Data knob Yamaha DX200 vervangen

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
Ik heb net de encoder vervangen voor een nieuwe, echter zodra ik hem weer aanzet geeft het beeld na het opstarten "err2" wat volgens de manual aangeeft dat de midi buffer vol is.

Nou is er niets op aangesloten dus ik vermoed dat ik ergens iets heb beschadigd.

Heeft iemand een idee wat het in kan houden?

Dat is idd een goeie. Ga ik proberen. En nee dat had ie nog niet.

Met een loep gekeken maar er lijkt bij de data knob niks extra verbonden te zijn door het solderen. En volgens mij is de data knob ook de enige die geen midi uitstuurt als ik me niet vergis.

Ik zit zelf eerder aan soldeer te denken wat tijdens het wegzuigen ergens anders is terecht gekomen en nu verbinding maakt.

Wat ik mij afvraag is, of het toen allemaal nog gelukt is en waar je de data knob besteld had en de kosten daarvan.

Mocht je het zelf gaan doen, ik had laatst na het vervangen van de batterij, ook de Err2.

Een reset naar factory settings verhielp het probleem.

Oké bedankt joeribl, dat is een goede tip.

De data knop werkt nog wel, maar hij spirngt af en toe al wel. Het beste is er dus vanaf en zou hem graag willen vervangen.

Voor zover ik weet is het vervangen van de dataknob maar een tijdelijke oplossing. Heb ook het een en ander gelezen van mensen die hem vervangen hebben en er komt weer rap vuil inkruipen en dan sta je terug bij 0. Zelf (ondertussen is ie verkocht) spoot ik er altijd wat alcohol gebaseerde cleaner in die geen residue achterlaat. Openvijzen, inspuiten, een paar keer goed draaien en het werkt weer voor een tijdje. Wel, eigenlijk moest je hem zelf niet opendoen...
Als ik een paar maand weg ben en ik kom terug dan had hij weer die kuren (zelf als hij afgedekt staat).

Is de orozaak dan feitelijk vuil? Ik dacht dat de knob gewoon slecht werd (contactjes). Volgens mij is het dezelfde als op de CS6x, daar heb ik nooit problemen mee.

Aangezien de cleaner geen geleidende smurrie bevat, veronderstel ik dat het vuil is (of misschien lichte oxidatie.)

Back