Kneelz
Reuzebonk
Ik ben al een tijdje bezig met het bouwen van een MFOS minisynth maar heb er nog steeds geen geluid uit.
Het volgende heb ik ervaren/gemeten/met de scoop uitgelezen;
Zelf ben ik niet zo'n held op het gebied van electronica dus de soldeerverbindingen zijn niet zo heel netjes maar ik ben er nog geen tegengekomen waardoor geen signaal komt.
Ik dacht misschien aan een defect IC, maar als ik spanning op het circuit zet heb ik op de IC-pins wel overal een signaal? Hoe ik dergelijke componenten door kan meten weet ik helaas niet. Het zou ook kunnen dat er ergens sluiting wordt veroorzaakt.
Mijn vraag is of iemand me weer op weg kan helpen om uit te dokteren waar het probleem zit. Hoe, wat en waar kan ik het beste meten of iets wel of niet werkt. Wat kan ik doen om het ding aan de gang te krijgen? De pots en schakelaars heb ik op een aluminium front gemonteerd. Schema's heb ik wel en zijn te vinden op de site van MFOS minisynth. Zelf kan ik hier helaas niet zo heel veel mee.
Alvast mijn grote dank
Link schema's;
http://www.musicfromouterspace.com/analogsynth/SOUNDLABMINISYNTH/soundlab.php?page=SOUNDLAB
Het volgende heb ik ervaren/gemeten/met de scoop uitgelezen; - De bedrading en componenten moeten goed zitten na 3 keer alles te hebben gecontroleerd.
- Op OSC-1 (zaagtand), OSC-2 (zaagtand) en White Noise (sterk fluctuerend) van het mixer gedeelte krijg ik een signaal.
- Op OSC-1 en OSC2 (incl het bijbehorende Width pot) meet ik een spanning, die verandert naarmate ik eraan draai. (heb helaas niet de mogelijkheid het ding hier door te meten dus ik weet de spanning nu niet)
- De LFO lijkt te werken, in ieder geval meet ik de verschillende waveforms
- Het filter, de VCA en attack/release heb ik nog niet gemeten/bekeken.
Zelf ben ik niet zo'n held op het gebied van electronica dus de soldeerverbindingen zijn niet zo heel netjes maar ik ben er nog geen tegengekomen waardoor geen signaal komt.
Ik dacht misschien aan een defect IC, maar als ik spanning op het circuit zet heb ik op de IC-pins wel overal een signaal? Hoe ik dergelijke componenten door kan meten weet ik helaas niet. Het zou ook kunnen dat er ergens sluiting wordt veroorzaakt. Mijn vraag is of iemand me weer op weg kan helpen om uit te dokteren waar het probleem zit. Hoe, wat en waar kan ik het beste meten of iets wel of niet werkt. Wat kan ik doen om het ding aan de gang te krijgen? De pots en schakelaars heb ik op een aluminium front gemonteerd. Schema's heb ik wel en zijn te vinden op de site van MFOS minisynth. Zelf kan ik hier helaas niet zo heel veel mee.
Alvast mijn grote dank

Link schema's;
http://www.musicfromouterspace.com/analogsynth/SOUNDLABMINISYNTH/soundlab.php?page=SOUNDLAB

Ik begrijp dat het er niet in zit dat je 'm langs komt brengen, dus dat wordt opsturen. Of anders wil ik wel een keer (als het niet meer zo'n puinhoop is op de weg) tegen brandstofkosten heen en weer rijden.