Voorstellen en meteen een vraag!

jefster

Nieuwkomer
Hallo allemaal,
Als eerst zal ik me even voorstellen als nieuw lid op dit forum.
Ik heet jeffrey en ben sinds kort bezig met het maken van eigen tracks.
Na enig research ben ik vol overtuiging een MC-303 gaan aanschaffen. Toch eerst even kijken of ik het leuk genoeg zou vinden.
Nu zit ik bijna elke avond te "spelen" en ga het steeds leuker vinden.
Maar nu na een tijd er mee in de weer zijn, word ik al een beetje moe van de geluiden die uit de 303 komen. Ik ben een echte minimal en techno-fan en de geluiden zijn toch al wat ouderwets.
Ook vind ik het jammer dat je steeds de func-knop moet indrukken om de regelaarknoppen weer een andere functie te geven.
Graag zou ik van jullie als kenners advies willen over een volgende aanschaf.
Ga ik er veel op vooruit als ik bijv een MC-505 aanschaf of misschien een Korg emx. Ik weet dat je met een computerprogramma net zo ver of misschien wel verder komt, maar met je handen bezig zijn vind ik leuker.

BVD
Jeffrey.

Je kunt ook kiezen voor een computerprogramma in combinatie met een (MIDI)controller natuurlijk. Qua alles-in-een dozen is er heel veel, het hangt er maar vanaf wat je budget is en wat je precies zoekt. Van MC505 tot de MonoMachine en van alles er tussen. Misschien een Korg ESX? Mijn tip zou zijn om alle apparaten die ongetwijfeld op genoemd gaan worden te proberen in de winkel of op Youtube naar filmpjes te zoeken.

Ook kun je even door de diverse subfolders van het forum zoeken (vooral de Synth afdeling met de thread "Welke Synth Moet Ik Kiezen" en de Sampler afdeling), er is hier al heel veel over geschreven.

Oh, en welkom uiteraard :)

Ik ben al vaak op internet aan het kijken wat een goede keus zou zijn.In een winkel uit proberen zou denk ik het beste zijn. Maar heeft bijvoorbeeld een korg modernere geluiden dan een 505?

MC-505 / MC307 is al enorme vooruitgang op MC303. Maar er is ook moderenere MC909, met sampling, kun je hippe geluidjes zelf erin stoppen om bij de tijd te blijven.

Ik ben al vaak op internet aan het kijken wat een goede keus zou zijn.In een winkel uit proberen zou denk ik het beste zijn. Maar heeft bijvoorbeeld een korg modernere geluiden dan een 505?

Jip. De Korg is enkele jaren jonger, dus logisch :D

Die 505 is wel een fijne bak, ware het niet dat ie (in vergelijking met de RS7000, MC909, MPC's) minder strak loopt: niet continu het tempo goed vast houden.

Dat is vooral lastig(er) als je 'm in combinatie met ander gear gebruikt en een live-setje (of opname) van een uur of langer doet.
Verder is ie natuurlijk al wat ouder inmiddels en die schuifjes die ie heeft kunnen dan eerder 'gekraak' vertonen (altijd ff testen dus).

Wat OOK een mogelijkheid is is om met je MC303 andere synths aan te sturen dmv MIDI: dan heb je bijv. de melodielijn van de 303, maar het geluid van de synth (of een combinatie): doe ik bijv. vaak met de RS7000.
Gebruik die o.a. als aansturingsbak voor andere synths.

Of je gaat met externe effectbakjes werken om de geluiden van de 303 op te leuken.

MicroModular zou misschien ook wel wat zijn als aanvulling op een drumbakje :)

Ik moet het nog eens rustig gaan bekijken. Er is nog veel mogelijk zo te zien.
Bedankt voor jullie antwoorden.

Back