Claps in FL en CB5

Shado_beatz

Stamgast
SF'ers!

Als je bv. een clap gebruikt in FL kan je deze in de pianoroll naar verschillende toon hoogtes aanpassen. je kan dus een soort trappetje van hoog naar laag maken wat veel gebruikt word in urban/crunk muziek. dit word ook veel met tombs gedaan.

Omdat ik nu overgestapt ben naar CB5 wil ik hetzelfde doen maar lukt het me alleen niet om dit te doen.

Ik speel de drums in via Battery aangezien je niet net als in FL de drumsamples los kan inladen ( als dit wel mogelijk is, how? )

Via battery is er naar mijn weten geen optie om dat ''trappetje'' te maken.

Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel, ik ben nu @ work anders zou ik wel een voorbeeldje posten..

Kan best, maar dan moet je een sampler-track aanmaken. Net als in FL eigenlijk, alleen start die default in de meeste gevallen met een paar sampler-tracks waardoor het eigenlijk niet meer opvalt dat het gewoon kanalen met een sampler-plugin zijn. Sample-based werkt daardoor op andere plekken (CB, Logic, PT) wel wat omslachtiger, want je moet eerst een track aanmaken, daar een sampler op inladen en daar de sample in inladen.

Binnen Battery is het mogelijk door de cell te kopiƫren en dat van A tot met G bijvoorbeeld. A is dan de laagst, G het hoogst.
Hiervoor is een optie aan te zetten, weet alleen nog niet welke.
Was net toevallig gebeurd, wel is de template nu grijs, in plaats van verschillende kleuren.

Kan best, maar dan moet je een sampler-track aanmaken. Net als in FL eigenlijk, alleen start die default in de meeste gevallen met een paar sampler-tracks waardoor het eigenlijk niet meer opvalt dat het gewoon kanalen met een sampler-plugin zijn. Sample-based werkt daardoor op andere plekken (CB, Logic, PT) wel wat omslachtiger, want je moet eerst een track aanmaken, daar een sampler op inladen en daar de sample in inladen.

Zo te horen werkt het in CB5 een beetje omslachtig ja.. als ik het goed begrijp zit er in CB5 een standaard sampler waar ik de losse sample in laad.
dus kick op sampler1 snare op sampler2 etc. etc.

Haha dan ben ik morgen nog niet klaar :P maar wel bedankt voor het antwoord!
Ik las dat het via Battery ook kan Ronaldoz?..

De snare dus van A tot G, maar hoe krijg je de A op een hoge pitch en de G op de laagste?

mwah je gaf net aan dat er een optie in Battery zelf zit.. die zoek ik eigenlijk :P

Ja die zit er in inderdaad, maar je vind bij de instellingen van de samples zelf niet iets terug van een gewijzigde pitch.
Wel is dat duidelijk per rij en cellen ingesteld.
Het gekke is dat ik totaal geen gewijzigde optie terugvind. Bij opties zelf ben ik sowieso niet geweest trouwens.
Heb nu bijvoorbeeld de Absynth kit open staan, normaal met kleuren, nu grijs.

wat vaag joh.. jammer dat ik nu niet thuis ben, kga vanavond meteen ff kijken.
update volgt nog!

het zou wel zo makkelijk zijn als je idd 5 claps kon neer leggen en verschillende pitch hoogtes kon geven.. blijkbaar gaat dat niet zo simpel :(

Je kunt altijd een kopie maken van 1 of meerdere cellen en deze apart instellen qua pitch.
Automatisch is superhandig natuurlijk! Ben benieuwd of je de 'optie' ergens terug kan vinden.

Nou.. ben iets wijzer geworden met Battery, maar het is me alsnog niet helemaal duidelijk.
Wel zie je bij de aanwezige kits, 0.00 onder de cell / sample.
Dat is de pitch, dus in principe kun je de samples onder / naast elkaar plaatsen en de pitch per stuk aanpassen.
Meest omslachtige manier denk ik, maar het moet ook mogelijk zijn een eigen template te maken, zodat je dat niet steeds opnieuw hoeft te doen.
Ook staat er bij mij een 6 octaafs kit, die leeg is verder en nog niet wil functioneren.

Laatst gewijzigd:
heb t volgens mij gevonden..
je copied idd een aantal claps op verschillende cellen, in battery ga je dan naar Cell, pitch envelope ( die vink je aan ) en daarna kan je met de amount button gebruiken :)

Back