Ik ben nu al een tijdje aan het testen welke livesetup het meest handson is en ook goed klinkt.
Ik ben er eindelijk uit, maar heb jullie hulp nodig voor de Roland mc101.
Ik heb meerdere drumcomputers getest en ook weer verkocht, maar de MC101 is live wel echt super.
Nu heb ik een paar keer live gespeeld en ik moest de kanalen en gain helemaal openzetten van de MC101 om mij andere analoge apparatuur bij te benen.
Nu zoek ik iets en misschien wel een compressor ofzo waardoor ik de gain en level van de MC101 niet op maximaal moet zetten.
Tevens ook een punch geeft aan de kick.
De samples zijn van goeie kwaliteit in ieder geval.
Wat raden jullie aan hiervoor? Moet ook makkelijk live mee te nemen zijn trouwens :-)
Setup nu is:
MC101 voor de drumbakken
Hologram Microcosm als effectenbak
Pioneer AS-! voor o.a. basslines
Pluto Modular voor de spacesounds
TB303 voor die aciied
Ik ben er eindelijk uit, maar heb jullie hulp nodig voor de Roland mc101.
Ik heb meerdere drumcomputers getest en ook weer verkocht, maar de MC101 is live wel echt super.
Nu heb ik een paar keer live gespeeld en ik moest de kanalen en gain helemaal openzetten van de MC101 om mij andere analoge apparatuur bij te benen.
Nu zoek ik iets en misschien wel een compressor ofzo waardoor ik de gain en level van de MC101 niet op maximaal moet zetten.
Tevens ook een punch geeft aan de kick.
De samples zijn van goeie kwaliteit in ieder geval.
Wat raden jullie aan hiervoor? Moet ook makkelijk live mee te nemen zijn trouwens :-)
Setup nu is:
MC101 voor de drumbakken
Hologram Microcosm als effectenbak
Pioneer AS-! voor o.a. basslines
Pluto Modular voor de spacesounds
TB303 voor die aciied