Ik ken beide vrij goed heb jaren met een Mackie gewerkt, technisch heel goed zeer cleane EQ.
Erg analitische tafel, je kan hem redelijk goed oversturen en mooi stil.
De Ghost id muzikaler, lekkere EQ, mooi vol laag (mackie is wat strakker maar ook kaler)
Grote voordeel van de Ghost is het grotere aamtal Auxsends. ze zijn wel wat minder
wat techniek betreft dan de Mackie maar als je hem alleeen in de studio gebruikt maakt dat denk ik niet veel uit.
Beide mooie tafels, maak je House, Dance, R&B en aanverwanten ging ik voor de Mackie.
Hardere cleanere sound en goede oversturing.
Maak je trance, electronisch, ambient en rock zou ik voor de Ghost gaan.
Je hebt dan meer regelmogelijkheden met de EQ en klinkt in het geheel een stuk warmer.
Beide worden wat mijn betreft overklast door de Tascam M2600 MKII (let op niet de MKI die is niet echt beter)
Dit is echt een geheim tip klinkt beter als beide andere tafels en is een stuk miuzikaler dan de Ghost.
En is vaak goedkoop tekopen. Jaren mee gewerkt naast de andere 2 en het viel me altijd op dat mixen
op de tascam gemakkelijker ging dan op de 8Bus of de Ghost. Deze tafel klinkt als een DIJK!!!!
mocht je ruimete genoeg hebben is een Tascam M 3500 een beter alternatief voor beide.
Dit is echt een prachtige Tafel die je niet teduur kunt kopen. Klinkt stukken beter dan beide.
Hele mooie EQ (afgeleid van NEVE) hele goede ingangen en zeer overzichtelijk en
schuifjes ipv knoppen voor he B ingangen (veel overzichtelijker)
Je kan ze trouwens allemaal regelmatig goedkoop scoren op de Duitse Ebay.
soms al voor 1500 euro.