Gezocht Roland S760 of S770....met Scherm en muis??

Status
Please reply by conversation.

amorgoz

Ingeburgerd
Ola,

Deze sampler staat op mijn verlanglijstje en veel mensen zijn toch met de softsamplers aan de gang vandaag de dag dus dacht misschien dat iemand er een wil verkopen. Ik werk zonder computer dus soft-samplers zijn voor mij even geen optie...

Ik verwacht niet echt een reactie aangezien het feit dat ik ze nooit voorbij zie komen...But 'You never know'!

Groetjes

Amorgoz

S330 is 12bits, persoonlijk vind ik dat voor samplers wel een pre ;)

Hij heeft wel tonnen meer karakter dan zn latere broers...

Hij heeft wel tonnen meer karakter dan zn latere broers...

Dacht juist dat de s750/760 gezocht werd om zijn goede en heldere sound kwaliteit. Niet om zijn gritty karakter.

Hi Daar,

Ik heb 12 Bits samplers, waaronder akai's...Vind ze erg mooi klinken maar was ook opzoek naar een sampler met een 'cleane' sound, vandaar...

Ik ben wel benieuwd naar iemand die mij een beetje het verschil kan uitleggen, tussen de roland s- series: 330, 750, 760, 770...

330 is 12 bit en klinkt heeft dus meer grit maar voor de rest..Verschil in sound tussen alle modellen?

Groetjes,

A.

Hier een link naar een aardige review in SOS, met een redelijk verhaal over de S330. Het verschil zit vnl in 12bits 30khz wat flink karakter meegeeft.

Wat de synthese aangaat, ik heb nooit een 760 gehad en weet niet of het overeen komt met de 330. De 330 is behoorlijk uitgebreid en klinkt voor een digitaal filter erg fijn Roland. De workstation versie van de 330(W30) is in ieder geval verantwoordelijk voor flink wat samplegeweld uit de jaren negentig, denk Todd Terry en zn gevolg(Good men! :) )

Grit dus, met een flinke tweak-factor.

760, meer richting jd800 sound , 16bit, eigenlijk beste kwaliteit voor het geld qua mogelijkheden en compatibiliteit en bedienbaarheid.
anders s550 of w30
w30 =s330+toetsenbord en sequenser
s550 =2xs330 plus scsi standaarden nog wat toeters en bellen.
s550 en s330 zijn 12 bit
s750 s770 waren 16bit topmachines, ondanks wilde verhalen dat ze nog beter klinken, lijkt me dat je beter voor de s760 kunt gaan.
wil je 12 bit dan dus w30 met scsi of s550

kheb zelf een s330 en s760
beide klinken ze super.
vooral de 760 met de library sounds zijn verschrikkelijk lekker.
kheb nu een rhodes bijv die ik automatisch inlaad. heerlijke sound gewoon

Hi Daar,

Ik heb 12 Bits samplers, waaronder akai's...Vind ze erg mooi klinken maar was ook opzoek naar een sampler met een 'cleane' sound, vandaar...

Ik ben wel benieuwd naar iemand die mij een beetje het verschil kan uitleggen, tussen de roland s- series: 330, 750, 760, 770...

330 is 12 bit en klinkt heeft dus meer grit maar voor de rest..Verschil in sound tussen alle modellen?

Groetjes,

A.

De S330 klinkt op zich wel leuk en kun je plaatsen in
de familie van de s50.

De S750/750, en sp700 is een andere verhaal deze zijn
16 Bit en wat deze samplers zo bijzonder maakt wat
betreft klank zijn de filters :okdan:

Dan heb je de S760 , deze vind ik wat betreft klank weer minder dan de s750/s770.
De S760 is technisch beter maar dit komt klankmatig
niet naar voren en dat is wel jammer.
Tevens zit niet op iedere S760 een aansluiting voor een
muis en monitor dit was een optie.

Ik zou voor een combinatie S550 en S750 gaan :)

S750 met max aan mb ,muis en monitor ca 250 euro.
S550 met muis en monitor , ca 150 euro.

Ha, vandaar dat hij daar al een tijdje staat ....
Ik heb geen flauw benul wat de prijzen momenteel zijn voor een S750.
Maar nu weet ik beter !
Succes met de verdere zoektocht !

760:meer geheugen, dig in/uit etc kan je zelf de converters uitkiezen

Ik heb nog een S550 staan met monochroom scherm en muis.
Inclusief diskettes en handleiding. Compleet dus.

Laat me maar weten of dit iets voor je is

ik heb hier nog een s750 staan met muis, tv monitor, max memory.
samen met een oude (minder mooi ogende, kapotte kap,compleet,werk nog goed) atari 1040 st,met cubase2.
samen vraagprijs 400 euro over te nemen of evt. ruilbaar.

Wat vraagt iedereen toch een enorme slok geld voor die dingen zeg, ik zou dat niet zo snel doen...

Status
Please reply by conversation.
Back