Axiom 61, veel klachten?

gekkewiebel

Ingeburgerd
Hoi allemaal,

Ik ben hier nieuw, eerst even kort voorstellen. Ben 18 jaar, ik studeer en heb nu pianoles voor ongeveer 10 jaar denk ik. Nadat ik had ontdekt dat mijn clavinova midi-out had daar wat mee geprutst, maar ik vond het toch wat te beperkt. Dus nu ben ik van plan een midi controller te kopen, 61 keys zodat hij wat beter tussen alle zooi past:P

Nou viel mijn oog dus op de Axiom 61, genoeg knopjes en dingetjes, 61 toetsen, goede toetsen (althans, niet van die keyboardtoetsjes waar ik een hekel aan heb), en niet duur.

Maar ik las op internet heel veel verhalen over 'sticky keys'. Vaak geven ze een soort knakkend geluid voordat je ze indrukt, en dan is het een paar minuten weg ofzo. Is dit een algemeen probleem bij zulke controllers? Heeft iemand ervaring met zulke plakkerige toetsen, is het aardig op te lossen?
Ik wil mijne eigenlijk tweedehands kopen (ben zuinig:geslaagd:), maar daar zal dan wel geen garantie op zitten. Vandaar dit ik dit even vraag.

Reacties worden erg op prijs gesteld:)

Hallo, ben zelf ook nieuw hier *D
Heb de Axiom 61 en eigenlijk heb ik er helemaal geen problemen mee, speelt prima.
Het is wel inderdaad zo dat als je een dag of wat niet hebt gespeeld de toetsen heel licht weerstand geven als je ze de eerste keer indrukt.
Daarna spelen ze gewoon goed en licht zoals het (volgens mij) hoort :okdan:

Persoonlijk vind ik de Axiom serie niet echt denderend. Was zelf ook opzoek naar een nieuwe synth. Maargoed toen ik hem in het echt zag, en erop speelde.. Nah. Niet mijn ding. De emu xboard voelt lekkerder aan imo. En is nog goedkoper ook.

Ik moet zeggen, ik heb die novations uitgeprobeerd in de winkel.. maar dat is toch wel heeeeel errug gaaf :-).

Maarja je betaald er ook voor natuurlijk.

Ga zelf voor de Novations, mocht ik weer een controller kopen.
Controllerfuncties worden automatisch toegewezen en aanpasbaar natuurlijk.