welke mic kopen voor vocals op te nemen

nah alcje kan het wel weten die het al 600 mics en pre's geprobeerd waar die telkens niet tevreden mee was haha. Dus die kent de mics wel van binnen en buiten.

Maar kom op een t-bone.... nee sorry ik wou wat zeggen maar doe het niet.

Is het nog geen bedtijd voor jou?

Ja alcje is gewoon kieskeurig. En een beetje een zeikerd. Als studio wil je het beste voor je klanten. En ik ben niet snel tevreden.

Overigens die tbone is gewoon hetzelfde als SE hoor. Maar dan 3 keer zo goedkoop. Tis allemaal made in china, maar voor de prijs waar ze die tbones aanbieden, why not.

Maargoed tis allemaal budget gebonden uiteraard ;-)

Maargoed, verschil tussen jou en mij is, dat ik er mee gewerkt heb, en jij hebt altijd je mening al over producten, terwijl je ze nieteens kent. of alleen van horen zeggen.

Enigste wat jij machtig vind is een r0de nt en een focusrite trackmaster.

Is niet erg hoor.. Maar ga je dan niet bemoeien met zulke threads. en noem jezelf dan helemaal geen proffesionele studio.

Ownee het was toch een special edition r0de die klonk als de duurste neumann?

Keep on dreaming :Z:doei:

Laatst gewijzigd:
sjeezus, het gaat er niet echt op vooruit in studioland.

maar goed, even ontopic, probeer gewoon eerst wat mic´s uit voordat je wat koopt, en let bij condensators vooral op het gedrag in het midden en top hoog gebied.

als alle s´en en als een slis uitkomen, dan gaat geen enkele deesser je helpen om dat weg te krijgen, dus die moet je dan niet hebben.

sucses

:mega:

Is het nog geen bedtijd voor jou?

Ja alcje is gewoon kieskeurig. En een beetje een zeikerd. Als studio wil je het beste voor je klanten. En ik ben niet snel tevreden.

Overigens die tbone is gewoon hetzelfde als SE hoor. Maar dan 3 keer zo goedkoop. Tis allemaal made in china, maar voor de prijs waar ze die tbones aanbieden, why not.

Maargoed tis allemaal budget gebonden uiteraard ;-)

Maargoed, verschil tussen jou en mij is, dat ik er mee gewerkt heb, en jij hebt altijd je mening al over producten, terwijl je ze nieteens kent. of alleen van horen zeggen.

Enigste wat jij machtig vind is een r0de nt en een focusrite trackmaster.

Is niet erg hoor.. Maar ga je dan niet bemoeien met zulke threads. en noem jezelf dan helemaal geen proffesionele studio.

Ownee het was toch een special edition r0de die klonk als de duurste neumann?

Keep on dreaming :Z:doei:

Haha :dubbel: "ff tipje... leer even schrijven.. het is "professionele". Vond het niet eens slecht klinken!! Ik vertel gewoon dat je ze al uitgeprobeerd hebt. Denk aan je bloeddruk man!

Oh jee...deze thread gaat helemaal niet de goede kant op.

Alcje:

Je hebt nog geen reactie gegeven op mijn posts.
Ik heb er tijd in gestoken met de beste bedoelingen.
(En ik ben iemand die de spullen in kwestie bezit of gebruikt heeft.)
En ik ben ook benieuwd wat je van mijn suggestie vindt.
Want ik hebt niet het idee dat je er niets van weet.

Groeten,

M

Hey Matthew,

Zoals ik eerder heb vermeld is het ook de vraag of iemand er mee kan werken. Daarnaast als hij er zelf mee uit de voeten kan, oke, maar als er mensen bij hem komen opnemen, moeten die toch wel over een goede zang techniek beschikken.

Deze thread lopen trouwens wel 2 vragen van 2 mensen door elkaar ;-).

De topic starter heeft een m-audio fasttrack pro. Ik zou daar absoluut geen dynamishe mic aan hangen. Denk zowieso dat de versterking niet genoeg is.

Denk ook als je kijkt naar de manier van werken, dat met een simpel condensatortje het ten eerste makkelijker werken is. En het al sneller "mooi" klinkt.

Kijk we praten hier ook over, wat vind iemand fijn, en waar zal iemand fijn mee kunnen werken. Heb laatst ook een hele discussie gehad met een collega zanger. Die zweert voor op de buhne voor een condensator mic. Hij loopt weg met een beta 87.

Het laatste wat ik op de buhne wil hebben, is een beta 87a. Ikzelf gebruik op de buhne een beta 58a en vind het echt voor live/onstage een wereld microfoon. Hij vond hem niet "gevoelig" genoeg. Maar dat ligt helemaal aan de artiest die er mee werkt. Aan je zangtechniek, en ook aan je volume.

Als ik een beta 58a, in mijn tc electronic interface duw, met me gain helemaal open, word je echt niet blij. De versterking is gewoon niet genoeg. En ben bang dat dat met die m-audio hetzelfde verhaal is.

Ik denk dus voor zijn setup, dat een leuk condensatortje wel een zeer geschikte optie is. Zo'n Tbone bijv. Is gewoon hetzelfde als SE, alleen dan 3 keer zo goedkoop.

Het zijn ook de best lopende mics bij thoman. eigenlijjk alles wel uit die serie.

http://www.thomann.de/de/the_tbone_sct800_tube_mic.htm

Als je dit bekijkt, heb je voor 198 een buizen mic. Gelijkwaardig aan een SE van 600 eurie. Je knalt er een andere buis in als je zou willen. En je hebt echt een leuk setje voor thuis. Ook omdat hij geen preamp heeft, zou deze buizen mic wel een leuke optie zijn. En voor de prijs hoef je het al helemaal niet te laten.

Wat misschien wel slim is om gewoon te gaan luisteren op de thomann website, kan je van zowel condensators als dynamishe mics de verschillen horen.

Om even terug te komen verder op jouw post Matthew, wat eigenlijk nog belangrijker is de ruimte waarin je gaat opnemen. Ik heb nu echt een zo goed als geluids dichte ruimte, met daarin een vocal booth. Je weet gewoon niet wat je hoort natuurlijk.

Daar kan je ook weer voor en tegens op afwegen natuurlijk. Een condensator kan ook weer nadelig werken doordat hij teveel van het omgevings geluid oppakt.

Maargoed wat betreft de microfoons die jij noemt, dat zijn wel hele goede microfoons. maar de meeste die jij noemt zitten boven de 400 + euro. En dat wilde hij dus niet uitgeven ;-)

Budgetair zou een Rode NT1A nog net gaan. Die zit rond de 170, daarom zou ik in dat geval zeggen, neem dan gewoon zo'n T bone zoals boven vermeld dan heb je de meeste bang for your bucks naar mijn inziens.

Maar wat betreft die dynamishe mics, natuurlijk er zijn er wel betere dan condensators, maar niet in zijn budget.

Nu snap ik iig wel wat je bedoelde, had dus ook over jou post heel gelezen ;-)

Naja of hij moet een 441 kunnen scoren voor 170 euro, dan zou ik het gelijk doen :verkoght:

neem dan gewoon zo'n T bone zoals boven vermeld dan heb je de meeste bang for your bucks naar mijn inziens.

Niet dat ik persoonlijk ervaring heb met de Tbones, maar ik hoorde dat die niet door eenzelfde kwaliteitscontroleproces gaan als de SE's, en dus is het altijd wel een beetje afwachten wat je krijgt. Kan iemand dat bevestigen of praat ik peop?
(happy SE2200T user voor 100e minder dan de gangbare prijs :D)

Ben wel benieuwd waar je dat gehoord hebt dan :-)

Ik quote even: "T-Bone mics are manufactured by the same company that manufactures SE microphones called Feilo-China. In almost all cases they are identicle. I own both the Tbone SC 1100 and the Tube SCT 800. They are incredible microphones that sell for three times more by SE electronics. For example the SE 5500 sells for over 550£ or about 850 Dollars that is about three times more for the identicle mic. My SC 1100 is in fact an SE EX3300 microphone that sells for about 450. The construction of these mics is astounding. The sound quality is on par with the best microphones on the market. In fact the SCT 800 is a copy of the AKG C12V. Please find enclosed a review of the SCT 800."

Ik heb bij thomann wat navraag gedaan een tijdje terug, en dit klopte idd.
Thomann is geloof ik distributeur van T.Bone oid. Moet je maar is kijken wat er op de box staat als je hem koopt ;-)

Dat bovenste komt niet van Thomann af hoor die quote ;-).

Maargoed een maat van me heeft nu ook een sct800 besteld. Zal wel is wat samples posten binnenkort :-)

Ik bedoel als in T-bone = Thomann.

Ahzo ja klopt idd.

Zie picture maar ;-)

tbone_sct800_mic_+_zippo.jpg

Back