Hind haar album

Ronaldoz

Ouwe rot
(Theorie)

Lees net op de Telegraaf dat Hind haar 40.000 Euro via Sellaband bij elkaar heeft gesprokkeld om haar album op te kunnen nemen.
Daarnaast heeft zij nog 60.000 Euro nodig voor marketing en PR.

Het eerste wat in me op kwam was: "Wat een lef heeft die truthola zeg".
Kan zij zelf niet werken net als anderen?
Ze heeft haar roem te danken aan een televisieprogramma en naar mijn idee hoorde ze met deze gegeven dank haar carrière te kunnen uitbouwen, maar nee.
Mevrouw kan het niet zelf en heeft anderen nodig.

Zijn dit niet bizar hoge bedrage of is dit doorgaans heel vanzelfsprekend?
Natuurlijk kiezen mensen zelf ervoor om haar te sponsoren,
maar wat vinden jullie hier van?

Wie moet de opname, het mixen, de productie, de muzikanten, de koffie jongen, de catering, het drukken van de cd, het rondrijden van die dingen, het pluggen bij dj's etc. betalen denk je? Het is wel op z'n minst arrogant om zo iemand als Hind een truthola te noemen.
Als je een productie in mekaar zet dan zul je merken dat je gauw aan de genoemde bedragen komt. Wat denk je wat een oplage van 20.000 CD's kost? Geen 20.000 euro.

Imo is het een eerlijk systeem, iig veel eerlijker dan heel het Buma Stemrasysteem :P

Je kan voor de kosten van de cd je in het project inkopen en hiervoor krijg je iig de cd. Wil je een financieel risico'tje lopen kan je voor een meerbedrag investeren en hier krijg je een winstuitkering over. De winstuitkering zal waarschijnlijk betaald worden door de mensen die slechts alleen voor de cd hebben ingelegd. Uiteindelijk weet Hind wel als ze het bedrag bijelkaar heeft, dat ze ook daadwerkelijk 20.000 cd's heeft verkocht! Er zijn div. Top40 lijsten en gouden platen/cd's uitreikingen geweest die gebaseerd waren op de afname bij de distribiteur en NIET op daadwerkelijke verkoopaantallen... Dit zijn artiesten zoals: Frans Bauer, Marco Borsato..... het is imo tegenwoordig vrijwel onmogelijk om binnen 1,5 dag een gouden cd te halen door het aantal cd's wat daadwerkelijk over de toonbank is verkocht :stupid

De verdeling voor 20.000 cd's is:
- Opname/release = eur40.000
- Marketing = eur30.000
- Videoclip = eur.30.000

Ik heb het nog niet nagekeken maar wat als het richtbedrag, in dit geval eur100ton niet wordt gehaald?

Imo werd een groot gedeelte van de uitgebrachte muziek door de gevestigde orde op de markt neergezet. Met dit systeem bepaalt de luisteraar in welk project er geld gestoken wordt. Of de luisteraar/projectdeelnemer ookinspraak heeft op de samenstelling van de cd weet ik?!?!? Bij genoeg projectdeelnemers komt de cd ook daadwerkelijk uit. Een ander positief gevolg is de spreiding van het financieel risico. Normaal gesproken zorgt een platenmaatschappij of uitbrengende artiest hiervoor.

Er zijn genoeg zelf uitbrengende artiesten geweest die zelf het volledige financiele risico van een release liepen en zelf maar vijftig eurocentjes per plaat overhielden. Terwijl de prijs van eur3,50 per plaat van de distribiteur naar de winkel al bijna wordt verdubbeld, en de koper in de winkel betaalt tegenwoordig min. eur.10,90 voor een ep'tje :)

Ooit heeft U2 bij SONY een contract ondertekend voor $200MILJOEN!!!!
Zonder dat er een noot op papier was gezet...
dit geld moet toch ergens vandaan komen...
Wie weet helpt dit nieuwe systeem de prijzen voor muziek cd's positief naar beneden te drukken en dat er ook nog legaal muziek gekocht blijft worden :)

Laatst gewijzigd:
Ben je nou tegen Hind, Sellaband, 'hoge' bedragen voor producties of 'roem' door middel van televisieprogrammas? Het lijkt me dat als je de Telegraaf leest je jezelf toch wel boos kunt krijgen om andere dingen?

Ach heb zelf ooit met 5000 gulden een plaat op mogen (alleen productie) nemen vroege jaren 90. Marketing Koste destijs ook zo iets.
daarna moest per persing bekeken worden door het label of er nog een persing bij moest.
Dan lopen de kosten niet zo hoog op.

Ze doet haar best maar, maar geloof niet dat ze 20000 cd's verkoopt. maar dat is niet mijn probleem.

(Theorie)

Lees net op de Telegraaf dat Hind haar 40.000 Euro via Sellaband bij elkaar heeft gesprokkeld om haar album op te kunnen nemen.
Daarnaast heeft zij nog 60.000 Euro nodig voor marketing en PR.

Het eerste wat in me op kwam was: "Wat een lef heeft die truthola zeg".
Kan zij zelf niet werken net als anderen?
Ze heeft haar roem te danken aan een televisieprogramma en naar mijn idee hoorde ze met deze gegeven dank haar carrière te kunnen uitbouwen, maar nee.
Mevrouw kan het niet zelf en heeft anderen nodig.

:?:?:?

Misschien moet je de Volkskrant of t NRC es proberen!

Hind werkt zich 80x in een rondje,.. Ze is zangeres,.. zo'n echte,.. weetjewel,. Die zingt voor d'r brood! Dagelijks! Haar carriere heeft ze te danken aan zichzelf en haar talent en doorzettingsvermogen.
En iedereen in de muziekbiz,.. of watvoor biz dan ook heeft iemand nodig!

Beetje kort door de bocht vriend!

Ronaldoz
Om te beginnen ben je niet echt actueel, want zeker 3 weken geleden zat Hind al bij Pauw en Witteman om dit toe te lichten en natuurlijk om er reclame voor te maken.

Verder vind ik het getuigen van slim gebruik maken van de huidige mogelijkheden en alleen maar te prijzen.

Dan is dit plan alleen maar ontstaan uit het feit dat er tegenwoordig bijna geen enkele cd meer verkocht wordt vanwege het illigale downloaden. De huidige jonge generatie overweegt niet eens te betalen (in het algemeen) voor muziek. Srtiesten moeten dus op zoek naar andere wegen om de productie te kunnen bekostigen, want ook de platenmaatschapijen willen om diezelfde reden nauwelijks meer investeren in artiesten.

En of je nu houdt van de muziek ja of nee. Het is mijn muzieksoort ook niet, maar ik vind Hind wel degelijk een goede zangeres die keihard werkt voor haar geld. Ze pakt veel dingen aan en probeert zo haar boterham te verdienen. Ik gun het haar dan ook van harte dat zij slaagt met dit project.

Jammer dat er mensen zo op reageren zo als jij doet.

Paul

ik ben geen liefhebber van haar muziek, maar dit getuigt wel van spontaniteit.. moeite doen voor je muziek is wel bewonderenswaardig..

een stuk meer dan die grote platenmaatschappijen die ons saaie harken als beyonce en mariah carey door de strot duwen...

als hind nu eens electroclash of grime gaat opnemen a la M.I.A. ofzo.. :okdan:

Ik ben het met de vorige posters eens.

Hind gebruikt slim de mogelijkheden van nieuwe techniek en nieuwe businessmodellen om haar plannen te realiseren. Het resultaat is dat ze onafhankelijk een CD kan maken in de wetenschap dat ze door haar publiek gesteund is in plaats van dat ze een door de platenmaatschappij opgelegde formule in moet zingen die meer gericht is op een doelgroep dan op wat ze zelf interessant vindt om te doen. De macht ligt in dit geval weer bij de artiest, en zo hoort het ook. Wat dat betreft denk ik dat wat meer respect op zijn plaats is, deze dame trekt haar eigen pad. En dat staat helemaal los van wat je van Idols of Hind d'r capaciteiten vindt.

Als de platenmaatschappijen 10 jaar gelden zelf waren begonnen met het ondersteunen en opzetten van dit soort initiatieven in plaats van alleen maar heel veel geld te steken in advocaten, rechtszaken, het bestrijden en saboteren van nieuwe distributiemethoden waren ze misschien gewoon nog steeds een gezonde bedrijfstak geweest in plaats van een met uitsterven bedreigde dinosaurussoort.

een stuk meer dan die grote platenmaatschappijen die ons saaie harken als beyonce en mariah carey door de strot duwen...

ik wil niet zeiken maar als je eens kijkt hoeveel moeite beyonce vanaf kleins af aan al in haar muziek heeft gestopt... dan is hind een lui varken

De telegraaf is ook echt een kwaliteitskrant he...

ik wil niet zeiken maar als je eens kijkt hoeveel moeite beyonce vanaf kleins af aan al in haar muziek heeft gestopt... dan is hind een lui varken

mama en papa knowles waren ook nogal fanatiek richting beyonceetje schijnt

Ik zou wel wat in Beyonce willen stoppen 8)

Laatst gewijzigd:
Dusseh, ik ben de enige Sellaband Hind 'believer' op SF?! ;)

Trouwens ik sponsorde haar met 2 parts Sellaband = 23,07 euro oftewel 7,32 Big Macs oftewel 5,18 Double Whopper Cheese, dus dat valt eigenlijk wel mee,toch?

Als de cd uiteindelijk in m'n speler zit, laat ik wel van me horen of het het allemaal waard was qua wachten/Sellaband/Pauw/Witteman/geen hamburgers:mega:

Hind, I'm really happy for ya and Imma going to let you finish, but Beyonce is the hottest chick of all time. OF ALL TIME!

Back