Geluidskaart compatibel met Win7 64bit

En je kan de anniversary drivers niet gewoon gebruiken voor de legacy versie ? (zal je wel geprobeerd hebben)
Mja, 't is een moeilijke zaak want op vlak van prijs/kwaliteit en vooral geluid heeft M-audio wel een goede reputatie.
Ik ken zo meteen geen alternatief uit het hoofd. Daarom ook deze topic.

Nee, AE drivers werken niet op het oude apparaat.

Ik heb dus gisteren een MOTU Micro Lite besteld. Die heeft 5 MIDI poorten (1 meer nog dus), en is een tientje goedkoper ook nog. En die brengen wel gewoon netjes nieuwe drivers uit, en hebben niet zo'n onzin als Anniversary Editions om je goed werkende spul te laten vervangen om lekker bij te verdienen.

ik snap je punt maar 500+ euro (Motu UltraLite mk3) vs 180 euro (M-audio Fast Track Pro) vergelijken is ook niet helemaal fair.
Al heb je overschot van gelijk als je zegt "de drivers moeten werken. Punt"

De realiteit is nu eenmaal dat Windows een besturingssysteem is wat is "gespitst" op de mainstream, voor een zo groot mogelijk publiek toegankelijk en bruikbaar.. dat brengt als nadeel met zich mee dat je veel dingen erbij krijgt die je niet/nooit gaat gebruiken, correct me if i'm wrong, het is vervelend maar waar.

Ik zou graag zien voor de toekomst, dat ze bij Microsoft meer onderscheid gaan maken tussen verschillende types gebruik, zoiets als : DTP/Video (multimediawereld), audio, kantoor (office pakket standaard erin), industrieel (Cad/programmeren).

De basis blijft het windows platform ivm de drivers, alleen allerlei onnodige zaken die niks met audio/video/kantoor te maken hebben strippen. Mocht je toch wat extra's willen dan kan je dat zelf kiezen te installeren, of je schaft een extra PC aan met een ander type windows.

De verschillende branches kennen elk hele andere ontwikkelingen, dus waarom zou de ene van de ander afhankelijk moeten zijn?

Wat ik ook wel fijn zou vinden, is dat je windows gewoon opnieuw zou kunnen installeren/upgraden, terwijl je drivers van al je hardware + software gewoon kunnen blijven staan.. ach toekomstmuziek.

ik snap je punt maar 500+ euro (Motu UltraLite mk3) vs 180 euro (M-audio Fast Track Pro) vergelijken is ook niet helemaal fair.
Al heb je overschot van gelijk als je zegt "de drivers moeten werken. Punt"

Sorry, ik ben bang dat ik je op het verkeerde been gezet heb/je niet goed hebt gelezen. Ik gaf alleen een voorbeeld over de Micro Lite (is niet UltraLite).

En drivers moeten niet alleen werken, er moet ook een basis van vertrouwen zijn dat ze het ook in de toekomst (als het niet meer nieuw wordt verkocht) ook nog ge-support wordt met cruciale drivers.

Ik wilde alleen aangeven dat ik M-Audio onbetrouwbaar vind in de support omdat ze je product zomaar laten vallen om je iets nieuws aan te smeren, en het oude niet meer supporten met cruciale drivers (64-bit).
Toen kwam daaroverheen een berichtje van weinig alternatieven, en gaf ik de MOTU als voorbeeld.

Op gebied van geluidskaarten (audio en/of midi) is er altijd keus zat, genoeg concurrentie. Je kunt ook altijd nog kiezen tussen USB en FireWire.

Kijk ook eens naar Lexicon of Echo en de vele anderen met een beetje 'naam'. Er is meer onder de zon als alleen M-audio (hoewel ik die tot voor kort ook wel OK vond). Die Windows7 drivers komen vanzelf wel (bij producten die nog nieuw gemaakt worden). En zoals aangegeven, nog geen berichten dat apparaten met XP/Vista drivers onder W7 niet werken.

hmm,.. ua25 van edirol,. 2 i/o,..prima win7 drivers,.. werkt goed
m-audio fast track ultra,.. 8 i/o werkt ook prima.
beiden goed tweedehands te krijgen.

Die Edirol UA-25 ziet er ook heel interessant uit.

Kan ik er in een live-situatie dan ook 2 hardware synths via line-in + het geluid dat uit mijn laptop komt "samen mixen" naar 1 output ?

Laatst gewijzigd:
Die Edirol UA-25 ziet er ook heel interessant uit.

Kan ik er in een live-situatie dan ook 2 hardware synths via line-in + het geluid dat uit mijn laptop komt "samen mixen" naar 1 output ?

Nee,.. tuurlijk niet,. dat kan volgens mij met geen enkele 2 i/o kaart!
Als je maar twee inputs hebt kun je zowiezo niet drie signalen insturen.
Daar zijn mixers voor uitgevonden!:D

En waarom zou je ze trouwens naar 1 output willen sturen? wat wil je dan met die andere output:?:?:?

Edit: Volgens mij wil je iets anders vragen of misschien lees ik t verkeerd? Want ik snap eigenlijk heel die vraag niet achteraf gezien!*D

Als je maar twee inputs hebt kun je zowiezo niet drie signalen insturen.

Goh, 3 signalen. In feite zijn het 2 signalen die je via line in binnenhaalt in je DAW om er nog wat softsynths bij te gooien, en het resultaat weer te outputten via de kaart.
Toch ?

(dan gebruik ik eigenlijk een software-matige mixer...)

Goh, 3 signalen. In feite zijn het 2 signalen die je via line in binnenhaalt in je DAW om er nog wat softsynths bij te gooien, en het resultaat weer te outputten via de kaart.
Toch ?

(dan gebruik ik eigenlijk een software-matige mixer...)

Twee hardware synths,. en het geluid uit je laptop,.. ahaaa,.. nou snap ik t,.:P
Ok,. ik heb hier een laptop en een desktop staan,. dus,.. nou ja,.je snapt de verwarring,. ja,. je kunt in de meeste daws je geluid binnenhalen en monitoren terwijl je de rest van je tracks ook afspeelt en dat totaal weer via je outputs!!! :D uitgooien,..
Geen probleem!
Maar toch kun je beter een mixertje kopen voor livesets!
Hoeft niet meer als een paar tientjes te kosten op marktplaats en dan heb je gewoon total control en geen gedoe met routing,.. latency,.. feedbackloops,. monitoring en weet ik veel wat je allemaal tegenkomt op die weg!
Is ook afhankelijk van je daw!

Back