electribe samples laden????

joret

Nieuwkomer
hey

Ik ben een nieuweling op vlak van samplers. Ik heb 6 jaar ervaring met vinyl dj, tijd om even andere mogelijkheden te testen. Dus kocht ik maar de electribe, leek me wel geschikt voor minimal techno deuntjes. Kort live wat stukjes intussen mixen enzo... Mss zelf een setje ineen flansen. Ik heb zoals velen de handleiding doogelezen maar toch blijf ik met vragen. Ik zou graag wave, aiff bestanden invoeren via een organiser alvorens ze te laden in de korg. Dit eerste lukt me al niet echt super. Ben alles behalve een computer kenner, dus bij deze zoek ik een weg. Ik heb de samples online gekocht (clustersound) 2 packs gekocht. Ik heb ze al laten converteren in aiff bestanden enzo, weet niet of het echt nodig is, want ik las net dat het via de wave organiser via een druk op een knop omgezet kan worden in monosamples?? In ieder geval, wie zich geroepen voelt om me uit mijn lijden te helpen, zou ik eeuwig dankbaar zijn. Tzou echt wel van zero moeten beginnen zodat ik mee ben :) mijn excuses voor deze last en (te zware) taak.

greets en alvast superbedankt !!!

nicolas

hoi

om te beginnen - welke electribe heb je gekocht?
welke wave organiser gebruik je?

ik ga ervan uit dat je de esx-1 hebt en de standaard wave organizer.
mocht je die wave organizer gebruiken die ik vermoedt, heb je links en rechts een kolom
links - mono samples
rechts - stereo samples

mocht je dus stereo samples importeren en je wilt ze mono hebben,
klik ze in de rechter kolom een voor een aan en klik elke keer boven
op convert to mono (of zoiets). Dit doe je totdat alle samples aan
de linker kant staan (dus mono zijn). Let erop dat de samples 16bit
moeten zijn, anders krijg je ze niet geimporteerd! Dus beter eerst
converteren met andere software naar 16 bit en indien gewenst - naar mono .wav
scheelt je een hoop geklik in de wave organizer.

als je alles klaar hebt, sla het project op als .esx bestand en laad
deze in je electribe.

hey