Wie kan t? Mentasm lead Beltram.

Ahaa,.. Zo dus,. de theorie

We edited the shit out of it, sampled it in another keyboard I own and proceeded to edit it some more (that gave it the extra punch that the alpha didnt have). Thats why nobody had ever been able to duplicate that sound quite like mentasm and thats why it has that deep sub in the midle and acid filter parts toward the end, we were no longer working with the alpha.

Ok,. we hebben dus allebei die subtractor patch gerigged.

Dit is de chat van ondertussen:

BIONRG: ik maak allerlei hele gestoorde sequences
alles behalve mentasm hahaha
maar het klinkt wel lekker oldskool iggggihghihgih
Sent at 9:45 PM on Sunday
MARIO010: gestoorde sound man
ikkijk ,.. wat heb ik fout gedaan?
En jawel,..
alles behalve mentasm hahaha
maar het klinkt wel lekker oldskool iggggihghihgih
gheheh
lol
BIONRG: hahahahah

Iemand die andere suggesties heeft?

Ergens een goede sample te halen?

Iemand met een alpha-juno 2 met die patch?

gewoon de "what the..." preset van de Alpha Juno instellen op monofoon en snellere envelope en dan snel intoetsen dus snel triggeren om dat afkappen te verkrijgen

Ik heb altijd gemeend dat dit het resultaat was van Dominator intro sampelen en dan rotzooien met de sample. Misschien toch te simpel gedacht?
über track trouwens....had ik veel op de walkman bij het krantenlopen 's morgens...in et donker. Doop!

Ik heb altijd gemeend dat dit het resultaat was van Dominator intro sampelen en dan rotzooien met de sample. Misschien toch te simpel gedacht?
trouwens....had ik veel op de walkman bij het krantenlopen 's morgens...in et donker. Doop!

Gheheh,.. zoiets dacht ik ook,.. doen we ff,. NOT!!!

En met die juno patch alleen kom je er duidelijk ook niet,.. en dan nog die rare melodie,.. Echt bizar!

En inderdaad,.. über track,. vond laatst nog een mixtape uit die tijd waar ie op staat,.. echt gaaf!.

Aha. Da's zo vaak met meesterlijke dingen...probeer maar eens een Lasceaux-achtige tekening te maken. Ook over gezweet!

Anyway...hij stond altijd voor deze op de tape...

alpha juno of mks50 met chord memory preset 15 (unison)
zie manual, page 40

Verder zit er een pitch envelope op de lead uit de 1e post.
De mks50 (en ik denk ook de alpha juno's) hebben een 5 staps envelope in tegenstelling tot de meeste normale synths.
[edit] daarom kun je van die snelle pitch jumps maken met een langzaam in toonhoogte zakkende staart [edit]
De extra stap zit hem in de decay, daar kun je een knik in maken met een extra parameter. (zie pg 23 van dezelfde manual)

De externe filter is niet echt nodig, je kunt de filter besturen met aftertouch.
Als je de VCF aftertouch op maximaal (=15) zet, kun je met aftertouch filteren.
Ik deed dit met mn BCR2000 door aftertouch met maximale range aan een knop te koppelen.

In de tijd van dat nummer uit de startpost had je nog geen BCR's natuurlijk dus ik denk dat er wel een iets andere oplossing toegepast is.
Een 2e optie is gewoon de midsweep op je mengpaneel maximale boost geven en dan lekker knopje draaien ;).

Als ik dit hoor mis ik mn MKS50 :(

-C-

Een van de stappen in de envelope is niet lineair, dus die kun je voor dingen als percussie of hoovers misbruiken. Die Japanners waren echt zo slim.

Idd en dat zorgt meteen voor een hele hype of d'r producer (heeft een tijd in NL gewoond), die hoover gekopieërd heeft van Human Resource

alternate loop op de w30 (gaat van forward naar reverse ectectect)
dat zit ook duidelijk in Charly en veel werk van Orlando Voorn.
en het filteren deed je/men mbv het data wheel.

iets uit mijn oude doos zelfde tijd ook W30 (en juno106 en samples van moog liberator en mg1 (vanwege gebrek aan midi):

Bass vond dit laatst ik was aangenaam verbaasd dat iemand er een clip bij heeft gemaakt.

über track trouwens....had ik veel op de walkman bij het krantenlopen 's morgens...in et donker. Doop!

Dominator kwam pas na mentasm dus dat ging niet :D

Back