd.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Ik vind het in ieder geval een erg goed nummer wat je in het begin van een technoset kan draaien. Mooi sfeertje.
Succes met produceren verder!

Origineel geplaatst door Mattijs Janssen
Hele lekkere track:okdan:

Opmerkingen:
- bassdrum en bassline lijken elkaar idd wat in de weg te zitten, maar is maar heel minimaal. Bij de bassline net wat aan de EQ veranderen en het is opgelost. Bassline is trouwens wel errruuuggg vet; als je dit in een grote hal op een party draait, trilt het geheel op de fundering!
- opbouw is wat rommelig. Ineens een pianopartij erin en aan het einde ineens een vocalsample. Niet dat dit niet mag, het leuke van elektronische muziek is juist dat er geen regels zijn als couplet-refr-couplet etc., maar om het geheel toch als 1 track te zien zou ik wat meer eenheid beter vinden, maar dat is persoonlijk
- er zitten wat breaks in die wat 'simpel' en dun klinken. In een break zitten nu eenmaal weinig sounds, maar ik mis daar wat sfeer wat juist wel in de rest zit (snap je 'm nog?)
- aan het einde na de stemsample is de gehele sound enorm vet!!! Als je dit gedeelte als basis gebruikt voor de hele track heb je een enorm goed nummer geproduceerd.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Ik vind het in ieder geval een erg goed nummer wat je in het begin van een technoset kan draaien. Mooi sfeertje.
Succes met produceren verder!

Bedankt voor je reactie. Ik geef je op het 2e en 3e punt helemaal gelijk, dammn, jij hebt echt een kritisch oor, goeie zaak.

Die eerste ben ik op dit moment mee aan het werk. Zie volgende post.

:biertje:

Ik ben bezig de track helemaal uit de peak te halen en alle tips van jullie enzo erin te verwerken. Ik ben al op 75%.

ALs die klaar is post ik de track wel even.

Complimenten!
vind m erg lekker klinken!

Zou voor de bas gaan, dus meer naar voren, alleen
zou ik het gebied rond de 100hz meer naar
voren halen...volgens mij zit ie nu lager.

speel eens met de toonregeling in het laag.
Ben benieuwd!

Michael.

Back