Wie kan t? Mentasm lead Beltram.

alternate loop op de w30 (gaat van forward naar reverse ectectect)
dat zit ook duidelijk in Charly en veel werk van Orlando Voorn.

Precies, die truuk dacht ik ook altijd te horen (hoef niet perse de W30 te zijn natuurlijk)!

Was volgens zijn reactie in bovenstaande link geen W30, hij wil niet vertellen welke sampler wel, trade secret ;)

Is vast een asr10 waarbij je ook het begin punt van de sample kon veranderen. En je hoort ook van die lelijke digitale overstuurde filters.

Die kerel van LFOnhad de bak en wist t, even zoeken wat hij toen had dus :)

Google fu: ik probeer de The Casio FZ-1

CASIO powah ��

Laatst gewijzigd:
Meer van zuks?
Ik draai dit nummer eigenlijk nog regelmatig maar aangezien ik toen nog niet eens geboren was is het best lastig om meer van zulke goede nummers terug te vinden, ik kwam deze toevallig tegen in de platenbak bij de kringloop winkel, nog niet eens wetende dat Second Phase eigenlijk Joey Beltram is :p

Hier een hele thread met meer van zuks ;)
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=35000

Links zullen het allemaal niet meer doen aangezien herejezus hosting nog niet is herboren :D maar je kan de mixen vast wel vinden online. Mixen van Dano, BuzzFuzz, Prophet, Paul etc zijn erg goed te pruimen!

In die tijd kocht ik al mijn zakgeld op aan vinyl, die steekt hier gewoon in de kast, die schijf… Als ik sterf komt 't misschien in de kringloop, eerder zeker niet 8)

Aangezien de lead in de tracks Mentasm en Charly (prodigy) erg veel op elkaar lijken, en volgens mij uit hetzelfde jaar komen, ben ik juist
erg benieuwd wie van wie heeft gejat in deze.

Aangezien de lead in de tracks Mentasm en Charly (prodigy) erg veel op elkaar lijken, en volgens mij uit hetzelfde jaar komen, ben ik juist
erg benieuwd wie van wie heeft gejat in deze.

mentasm was eerst

prodigy is van weetikveelwaar gejat en gesamplert in de roland w30

edit:
hehe:

edit2:
er zijn er nog die het proberen:

Ik ben rond hoor met de casio. Bewijzen kenners maar dat ie t niet is. Kerel vertelde zelf dat t een juno was die ze gingen samplen, wou enkel niet zeggen welke. LFO gebruikt dezelfde, zei ie, en die hadden de casio.
Over naar de studio ;)

Geniaal dat zo'n gast de energie heeft gestoken in het namaken van die track op een W30!

Filteren op de w30 gaat met datawheel maar ook met pot en/of pedaal via aftertouch->cutoff
(Waarschijnlijk al bekend maar denk schrijf het nog maar eens :-) )

Joey wil(de) het gebruikte sampling keyboard niet prijsgeven maar geeft wel aan dat het iig. Niet de W-30 was. Dan blijven er nog al wat opties over kwa sampling keyboards van uit die tijd: Casio maar ook Kurzweil/Akai/Ensoniq etc... :stupid
Een lead naar het gebruikte keyboard kan zijn dat er in mentasm een S/H Random LFO wordt gebruikt op de duidelijk hoorbaar gefilterde Alpha hoover sample. Hoe dan ook ik vind het na al die tijd nog steeds erg tof klinken :halleluja

Back