Yamaha an200/ ableton ????

Beats

Nieuwkomer
Hallo ik heb sinds gister een yamaha an200 gratis gekregen van een vriend die er niks meer mee deed en ik wou hem dus aan me pc aansluiten,dus ik heb me midi kabel gehaald met in en out en dan naar usb.
maar ik weet begod niet hoe ik hem in ableton kan zien hij vind hem wel volgensmij bij prefences maar als ik ergens op duw hoor ik niks .... ik ben ook een beginner ofja ik weet de basics wel !maarop google vindje ook niks...

Groetjes !

Ik ben niet heel bekend met Ableton, maar je moet volgens mij een midi track aanmaken, hier als output je USB midi device kiezen en dan kanaal 1 (als je AN200 ingesteld is op dit kanaal), overigens zijn midi kanaal 2, 3 en 4 de Rhytm tracks. Dus die kun je ook nog selecteren. Als je dan vervolgens wat midi noten tekent, dan zou het moeten werken. De Audio gaat natuurlijk niet via de Midi, dus even een koptelefoon aansluiten (achter op de AN200) of wat audiokabels.

Dankjewel voor je info maar ik kan het gewoon niet vinden waar je dat moet instellen bij ableton is er geen ander programma waar dat wat makkelijker is want als ik een midi track aanmaak kan ik nerger me output kiezen of ik moet zoooo blind zijn !

Groetjes

Ik heb het zo gedaan zoals het er stond ! maar doet nog steeds niks de software die bij de kabels zat(e-mu midi1x1) instaleert zich ook niet omdat ik windows 7 heb... maar dat kan het probleem toch neit zijn ofwel ? ik snap er helemaal niks van !! zit al de halve dag op google om het uittezoeken maar vind niks !!

printsceens:

[URL="http://img209.imageshack.us/i/dre.png/"][/URL]

Ik heb het zo gedaan zoals het er stond ! maar doet nog steeds niks de software die bij de kabels zat(e-mu midi1x1) instaleert zich ook niet omdat ik windows 7 heb... maar dat kan het probleem toch neit zijn ofwel...

Lijkt mij wel het probleem te zijn, je moet toch je midi device zien, dus hij moet wel geïnstalleerd zijn. Kun je de vista drivers niet downloaden van emu.com?

dat zijn de vista drivers dasjuist het raren !! kijk maar

This is the Windows XP/x64/Vista compatible device driver for the E-MU Xmidi 1x1 and 2x2 products. This driver has been signed.

groetjes !

Back