Hoe krijg ik deze sound

Dj_Tommeken

Stamgast
Heey iedereen,

Ik ben sinds kort aan het proberen deze sound te maken..
Helaas lukt dit niet zo goed.
Graag jullie advies !

Het heel kort plukkerig geluidje fade in vanaf 56sec en vanaf 58sec hoor je hem helemaal. Het gaat dus op dat Pluck basgeluidje.

Alvast bedankt !

Volgens mij wordt dit hoofdzakelijk gedaan in de sequencer: het hoovertje uit het begin zonder release of een heel kleine op de voet gevolgd door een bass klap.

Verder moest ik gedurende een kwartier de 'moves' van mijn vrouw aanzien die zij op dit soort muziek plachtte te maken om indruk te maken in de discotheek.
Zeg, die muziek is zooooooo 1997 :D

Wout

Hmm nja.. Ik snap het denk ik niet echt wat je bedoelt.. Ik heb al eens geprobeerd om een bass zo kort mogelijk te make (snelle attack , weinig decay , sustain naar beneden, en release ook tot het nulpunt)

Maar die sound krijg ik steeds niet..

Die muziek zo 1997 ??? :D we leven in 2009 :D Haloowww :D

Kan denk ik ook prima een sample zijn.
Synthetische / percussie (congo?) sample .. geen idee..
Ik zou zelf daarmee proberen, lijkt me knap lastig om dit met een bass te doen in de vorm van een synth.

Hmmm nja.. Ik zal het eens met een sample proberen.. (nog niet aan gedacht)

Nog tips ?

je sampled gewoon je bassgeluidje, reversed die; plakt hem voor je bassline sequence en klaar, het is gewoon een opmaat.

Verder sidechain je hem gewoon aan de kick en zorg dat de toonsoort van de kick en bass vrij dicht bij elkaar liggen, dikke compressie erop. Dan krijg je dat pompende en zuigende geluid uit je YT vid

Bijvoorbeeld deze plugin lijkt me goed voor de style muziek:

Chris Hein Horns Vol 4 More Sax & Brass

• 2x Sax Sopran.
  • Sax-Bass.
  • Sax-ContraBass.
  • Eb-Clarinet.
  • Bb-Clarinet.
  • Bass-Clarinet.
  • C-Bass-Clarinette.
  • 4x Fluegelhorn.
  • 2x Tuba.
  • Alphorn.
  • Cimbasso.
  • 9x Section-Combinations.
2000 samples per instrument.
Dat gaat samen met nog meer moois.

?????

ik snap het niet. TS vraagt om hoe je een sound maakt die heel duidelijk klinkt als gemaakt met subtractieve synthese. Het ging in deze topic volgens mij dan ook meer over hoe je het qua modulatie e.d. doet. En waar jij mee aankomt is een pakket samples van blazers. Snap ik hem nou niet of ben je hem ff kwijt?

@TS: ik zou ook eens met je filter-cutoff envelope proberen spelen voor dit geluid die van bv. half open naar iets dichter gaat. En erg belangrijk is dat het geluid zwaar in de compressor loopt te beuken.

Laatst gewijzigd:
Dit komt uit een Ti. Volgens mij komt het wel aardig in de buurt. (van een on-afgemaakte track van een jaar geleden.)

Attachments

• TI stukkie.wav
    7,7 MB · Bekeken: 101
Merci mannen !
Ik ga het binnenkort eens proberen !
Zit nu volop in de examens dus het word 2 weken geen muziek maken :( :( :( :(

(btw die sound van ADKENDED is echt lekker ! )

Ik heb hem nog steeds nii :( :( :(

Dit komt uit een Ti. Volgens mij komt het wel aardig in de buurt. (van een on-afgemaakte track van een jaar geleden.)

Klinkt lekker! Hoe heb je deze stabs gemaakt? Of misschien een betere vraag: hoe maak je dit in het algemeen (dus niet specifiek met virus)?

wat een partij sidechain compression in dit nummer, wist niet dat ze daar toen ook al zo hard mee bezig waren. dat geluidje moet je wat laten flubberen denk ik.. veel met dat filter spelen. laat eens horen wat je hebt tot nu toe hebt.

Aangezien ik meerdere pm's heb ontvangen met de vraag hoe ik de stab. heb gemaakt. Om eerlijk te zijn weet ik dat niet precies meer ( tis alweer een jaar geleden) geluid komt uit een TI van een maatje van mij, probleem is dat deze inmiddels de deur uit is. Ik zal bijgaand een stukje posten zonder kick ect. voor de mensen die het graag willen gebruiken.

Veel plezier ermee!

Attachments

• TI.wav
    653,2 KB · Bekeken: 124
Is toch niet zo'n bijzondere stab? (noem je dat een stab? bij een stab denk ik aan een "hit" van een blazer/strijker-sectie... paauw! pééép!)

Wat ik hoor in je fragment is een (akkoord) arpeggio met veel 16th-note-shuffle erover.. gewoon een mineur-akkoord met een zaagtand, gefiltered met daarna wat chorus en spatje echo.

Als je "chord-memory" op je synth hebt (bij oudere polyfone analoogjes) dan is 't helemaal zo gepiept.

Back