Axiom 61, veel klachten?

gekkewiebel

Ingeburgerd
Hoi allemaal,

Ik ben hier nieuw, eerst even kort voorstellen. Ben 18 jaar, ik studeer en heb nu pianoles voor ongeveer 10 jaar denk ik. Nadat ik had ontdekt dat mijn clavinova midi-out had daar wat mee geprutst, maar ik vond het toch wat te beperkt. Dus nu ben ik van plan een midi controller te kopen, 61 keys zodat hij wat beter tussen alle zooi past:P

Nou viel mijn oog dus op de Axiom 61, genoeg knopjes en dingetjes, 61 toetsen, goede toetsen (althans, niet van die keyboardtoetsjes waar ik een hekel aan heb), en niet duur.

Maar ik las op internet heel veel verhalen over 'sticky keys'. Vaak geven ze een soort knakkend geluid voordat je ze indrukt, en dan is het een paar minuten weg ofzo. Is dit een algemeen probleem bij zulke controllers? Heeft iemand ervaring met zulke plakkerige toetsen, is het aardig op te lossen?
Ik wil mijne eigenlijk tweedehands kopen (ben zuinig:geslaagd:), maar daar zal dan wel geen garantie op zitten. Vandaar dit ik dit even vraag.

Reacties worden erg op prijs gesteld:)

Hallo, ben zelf ook nieuw hier *D
Heb de Axiom 61 en eigenlijk heb ik er helemaal geen problemen mee, speelt prima.
Het is wel inderdaad zo dat als je een dag of wat niet hebt gespeeld de toetsen heel licht weerstand geven als je ze de eerste keer indrukt.
Daarna spelen ze gewoon goed en licht zoals het (volgens mij) hoort :okdan:

Persoonlijk vind ik de Axiom serie niet echt denderend. Was zelf ook opzoek naar een nieuwe synth. Maargoed toen ik hem in het echt zag, en erop speelde.. Nah. Niet mijn ding. De emu xboard voelt lekkerder aan imo. En is nog goedkoper ook.

Ik moet zeggen, ik heb die novations uitgeprobeerd in de winkel.. maar dat is toch wel heeeeel errug gaaf :-).

Maarja je betaald er ook voor natuurlijk.

Ga zelf voor de Novations, mocht ik weer een controller kopen.
Controllerfuncties worden automatisch toegewezen en aanpasbaar natuurlijk.
Over de Axiom hoor ik in principe veel goeds. Dat het een degelijke controller is.
Zelf ben ik echter geen fan in de nalatige driversupport van M-Audio en vandaar schaf ik niet een Axiom aan.

Ja die novations zijn echt handig.

Maar kan je nu ook met normale vst's dat gebruiken? Mag aannemen van wel toch>?

Er werd gevraagd naar reaktie's / ervaringen over de "plakkerige" toetsen van de Axiom.
Het neigt nu een Novation soap te worden.

Zelf gewerkt met de AxiomPro 61 en was er niet erg ondersteboven van. Wask weer snel vanaf ook..
Snap niet wat er met "stickie" bedoelt word maar vond ze zelf erg statisch. Ook een soort van veerachtiggeluid bij harde aanslagen, Zoals ieder midi-toetsje van m-audio. En zo hard moeten slaan op die toetsen om velocity te krijgen vond ik ook minder. Geeft hierdoor ook een tik bij iedere aanslag van de toets die niet verder kan dan de behuizing
Maar ze bleven nooit plakken hoor. ;)
De hypercontrol was ik ook niet weg van. Ik was maar door die menutjes aan het drukken om bij de juiste parameter te komen. Begon alweer snel klik en assign te gebruiken waardoor de hypercontrol een overbodige feature was.
Voor plugins met weinig knoppen was t wel handig. Want ze zijn allemaal in 1 keer hopla geassinged zonder gedoe. Maar zodra ik een synth gebruikte dan was het een massa van geassignde knoppen/opties die ik toch helemaal niet nodig had... en maar blijven zoeken door die menutjes.. helemaal tureluurs. was voor mij niet efficient. M-audio

van m-audio zou ik persoonlijk neit al te veel verwachten

die novation toetsen vond ik ook maar niets.

heb zelf CME keyboard.. mocht ik niets hebben ging ik voor een roland of cme terug.

Ik zal mijn ervaring met de Axiom 61 delen :)

Ik heb hem nu verkocht, maar was wel tevreden met de toetsen, geen last van de klachten die je genoemd hebt. Had weinig gebruik gemaakt van de faders en ook van de knobs, bij de knobs waren ze te gevoelig en moest ik ze teveel rondjes draaien voordat hij een knob in de VST helemaal omgedraaid had, misschien is dit te fixen maar ik had mij er niet zo in verdiept, ik kocht hem vooral voor de toesten, en die bevielen mij.

Ik heb hem later verkocht omdat ik toch maar weinig gebruik maakte van de functies zoals de faders en knobs, heel soms speelde ik wat met de drumpad maar ik had alleen de toetsen nodig.

Ik zou hem in ieder geval aanraden op het gebied van de toetsen :)

Back