Faderport "scroll knop" repareren

rsvos

Industrial Darkness
Ik heb een faderport met een scroll knop waar fysiek speling in zit.

Is dit nog te repareren of kan ik het helaas beter weg gooien, ik heb het 2e hands gekocht en nu blijkt deze dus niet goed te functioneren

Het ligt er een beetje aan waar de speling precies vandaan komt, maar waarschijnlijk is het een gare rotary encoder. Als deze nog te krijgen is (vaak kan je aan de fabrikant wel vragen om een spare part) dan is het nog wel te fixen. Ik heb het ook gedaan bij mijn Novation KS5, daarvan was de encoder ook kapot en novation was zo lief om een nieuwe op te sturen.

edit:

Dit vereist wel wat soldeer skills of iemand met wat soldeer skills.

Laatst gewijzigd:
Ik begrijp niet zo goed wat "fysiek speling" betekent. Doet ie het niet meer of kan hij gewoon veel bewegen? Ik het laatste geval, zit er onder de knop, als je die er af trekt, niet gewoon een moer die je aan kan draaien? Los van "van de fabrikant" zijn rotary encoders vandaag de dag ook voor een appel en een ei te krijgen en omdat ze zo goedkoop zijn geworden zijn er nog maar heel weinig fabrikanten die custom encoders gebruiken. Weggooien is nooit een optie. Zet em dan gratis op te kalen op MP. Wellicht dat een ander er nog een vervangonderdeel uit kan halen.

Back