Goedkope Swissonic 24bit/96KHz Audio Interface

'Maar' 1x stereo in analoog. Voor de rest klinken de specs goed, maar is lijkt me niet 100% te vergelijken met de duurdere 'standaard' merken (tascam/yamaha/edirol/motu/etc), maar is toch neem ik aan wel beter dan de standaard mic/line-in op de gemiddelde pc.

Voor dat geld kan je eigenlijk geen buil vallen..altijd makkelijk voor erbij?

Bedankt voor de reply. Hij lijkt mij ook wel handig, ik heb namelijk nog geen audio interface. En dit leek wel een goedkope optie :)

Ik heb 'm vandaag binnengekregen, ik kan 'm op het moment nog niet uitvoerig testen, maar er zat zelfs een PSU bij terwijl ie gewoon stroom krijgt over USB. Dat allemaal voor 3 tientjes is niet verkeerd imo :)

Ook een USB kabel erbij, redelijk lang ook nog, zie je ook niet altijd (meestal niet bij printers :P).

Drivers installeren duurde even, maar ging volgens mij goed, interface staat goed weergegeven in apparaten, maar nogmaals, heb 'm nog niet goed kunnen testen. Ik draai 64-bit Vista dus ik hoop dat alles naar behoren werkt..

je kan em nooit echt goed reviewen als je er geen duurdere naast zet.

Je kan zoiets hebben van "nou, das best zuiver. Nauwelijks ruis" en dan toch ff switchen naar een duurdere en je een buil verschieten.
30 euro is wel erg weinig.
Is Swissonic trouwens geen bedrijfje van Thomann zelf, zoals Millenium ? www.swissonic.com stuurt je allersinds gewoon door naar de thomann-website dus dat vind ik best verdacht.
Millenium-producten zijn goedkoop maar van mijn drumkit ben ik toch niet erg tevreden: veel te veel ruis!

Gezien de mogelijkheden ben je sowieso goedkoper uit dan welke kaart dan ook. Als je enkel al lage latency zou hebben (mocht dat een probleem vormen op het moment) & de cpu lasten lager legt, ben je wat mij betreft goed geslaagd voor 30 euro.

Lees wel elders, dat zij failliet zijn gegaan en niet meer terug komen.
Samen met Windows 7 kan dit eventueel zorgen voor driver problemen.

de cpu lasten lager legt
huh? Waarom zou deze geluidskaart zijn cpu minder belasten dan degene hij momenteel gebruikt ? Belast een geluidskaart überhaupt wel de cpu ?

Hij doet het volgens mij goed, heb wat in FL Studio zitten klooien en het draaide oké. Ik hoor verder niet veel ruis. Alleen de line-in is wat 'zacht', toen ik van mijn multitrack naar mijn onboard laptop line-in muziek opnam hoefde ik het volume veel minder hoog te zetten, nu moet ik het wel 3x zo hoog zetten ongeveer.

Alleen de line-in is wat 'zacht', toen ik van mijn multitrack naar mijn onboard laptop line-in muziek opnam hoefde ik het volume veel minder hoog te zetten, nu moet ik het wel 3x zo hoog zetten ongeveer.

De input is niet +4dBu toevallig? Dat kan verklaren waarom hij wat "zachter" is dan een laptop line-in (die is ws. -10dBV). Maar ook als hij balanced is en je stopt er een unbalanced signaal in dan is hij wat zachter.

[edit]
zie het al in de specs; balanced inputs dus.

Back