Korg Legacy werkt traag

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

phochos

Berliner School Artist
Ik heb sinds kort de Korg MS20 legacy controller samen met de Korg Legacy Analog 2007. De software is gezet op mijn Fujitsu Siemens Celeron laptop met een kloksnelheid van 2.1 Ghz.

Als ik speel komt het geluid vaak later dan wanneer ik de toetsen van de controller indruk en af en toe 'breekt' het geluid ook.

Is het de mogelijkheid dat mijn Celeron processor hiervoor te traag is of zijn er nog andere mogelijke problemen die opgelost kunnen worden.

Wie kan mij helpen?

Groeten,

Phochos

Latency-issue dus. Check de drivers van je geluidskaart. Probeer eens http://www.asio4all.com/

Nuja, een enkele processor van 2.1 Ghz is niets om over naar huis te schrijven. Zeker niet als het nog een Celeron blijkt te zijn.

Je zou toch denken dat pochos na al die jaren er zelf wel zou opkomen dat het mss de latency instellingen zijn van de audio-drivers...

Mijn eerste vraag hier op het forum OOIT was mbt latency, en ik werd meteen uitgekakt.

Straf.

Je zou toch denken dat pochos na al die jaren er zelf wel zou opkomen dat het mss de latency instellingen zijn van de audio-drivers...

Mijn eerste vraag hier op het forum OOIT was mbt latency, en ik werd meteen uitgekakt.

Straf.

Dacht het niet. Ik werk nog niet zolang met deze Korg Legacy en de laptop, dus was het me nog niet eerder opgevallen.

Wellicht een hele stomme vraag, maar wat moet ik verstaan onder latency instellingen????

Phochos:?

idd, phochos is meer into hardware.

wat moet ik verstaan onder latency instellingen????
Hangt van de driver van je geluidskaart af. Maar voor asio4all is het de "sample buffer" die je moet verlagen. Doe dit stapsgewijs tot het moment je kraakjes begint te horen.

Ik heb de Korg MS20 Legacy te koop gezet, voor 150 euro (zie marktplaats op synthforum)

Ik heb de Korg MS20 Legacy te koop gezet, voor 150 euro (zie marktplaats op synthforum)

Download nu eerst eens Asio4All....dan is het probleem opgelost..
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat je die software overigens niet kon verkopen..(of ik moet hem mis hebben)

Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat je die software overigens niet kon verkopen..(of ik moet hem mis hebben)

Ik ga ook de software niet verkopen, alleen de controller, omdat ik ook nog een Akai LPK25 controller heb liggen, dus had ik eigenlijk de MS20 niet nodig (daar je ook met de software de patchcords kunt doorlussen (heb je de controller niet voor nodig). En daarnaast is de Akai LPK25 wat compacter dan de Korg, dus scheelt weer in plaats.

Phochos

Hi Phochos,

Als het idd een driver probleem is, los je die met een andere controller niet op. Als het goed is (en het ding niet stuk), kan het niet aan de Korg controller liggen.
Het zal echt liggen aan de combi driver en evt processorcapaciteit. Ik verwacht ook driver. Met welke DAW software werk je? En wat voor geluidskaart?

Hi Phochos,

Als het idd een driver probleem is, los je die met een andere controller niet op. Als het goed is (en het ding niet stuk), kan het niet aan de Korg controller liggen.
Het zal echt liggen aan de combi driver en evt processorcapaciteit. Ik verwacht ook driver. Met welke DAW software werk je? En wat voor geluidskaart?

Niet met zulke moeilijke uitdrukkingen komen, ik werk normaal gesproken alleen maar met een sequencerprogramma van Magix en daarnaast vooral met hardware synths. Dus de DAW (?) software en de geluidskaart weet ik zo even snel niet.

Phochos

P.S. Weet ook wel dat het niet aan de controller ligt, maar deze doe ik dus weg omdat ik nog een andere kleinere heb liggen en was de MS20 controller eigelijk overbodig, dus daarom staat hij te koop.

Niet met zulke moeilijke uitdrukkingen komen

No offence maar hoe lang kom je hier nu al, dan is het minste wat je weet wat een DAW is, ik gebruik niet eens een computer om muziek te maken / op te nemen en ik weet het zelfs.... klein beetje meer eigen initatief kan geen kwaad hoor. Dit komt net zo op mij over als hoe maak ik deze lauwe basslijn na...

Sorry.

No offence maar hoe lang kom je hier nu al, dan is het minste wat je weet wat een DAW is, ik gebruik niet eens een computer om muziek te maken / op te nemen en ik weet het zelfs.... klein beetje meer eigen initatief kan geen kwaad hoor. Dit komt net zo op mij over als hoe maak ik deze lauwe basslijn na...

Sorry.

Sorry hoor, maar er schiet nog steeds niets bij me te binnen wat het zou moeten betekenen. Moet maar gewoon bij de hardware synths blijven, die snap ik tenminste gewoon.

Phochos

latency is de vertraging die optreed tussen je midi toetsen naar je muziek software zegmaar... je kunt je latency aanpassen (afhankelijk van je geluidskaart). Als je niet zo'n goeie geluidskaart hebt dan kun je asio4all drivers downloaden. als je 20ms latency hebt zul je wel tevreden zijn denk ik.

Hoop dat dit je wat helpt

Al draagt een aap een gouden ring... het is en blijft een lelijk ding.

Pochos: doe godverdomme wat moeite man.

Zoals ik al zei: 3 jaar geleden mijn eerste vraag op synthforum ging over latency, en ik werd meteen uitegekakt door een aantal mensen hier.

Installeer deftige drivers, asio4all bv. Of koop een deftige geluidskaart, daar zitten tenminste deftige drivers op. Ook al werk je gewoon met opnamesoftware, je moet toch wel iéts van moeite steken in de hele technische zever die bij het met een computer werken komt kijken...

Latency, dat kent iedereen.
D.A.W. kent iedereen. Het is zoiets als W.A.H.-studio, maar dan een term die wél iedereen begrijpt.

Kan wel. Ik heb hem over gekocht van een forumlid hier en je moet gewoon zijn account over nemen bij Korg en klaar is kees.

DAW is Digital Audio Workstation ( http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_audio_workstation ). Domme naam voor een computer + sequencer pakket. @ARD: al eens een plaatje uitgebracht dat je zelf van opname t/m CD+hoes zelf gedaan hebt?
Als je het niet leuk vindt om uitgekakt te worden hou je dan ook eens in.

Pochos: doe godverdomme wat moeite man.

Zoals ik al zei: 3 jaar geleden mijn eerste vraag op synthforum ging over latency, en ik werd meteen uitegekakt door een aantal mensen hier.
+ 1

2 maten en 2 gewichten op dit forum

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back