4000 euro

dashbeatz

Stamgast
4000 euro tot mijn beschikking, en heb wel wat ideen, maar weet niet of dit wel slim is, vandaar dat ik de hulp in roep van mijn mede SF leden.
mijn setup:

Presonus firestudio project
Mackie Big knob
Echo audiofire 12
KRK rp6
Akai mpc500
ESI M8u midibay
PC
1 Beeldscherm
miditech i2 control 61 keys
GM keyboard
Gitaar + setje bongo's
AKG 172 mkII
Presonus Faderport
MXL 2006...

nu was ik zelf aan het volgende aan het denken:
SE 5600 http://www.thomann.de/de/se_electronics_z_5600a_mk_ii.htm
Faderport inwisselen voor Mackie Universal pro http://www.thomann.de/de/mackie_control_universal_pro_bundle.htm
DM24 mixer erbij (staat al vast, aangezien ik ook live ga opnemen)
SPL frontliner http://www.thomann.de/de/spl_frontliner.htm
Radias, of een M3 http://www.thomann.de/de/korg_radias.htm
http://www.thomann.de/de/korg_m388_workstation.htm
setje AKG 214 Stereo http://www.thomann.de/de/akg_c214_stereoset.htm

Heeft iemand hier enige op of aanmerkingen bij?
alvast bedankt:okdan:

Ik weet niet of je veel met die MPC500 doet maar die mischien verkopen en een 2500 ofzo halen?

Wat ga je met die bongo's doen dan?, ik zou eerder voor twee beeldschermen gaan.

dat met die mpc is nog niet zoon slecht idee, aangezien ik de 500 niet zoveel gebruik vanwege het met moeite choppen van samples.

@ woodstock:
die bongos gebruik ik voor analoge/menselijke feeling in muziek te brengen
maar dat setje heb ik al een tijdje. het 2e beeldscherm heb ik inderdaad al langere tijd aan zitten denken.
verder nog ideen over de synth/workstation?

de mo8 of de 90 es zeker het proberen waard!!!!

zal ik doen;) wat vind je van de radias als synthesizer? ik vond het zelf wel prettig werken, toen ik hem teste.
maar over die mpc, zou ik die niet misschien inruilen oor een DBeat?

het is nogal smaak gevoelig, en ik ben niet zo korg minded dus ik kan je daar niet goed in adviseren.

je mag mijn pc over nemen :D

qc6600, gigabyte mogo, 2gb geheugen voor ..... 250? :D

wat moet je met die midibay? ik zie geen midi apparatuur...

@ alex omgega

heb al een pc;) dat is al in me setup. met 3,3 ghz processor. 4 gb ram.

midibay gebruik ik voor het aansturen van de GM keyboard, input voor Miditech keyboard en me mpc500 aan te sturen, en alles midi op te nemen in cubase.

Geld op de bank zetten?

Spul kopen omdat je geld hebt lijkt me onzinning. Je moet alleen iets kopen als je het óf nodig hebt, óf graag wilt hebben. Niet omdat je er financieel de ruimte voor hebt.

Dus:
-wat heb je nodig;
-wat wil je er graag bij hebben;
-rest naar de spaarrekening.

@ arnomusicman

dat had ik ook al bedacht. hetgeen wat ik nodig heb is:
channelstrip
nieuwe vocal mic
stereoset mics
workstation/synth

Ik zou het lekker op de DSB bank zetten tot je wat concreets op het oog hebt. Nu zal iedereen maar wat roepen, en dan begint het een beetje op Trots op Nederland te lijken. En wat heeft dát ons uiteindelijk gebracht?

Nuf said!

tussen een korg radias en een m3 zit nogal wat verschil. Wat voor soort synth zoek je?

@ hazes
ik zoek een synth, waar je wat ''ruige'' geluiden uit krijgt, maar ook ''gladde'' leads. hiervoor leek me de radias geschikt. maar voor samples e.d. ben ik toch aan de m3 aan het denken.

Wat ik zou doen:

- mpc500 weg --> mpc2000xl / mpc2500
- rp6 weg --> genelec 8030 / dynaudio bm5a (keuze is uiteraard persoonlijk)
- 2dehands virus snow TI, staat er 1 voor weinig te koop nu. Erg veelzijdige synth, kan gladde leads maken maar ook rauwe geluiden. Past mooi in een DAW omgeving mits je cubase gebruikt.
- Cubase kopen (heb je die al legaal?)
- fijne budget stereo mic preamp (ART digital mpa2) die je via S/PDIF aansluit op je firestudio. Die penta zou ik niet doen. Waarom een kanaal van je inputs opofferen als je ook een preamp kan kopen met spdif out waarmee je je firestudio volledig kan benutten. Tenzij je tevreden bent over de preamps in je firestudio?
- Dat brengt me gelijk aan de volgende vraag, waarom heb je audio interfaces? Heb je al die inputs nodig?
- Stereo setje mics om je bongos op te nemen en eventueel ook andere instrumenten (rode NT5 matched pair.)

Met de verkoop van de eerste 2 objecten die ik noemde heb je al een klein beetje extra poen waarmee je je huidig gear kan upgraden naar betere. De rest kan je nieuw of 2dehands kopen. Scheelt knaken door het gebruikt te halen. Kan je de rest van je cash lekker sparen

2e beeldscherm is voor mezelf onmisbaar. Voor slechts 300 euro heb je al 2 gloednieuwe prachtige 21'' Samsung flatscreens, kan je je ouwe verkopen voor 50 euro of zo

Verder is absoluut het eerste wat je moet upgraden (zeker als je 4000 euro hebt) je SPEAKERS!!! die RP6's kunnen echt niet als je wat serieuzer wil gaan investeren (je zou kunnen gaan voor KRK VXT's) en mogelijk ook wat akoustische verbetering in je kamer. Voor zo'n 200-300 euro heb je al een paar aardige Aurelex panelen.

Verder is voor je opname chain belangrijk: De convertors (vaak over het hoofd gezien en minstens net zo belangrijk als de andere dingen), de preamp en de mic. Inplaats van een stereo set met matige mics zou ik liever gaan voor 1 aardige mic, zoals een Neumann TLM 103 of AKG C414 (bij voorkeur B ULS) en dit 2e hands gaan kopen. Wil je verder perse nog stereo dingen haal ik er dan 2 Shure SM 57's bij. kost je maar 200 euro in totaal.

Als je toch je MPC niet gebruikt of nauwelijks gebruikt verkoop hem dan gewoon heb je wat extra te besteden voor bovenstaande hoewel je daarmee nog ruim overhoudt..

Laatst gewijzigd:
Dat weet je pas als je ableton en reason rewired en ziet hoe naadloos dat op elkaar aansluit.
Ook veel vriendelijker voor je cpu,.. en,.. Ableton heeft een heel andere workflow dan cubase,..
Bovendien is t wat IK zou doen,. nog erger,. ik zou cubase gelijk wegdoen en van die opbrengst nog een paar dagen extra seychellen inlassen ,.. precies wat ik laatst heb gedaan na bijna 15 jaar steinberg! (niet dat van die seychellen helaas!!)

Back