Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

maar met de opkomst van de el cheapo crap zoals samson en behringer lijkt het wel of dat een soort standaard begint te worden.
sucses
![]()
Je hebt gelijk dat er tegenwoordig hele goede dynamische mic's te koop zijn. Maar het principe blijft: dynamische mic's hebben een slechtere s/n verhouding als condensator mic's. Het is maar in welk budget je zit dat je het verschil gaat merken of niet. Als je ruisbak van mixer en preamp hebt, heeft het geen zin om een dure condensator op aan te gaan sluiten.vreemd genoeg is het tegenwoordig een trend on een condensator mic aan te raden , en daar zit een hoop crap tussen.
er zijn eigenlijk veel meer erge goeie , betaalbare dynamische mic´s te koop.
maar met de opkomst van de el cheapo crap zoals samson en behringer lijkt het wel of dat een soort standaard begint te worden.
De meeste rappers zie ik opnemen met een condenstaor mix + mondkapje + standaard in een goeie vocalbooth. Behalve op het podium, dan is het sm58 tijd
Idd. Gewoon een goeie condensator kopen. Je wilt juist bij een rapper ook dat alle warmte in iemands stem op band komt, en zo gedetailleerd mogelijk.
Dynamish is leuk om beetje mee te oefenen. maar niet voor opname.
Tevens moet iemand wel zo'n goede techniek hebben, wil hij een strakke opname maken tov een condenser.
Kijk als je bono nu neemt, die kan gewoon alles met ze sm 58, daar sta je echt van te kijken.
Maargoed vooral voor rap een goede condensator mic kopen

Nou zoals ik zeg, die is veel minder gevoelig dan een condensator.
Probeer het maar dan weet je genoeg. Tis natuurlijk wel een beetje afhankelijk van wat voor muziek je maakt uiteraard.
Maar als we het hebben over Rap op Pop etc, dan wil je juist dat je zanger(es) gedetaileerd op de band staat. Bij een dynamishe mic, mis je gewoon zoveel in de opname, puur omdat die niet gevoelig genoeg is.
Thats why,![]()

Probeer het maar dan weet je genoeg. Tis natuurlijk wel een beetje afhankelijk van wat voor muziek je maakt uiteraard.
Maar als we het hebben over Rap op Pop etc, dan wil je juist dat je zanger(es) gedetaileerd op de band staat. Bij een dynamishe mic, mis je gewoon zoveel in de opname, puur omdat die niet gevoelig genoeg is.
Thats why,![]()
Een hogere gevoeligheid staat niet
Een dynamische microfoon van 500,- euro klinkt echt niet slechter dan een grootmembraan condensator van 70,-.
Terwijl de betreffende condensator toch een hogere gevoeligheid kan hebben dan die dynamische mic.

Vergeef me als ik eroverheen gelezen heb, maar volgens mij staat dat nergens in deze thread.We hebben het hier toch niet over condensators van 70 euro?
Veel mensen roepen hier altijd makkelijk vanalles.
Bij een dynamishe mic, mis je gewoon zoveel in de opname, puur omdat die niet gevoelig genoeg is.
Thats why,![]()
We hebben het hier toch niet over condensators van 70 euro?
ik heb hier zelf beta 58a's en dat zijn niet de minste dynamishe mics.
Die kunnen echt niet meegaan met bijv audio technica 4050 of neumans die ik hier ook heb liggen. Die mic word zelden gebruikt, af en toe voor rock gasten die gewoon niet overweg kunnen met een studio mic, en die iets in hun hand willen hebben. In hun muziek genre kan het nog.
Veel mensen roepen hier altijd makkelijk vanalles. Maar veelal heeft de helft nog nooit met dergelijk spul gewerkt.
Als je kijkt naar zijn budget, dan ga je nieteens denken aan een dynamishe mic. Dan zou je nog eerder een beta87 aanraden. Daar kun je weer wel leuke dingen mee doen. En zijn kwalitatief leuke mics. Ik heb opnames gemaakt met die 87a op een dikke preamp dat klinkt wel leuk. Maar met een beta 58 no way. En tevens blijft het feit dat mensen toch wel over een goede microfoon techniek moeten beschikken.![]()