zwaar computer probleem (pc nodig voor producing)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Heb je de laatste versie van sylenth? deze veroorzaakt problemen. Ohmicide zelfde verhaal.

Probeer FL eens te draaien vanaf een andere harddisk? Disk kan kapot zijn.

De computer/processor/geheugen kan het probleem niet zijn. FL studio draait bij mij vanaf een usb stick zelfs op een netbook (met hydra en Sylenth). Vista vind ik niet goed draaien met asio drivers. Dus een kale 32 bit XP, Asio for all, draait waarschijnlijk beter.

Hou je taskmanager eens in de gaten wanneer je pcu de hoogte in gaat. Kill dat process eens en kijk of het beter gaat.
Google gelijk ook eens naar de naam van het desbetreffende process en probeer uit te vinden om welk programma het gaat.

Programma deinstallen ofwel ervoor zorgen dat het niet at start up automatisch mee opstart.
Start > Run: "msconfig". Tabblad "Startup". Het desbetreffende programma uitvinken.

Hou je taskmanager eens in de gaten wanneer je pcu de hoogte in gaat. Kill dat process eens en kijk of het beter gaat.
Google gelijk ook eens naar de naam van het desbetreffende process en probeer uit te vinden om welk programma het gaat.

Programma deinstallen ofwel ervoor zorgen dat het niet at start up automatisch mee opstart.
Start > Run: "msconfig". Tabblad "Startup". Het desbetreffende programma uitvinken.
is al geprobeerd, en ik weet wat elke process doet;)

M'n geheugen zou eigenlijk meer moeten zijn itt wat ik erin heb zitten.
Nu zitten er 2 latjes van 4GB in (HyperX, DDR2), maar mn moederboard pakt per slot maar 2 GB max (terwijl ik 4 slots heb)
Kwam er pas later achter overigens, wel zonde.
Ik begrijp alleen jouw vraag niet, hij laat het WEL zien in windows; dat is zeker.
Zou mij niet verbazen als hier de oorzaak ligt.Ik zou er 4 banken van 2gb inzetten met de goede specificaties..succes!

Heb je de laatste versie van sylenth? deze veroorzaakt problemen. Ohmicide zelfde verhaal.

Probeer FL eens te draaien vanaf een andere harddisk? Disk kan kapot zijn.

De computer/processor/geheugen kan het probleem niet zijn. FL studio draait bij mij vanaf een usb stick zelfs op een netbook (met hydra en Sylenth). Vista vind ik niet goed draaien met asio drivers. Dus een kale 32 bit XP, Asio for all, draait waarschijnlijk beter.
Maar die draait niet met 4+ GB aan geheugen

Ik heb overigens maar 1 PC en daar doe ik alles op (Internet, MSN en Producing voornamelijk)
De grootse ruimteverspillers zoals films en muziek staan op 'n LaCie HD schijf (1TB)
Is dit aan te raden om FL hiervanuit te runnen ?

Heb overigens ook jBridge geprobeerd als optie, om de vst's wat minder cpu balast te geven, maar heb jBridge zelf nog niet aan de praat gekregen:erm:

probeer die m-audio er eens helemaal uit te trekken en op de interne geluidskaart van je moederbord te draaien met die asio4all drivers...

m-audio is echt 3x niks ik had er ooit 1 gekocht voor aan mn laptop, die ligt nu ook weg te rotten omdat die ook maar bleef stotteren. een vriend van me heeft ook zo'n m-audio ding en gaf precies dezelfde problemen.

probeer die m-audio er eens helemaal uit te trekken en op de interne geluidskaart van je moederbord te draaien met die asio4all drivers...

m-audio is echt 3x niks ik had er ooit 1 gekocht voor aan mn laptop, die ligt nu ook weg te rotten omdat die ook maar bleef stotteren. een vriend van me heeft ook zo'n m-audio ding en gaf precies dezelfde problemen.
Dat klopt!

Ik was laatst heel mn computer aan het updaten; en derna liep die heel snel.
M-Audio Delta soundcard deed ik als laatste, en toen kreeg ik weer dezelfde traagheid als toen ik mn pc niet upgrade
Maar 't probleem ontstaan dan weer; onboard soundcard gebruiken, wat mindere kwaliteit is.
Heb wel een Virus Ti en de soundcard daarvan geprobeerd, alleen geeft het veel conflicten met externe VST's helaas.

Die audiophile gekocht op advies van 'beste soundcard voor producing'

tja.. dan is het nu voor jou goede kwaliteit gekraak of mindere kwaliteit normaal geluid... :)

je moet die m-audio gewoon weggooien en iets anders kopen... rme ofzo..

wel eerst ff zeker weten dat hij het dus wel goed doet op je interne geluidskaart

in de installatiegids van mijn edirol interface (UA25EX) staat het volgende:

Control Panel > System > System > Advanced settings.
In 'Performance' op settings klikken. "Advanced" tabblad
"Background services" selecteren en ok klikken.

Misschien dat dat wat oplevert.
EDIT: maar mij lijkt het vreemd omdat ik dacht dat background processes juist geen prioriteit verdienen.

Laatst gewijzigd:
Mijn pc heeft geen control panel, alleen 'Configuratie scherm', maar als ik de stappen volg die je beschrijft, kom ik nergens (er is geen 'advanced tabblad' bijv. )

Het volgende aanklikken:

-Configuratiescherm
-Klik op Systeem
-Klik op geavanceerde instellingen (links in het venster)
-Doorgaan
-Tablad geavanceerd (daar kom je dus uit)
-Prestaties staat daar
-Klik op instellingen
-Klik op het tabblad geavanceerd
-Daar kun je achtergrond services instellen

Dit wordt ook bij Esi Juli@ aangegeven (denk bij elke audio interface)

Je pc is goed zat voor flink muziek maken.
Ik zie dat je Asio4All V2 gebruikt, dat is iets wat ik bv. ook kan met een onboard kaart.
Met Esi Juli@ gebruik ik Asio 2.0.
(Absoluut niet Asio4All)
Op de site staat dat de interface Asio 2 ondersteund.
Volgens mij is Asio4All een soort software matige aansturing en Asio 2 hardware matig.
Als je dit selecteerd, zonder aanwezige kaart, krijg je ook de melding dat er geen output channels beschikbaar zijn.

Heb je driverversie: 6.0.2_5.10.0.5074 ?
Dat is volgens M-Audio de driver voor jou interface met Vista 64 bit SP2.

Nou wou ik vragen hoe het is gegaan met NOD32, maar misschien dat het nu wel duidelijk is.

Laatst gewijzigd:
Klasse ronaldoz!!

@ Keybern>
Nee eigenlijk niet. Ik zat overal online te lezen over 'Control Panel', en zag uitleggen/plaatjes ervan maar op mijn pc zie ik heel andere dingen. Het mag dan misschien op hetzelfde neerkomen EN in een andere taal (trust me, ik kan best een staaltje engels), maar het is zeer verwarrend.

@Ronaldoz>
Bedankt voor de info, ik wist dat niet over die ASIO. Wel dat ASIO ervoor dient, alle processen voor audio te omzeilen en zo direct naar de output te gaan.
Driver versie is idd de laatste van M-Audio.
En nee helaas nog geen NOD32 ( trail / full ) niet kunnen vinden

-edit-
-Klik op het tabblad geavanceerd
Ik heb hier even rond zitten neuzen en heb ook meteen wat gevonden over wisselbestanden, schijnt dat dat ook ruim onder het aanbeloven hoeveelheid zat. Meteen maar ff gefixt :)
Hij lijkt nu iets stabieler te lopen met FL, maar het is nog steeds butt.
Ik zal die Asio 2.0 eens proberen

Laatst gewijzigd:
test voor de grap eens gewoon zonder die m-audio.. je hebt nog steeds niet geschreven of je dat al gedaan hebt.

als die het dan wel doet weet je gewoon waar het aan ligt, doet hij het dan nog niet dan is het toch iets anders

test voor de grap eens gewoon zonder die m-audio.. je hebt nog steeds niet geschreven of je dat al gedaan hebt.

als die het dan wel doet weet je gewoon waar het aan ligt, doet hij het dan nog niet dan is het toch iets anders
Dan zit ik met 't probleem waar ik mn dj apparatuur en mn monitorspeakers op moet aansluiten:bekdicht:
Die normale PC achterkant heeft voor elk snoertje maar 1 output, niet 2. (2 snoertjes voor in/out, terwijl pc maar 1 poort heeft)
Tenzij ik een converter haal voor tulpstekkers mja..

Hmm... Waarom gebruik je niet de asio drivers van de audiophile?
Da's het eerst wat mij opviel bij het lezen van je probleem.

Check ook ff of de curve op Lineair staat. 6 point-hermite of hoger
wil tijdens het werken nog wel eens gesodemieter geven.

Suc6 met het geklooi :)

1. wat meer ram
2. nieuwe pc? (zie processors)
3. nieuwe processor, maar die kosten wat duiten
4. gebruik wat anders als FL studio (bv. cubase)

Misschien een ander probleem,. met je laptop en firewire of usb of cardbus chipsets ofzo.

De audiophile is een heel stabiele kaart die zeker 100% draait op een pc met zulke specs.
Ik heb r hier twee in een p3 en een p4 systeem ,. allebei met xp,. loopt als een raket! Zelfs op de p3 en reason en cubase rewired nooit stotters!

Ik zeg,.. hardware probleem want hij had t al met xp volgen hem,.
Of gewoon een beetje gebrek aan skills,. no offence:),.. mbt het instellen van buffer en asio enzo.

Maar ik gok op hardware!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back