stroeve jacks

2206

www.florisvanhoof.com
ik heb laatst een asm1 gekocht, maar de jacks bijven er nogal vast in zitten.
ze gaan er wel uit natuurlijk, maar erg stroef, niet handig om live te patchen.
wat valt hier aan te doen?
kan het kwaad dat je de jacks een paar dagen laat zitten? of na het spelen alles best er uit?
ik heb weinig zin om alle jacks te vervangen.

hehe :)

Als je er bij kunt komen via de binnenkant kun je de veren [tip van jackconnector] iets naar buiten proveren te buigen.
Als dit gesloten systeem is of dat je er niet bij kunt komen.
Kun je een poging wagen om met een oude jackplug iets in de connector te bewegen of wiebelen.
Ook vaak in en uithalen helpt.
Je kunt ook heel dun iets zuurvrije vaseline op een oude jackplug wrijven en daarmee in de jackconnector gaan [glijmiddel :)]

Voor de sceptici onder ons ....zuurvrije vaseline is electrisch geleidend [zeker als het zeer dun is opgebracht]

Ik zou alle jack gewoon vervangen.
Een ASM is een redelijk nieuw ding.
Als de jack nu al gezeik beginnen te vertonen zijn het geen goede jacks.

Als het mini jacks zijn kan er nog een verschil zijn. Merkte het laatst bij een verloopstekkertje. Die was geschikt voor 1/8" jacks, en ik had 3.5mm jacks.
1/8" is ongeveer 3.2mm, dus net iets kleiner. Bij de grote broer (1/4" of 6.3mm) is dat probleem niet aanwezig.

Heb je toevallig minijacks?
En dan 2.5mm gaatjes en 3.5mm steekertjes?

Dat gaat natuurlijk zeker niet passen. Je bedoelt misschien 3,5mm en 1/8".

Ik ben trouwens al jackpluggen tegengekomen waarvan het ringetje tussen tip en sleeve gewoon iets te groot was. Even een vijltje erlangs en alles ging weer soepel.

de asm heeft wel lang stilgestaan

pin buigen lukt wel, maar is lastig, soms zit de jack er dan te los in.

ik had gehoord dat de pinnen van een synthi niet te lang in de matrix mochten, vandaar dat ik dacht dat dit met jacks ook zo was.

Back