zwaar computer probleem (pc nodig voor producing)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Een gelijkaardig probleem gehad:
LAN drivers geinstalleerd op mijn Laptop, maar de windows Firewall laten aanstaan om geen connectie te hebben met het internet. Zelfs de meest eenvoudige dingen stotterden. Windows firewall afgezet en alles draait lekker. Doet er me aan denken dat ik de drivers nog moet deinstalleren....

probeer het ff met een koptelefoon van je oude walkman van 20 jaar geleden bij wijze van.. het gaat toch alleen om het testen... :)
Oja zo dat kan natuurlijk ook, nog niet geprobeerd, ik laat het je weten:okdan:

Hmm... Waarom gebruik je niet de asio drivers van de audiophile?
Da's het eerst wat mij opviel bij het lezen van je probleem.

Check ook ff of de curve op Lineair staat. 6 point-hermite of hoger
wil tijdens het werken nog wel eens gesodemieter geven.

Suc6 met het geklooi :)
Dat heb ik al eerder in het topic gezegd, omdat de asio van M-Audio nog slechter werkt. Ik krijg dan alleen maar rare stotters, geen fatsoenlijk geluid meer.
Curve staat op Lineair :)

1. wat meer ram
2. nieuwe pc? (zie processors)
3. nieuwe processor, maar die kosten wat duiten
4. gebruik wat anders als FL studio (bv. cubase)
1 => Er zit genoeg ram in, daar kan het niet aan liggen.
2 => Zat eraan te denken 'n mac te halen, speciaal voor producing alleen.
3 => Ik denk dat deze wel in orde is.
4 => Cubase heb ik geprobeerd, maar ik kon niet door de installatie heen. (verreist usb lock, en ik ga niets kopen wat ik nog niet ken)

Een gelijkaardig probleem gehad:
LAN drivers geinstalleerd op mijn Laptop, maar de windows Firewall laten aanstaan om geen connectie te hebben met het internet. Zelfs de meest eenvoudige dingen stotterden. Windows firewall afgezet en alles draait lekker. Doet er me aan denken dat ik de drivers nog moet deinstalleren....
Windows Security/Firewall staat hier sws uit, ik wil er niets van hebben (rare onnodige meldingen telkens)

ja, het klinkt echt als hetzelfde probleem dat ik ook op mijn laptop had.. ik kreeg het niet opgelost.

en zoals ik al zei, er zijn meer mensen met dit probleem... goedkoop is .... zeggen ze he :)

Het gehele verhaal gelezen, zie ik nergens iets over de harddisk. Wat voor een type is dat? IDE of s-ata. Een trage doorvoer van data geeft ook hik-ups.

Het gehele verhaal gelezen, zie ik nergens iets over de harddisk. Wat voor een type is dat? IDE of s-ata. Een trage doorvoer van data geeft ook hik-ups.

Moet niet uitmaken Maddonna. by default laadt FL alles in in het RAM.

Maar FL op een mac wordt tricky djpithune. Het is sowiezo niet voor MacOS geschreven.
Het lijkt er op dat je op dit moment een cheap-ass gaar moederbord hebt (Asrock o.i.d.)

Excuses voor het vragen naar deze (alweer).
Wil niet zeuren..
Op een rijtje een aantal mogelijkheden:

• Asio4All V2
  • [Interface naam] Asio 2.0
  • Generic Low Latency Asio Driver
  • Primair Geluidsstuurprogramma
  • Luidsprekers
  • Eventueel meer...
Welke van deze gebruik je precies?
Asio 2.0 is zeker aanbevolen en lijkt mij ook de bedoeling van de makers, dat deze gebruikt worden.
Het mooiste zou zijn een screenshot van de instellingen binnen FL Studio.

Ik heb hier de mogelijkheid uit:

DirectDrive:
* Primair Geluidsstuurprogramma
* Line 1/2 (M-Audio Delta Audiophile)
* S/PDIF (M-Audio Delta Audiophile)
* Realtek Digital Output (Realtek High Definition Audio)
* Realtek HS Audio 2nd Output (Realtek High Definition Audio)

ASIO:
* M-Audio Delta ASIO
* Virus USB ASIO Driver

en uiteraard ASIO4ALL, maar die heb ik na een post hierboven eraf gegooit.

ik werk het meeste met Line 1/2, omdat die 't 'soepelst' loopt

meest logische keuze uit bovenstaande is uiteraard "M-Audio Delta ASIO".
Ik zou mijn tijd niet meer verdoen aan andere drivers want die M-Audio horen het gewoon te doen.
Is het een legale versie van FL of zo'n gewarezde beta-crap ding ?

Ik heb hier de mogelijkheid uit:

DirectDrive:
* Primair Geluidsstuurprogramma
* Line 1/2 (M-Audio Delta Audiophile)
* S/PDIF (M-Audio Delta Audiophile)
* Realtek Digital Output (Realtek High Definition Audio)
* Realtek HS Audio 2nd Output (Realtek High Definition Audio)

ASIO:
* M-Audio Delta ASIO
* Virus USB ASIO Driver

en uiteraard ASIO4ALL, maar die heb ik na een post hierboven eraf gegooit.

ik werk het meeste met Line 1/2, omdat die 't 'soepelst' loopt

tjonge jonge zeg... dit is echt de laatste keer dat ik nog reageer.. hoe moeilijk is het nou om ff je interne geluidskaart te testen? zoals ik al zei, ik had precies hetzelfde probleem als jij en een vriend van me ook... bij ons allebei deed de asio4all het ook beter dan de stock driver (hoe vaag ook) en we kregen het niet aan de praat.

als je perse geen geld extra uit wilt geven check dan of je hem op 48 hebt staan, op 44.1 deed hij het ook beter nl...

Sorry man, ik heb je eerdere reactie over het proberen van headphones in gedachten genomen, alleen vrijwel nog geen tijd/mogelijkheid voor gehad (zit in een verhuizing, en heb hier geen headphones)

hij staat op 44.1 trouwens

Mijn FL is overigens gekraakt

Dus je wil niet betalen voor software waarvan je niet weet of je het gaat gebruiken, begrijpelijk.
Maar betalen voor software die je wél gebruikt zit er ook niet in.

Wees niet nummer 100 die het wegwuift met de zogenaamde "crisisperiode".

Daag! :slotje: en zoek het zelf maar uit.

Het moet niet uitmaken! :) (ik bedoel FL)

Gekocht of gewarezed maakt geen verschil uit met hoe 'n DAW loopt op mn computer. Als de warezed versie het goed zou doen, zou ik ook meer overwegen het programma zelf te kopen :)

-edit-

Overigens, NOD32 werkt nu wel, maar hij kon niet veel vinden.. dus zal 't wel goed zijn denk ik

Het moet niet uitmaken! :) (ik bedoel FL)

Gekocht of gewarezed maakt geen verschil uit met hoe 'n DAW loopt op mn computer. Als de warezed versie het goed zou doen, zou ik ook meer overwegen het programma zelf te kopen :)

Denk dat je gewoon een hele slechte "gekraakte" hebt gedownload welke een hoop gekraak oplevert. Ik heb dat ook gehad met een versie 6, Maar heb nog steeds een P4, 1gb ram en FL studio loopt gewoon hoor.. moet geen 10 VSTi's tegelijk laten draaien nee, dan gaattie kraken.. alhoewel, ligt eraan welke VST..

Je kan toch ook een demo downloaden geloof ik? dan weet je of het werkt.. en daarna lekker kopen. Zijn verschillende versies dus..

m1cz2gtaub87.jpg

Zou zelf de demo even checken en kijken of het probleem dan ook speelt,
zou goed kunnen dat de kraakversie een 'slechte' is.
Indien het probleem niet is opgelost,
toch even met het primaire geluidsstuurprogramma nagaan of dit probleem ook speelt,
want dan kun je de interface als probleem uitsluiten.
Erg positief is dat NOD32 niets vind!
(Zeer betrouwbaar programma)

PS aan andere mensen: Ben zelf ook absoluut niet voor het kraken van programma's,
maar als we djpithune helpen, heeft Image Line zeer waarschijnlijk een nieuwe klant.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back