boy-d luister naar wat tracks 230 bpm

boyd

Ballenbreker
Hallo, ben nieuw op dit forum en wil jullie een paar van mn tracks laten horen, voor feedback.

Ben een vrij nieuwe 'producer' dus verwacht geen creme de la creme.

Ik maak UK Hardcore/terror/industrial.

Ik link hier naar mijn sound cloud profiel, waar ik zojuist twee mp3's heb geupload

Ik werk met FL studio.

Luister,en ik hoor graag wat je ervan vind. 'projo1', daar ben ik nog mee bezig.

Hoor vooral graag tips over optimaliseren van het geluid, en waar je dingen ziet die beter kunnen

Ik ben geen kenner van het genre, maar ik kan me niet voorstellen dat het genre zo klinkt.

Ik hoor alleen een dof geroffel en verder niets.
Geen bass-line
geen lead
Geen (akkoorden) progressie

Kortom ik vind het helemaal niets. En ik denk als je kritisch luisterd dan moet je het met me eens zijn.

Ook al ben je een beginner dat moet toch beter kunnen. Draai om te beginnen die tempo knop maar eens flink terug.

Succes met je nieuwe productem

Paul

Oi,

Denkt dat je eerst je speakers wat zachter moet zetten en meer kracht uit je geluid moet halen....het is nu een sompige boel.

Verder is het verhaal om je bpm omlaag te doen natuurlijk een domme opmerking. Dus lees daar maar overheen:)

Veel succes verder.

grtz Bruce

Ik dacht eerst dat ik mijn auto hoorde die ik vanochtend wilde starten....;)

Even serieus....je afmix is echt danig beneden peil dat ik er helemaal niets van kan bakken.

Als ik mijn laptop op zijn hardste stand zet kan ik nog amper iets vernemen van je muziek en ik geloof niet dat ik met jou stijl amper iets moet kunnen vernemen...en zoals brz al terecht opmerkte klint het als een zompige bedoeling.

Probeer dus je instrumenten beter qua volume in je mix te zetten...en dus het geheel ook beter van elkaar af te stemmen.

Distortion in iets brengen is een....maar distortion in een nummer brengen en alsnog alles individueel van elkaar te vernemen is een grotere truuk wat je jezelf nog moet aanleren.

Als ik jou was zou ik al het geluid heel zacht zetten en met de compressor op de master alles oppompen.
Let er dan wel op dat per kanaal / geluid dit niet heel erg gaat pieken, maar dit lijkt bij jou wel oke te zijn.
Ben er zelf ook druk mee, geluidskwaliteit..
Tis in ieder geval een manier om het geluid op te pompen en de kwaliteit te behouden.

pfoe, ik kan er ook niet zoveel van maken. Zou het zo moeten klinken:

of zo:

Zo ja, dan heb je nog veel te leren. Sowieso zit hardheid niet altijd in de snelheid.

second that :)

Ik vind newprojo1 wel tof klinken maar qua afmixen klopt het niet (zo heb ik ook bergen oude tracks helaas)

fUck them is net iets te snel en/of stopt te veel vind ik.

Maar welkom en er is zat te vinden over herrie maken hier dus leef je uit.

tactic> plaats jij even 2 van mijn altime favo's achter mekaar :mega: !!!!

Als je dat soort muziek tof vind dan heb ik hier een hele platen kast vol met dikke 12 inches, die zwaar obscuur zijn...

grtzzRb

Hardstikke bedankt voor jullie reacties !

Ik ben al zo lang als ik bezig ben hiermee aan het kijken hoe ik de geluiden op een goede manier op elkaar afgesteld krijg. Ik heb geprobeerd de hele track gewoon op een laag volume op te nemen, maar doordat het ene kanaal meer VST's heeft dan de andere kan dat niet altijd. Maar ik heb mezelf voorgenomen om alle vst's waarover geen automations lopen te sampelen, ook beter voor cpu. En beter voor geluid in de master.

Bij de track fuck them was dit een groot probleem. Eerst had ik drie equo's in de master omdat het geluid door alle vst's naar de kloten was. Ik heb veel vst's uitgeschakeld.Ik vind m eigenlijk ook pas vanaf 1.40 echt goed worden.

Bij de tweede niet.

Ik wil trouwens wel een beetje de muziek stroming aanhouden, maar probeer ook qua stijl zo origineel mogelijk te zijn.

Ook wat betreft industrial, uk, etc is heel veel al gedaan en dat wil ik dus niet meer doen. Ik heb ook bergen dikke kicks van goede artiesten, maar zelf die shit maken is toch het leukste

Laatst gewijzigd:
http://soundcloud.com/boy-d-1/projofinal2

Projo1 finished.

Maar luister even geluid bij 1.24, die irritante ruis krijg ik maar niet weg, ook niet als ik heb omgezet in wav of een beetje tweak

Ik vind m best vet klinken.

Hier en daar een paar schoonheidsfouten, maar over een maand dan kan ik een stuk beter beoordelen wat beter kan. Of sla ik hiermee de plank volledig mis?

Man, dat klinkt echt gaar, heb hem snel uitgezet om mijn speakers te beschermen...
Ik weet echt niet welke tips ik kan geven aangezien er veel mis is.
Maak eens iets wat gewoon steady klinkt en post dat.

Ik wil je wel helpen, maar dit klinkt echt zo verrot dat ik niet aan kan geven waar het mis gaat.

grtzzzz Bruce

damn dude, volgens mij is je gehoor zo verrot als wat.... je MOET toch zelf wel horen dat dit nergens over gaat?! Hoor je zelf wel hoog?

Luister je eigen "track" eens en dan iets van Brian Fury of 't Hong Kong Violence label..... dan zie je ook dat je creativiteit ver te zoeken is.

Sorrie

Wat brz al zegt...dit is een te gare opname voor woorden...er is idd. serieus iets mis met ...of je hardware / de manier van opnemen/de manier van afmixen...etc.

Idd. dus maar bv. alleen maar een beat opnemen en dat aan ons laten horen....want dit slaat echt nergens op qua opname.

http://soundcloud.com/boy-d-1/projofinal2

Projo1 finished.

Maar luister even geluid bij 1.24, die irritante ruis krijg ik maar niet weg, ook niet als ik heb omgezet in wav of een beetje tweak

Ik vind m best vet klinken.

Hier en daar een paar schoonheidsfouten, maar over een maand dan kan ik een stuk beter beoordelen wat beter kan. Of sla ik hiermee de plank volledig mis?

Hoe kan je dat nu zeggen?
Ik zou echt maar eens een gehoortest laten doen, want ik neem aan dat je serieus bedoelt dat je het goed vind klinken of je neemt ons allemaal in de maling. Ik ben dan mss een ouwe lul op dit forum (wel zeker), maar dit klinkt echt helemaal nergens naar. Ik heb eens wat ander spul beluisterd in deze stijl en dat klinkt toch wel wat anders (niet dat ik het dan meteen mooi vind, maar dat is smaak).

Paul

Hehe LOL
Je vergeet het filter er af tehalen tijdens het opnemen.
Ik hoor alleen maar tot 700hz ofzo iets:P

Ik zou gewoon een track die je vet vindt naast je eigen track houden dan hoor je wel wat er niet goed aan is.

Als je maar plezier hebt toch:)

De basis van de tracks vind ik best leuk (houd wel van een stukje hard en dof :duivels: ), alleen is de mix van beide tracks helemaal 'doodgeslagen'.

1. Breng meer scheiding aan tussen de verschillende geluiden in de track, d.m.v. van bijvoorbeeld compressie, EQ en filters. Ik weet niet of je enkel de met FL Studio meegeleverde plugins gebruikt, maar als FL Studio gebruiker stoor ik me toch snel aan het 'fruity geluid' wat dit m.i. oplevert.

Probeer daarom eens andere plugins voor elk element van het geluid, dus compressor A en equaliser X voor de kick, compressor B en equaliser Y voor de snare, etc. Op die manier wordt in ieder geval elk element op een (soms subtiele, soms niet subtiele) andere manier geprocessed - het ene algoritme is tenslotte de ander niet.

Beperk de frequentiegebieden van geluiden: een lowpass filter op de kick, een bandpass filter op de snares, een highpass op de hihats, etc. Als je dit nauwkeurig doet krijgen alle geluiden meer ruimte om te 'ademen'. Je kunt het nog steeds dof houden (want dat is denk ik wat je wilt horen), maar in een doffe mix moeten de verschillende geluiden misschien nog wel beter worden gescheiden!

2. Besteed meer aandacht aan je samples. Je kunt nog zulke geweldige compressers etc. gebruiken, maar als de samples al ruk zijn gaat dat over het algemeen niet goedkomen - garbage in, garbage out.

3. Zet tracks uit zonder gebruik te maken van effecten. Waar nodig voeg je effecten toe aan het einde. Op deze manier dwing je jezelf het uiterste uit de bron samples te halen.

Plugins vind je o.a. op http://www.kvraudio.com/ - ook hele goede gratis plugins.

Ik weet dat het lastig is om eerste tracks te maken die een beetje ok klinken, dat lukt mij in ieder geval ook nog niet, maar wat ik hier hoor, dat kan volgensmij zo naar het " maak bewust een kutnummer contest". Volgensmij hebben we dan een winnaar..

De stijl ken ik best goed, en ik merk soms wel dat je bepaalde geluiden hebt en misschien probeer je het duister over te laten komen, maar ik kan me niet voorstellen dat je hier zelf enigzins tevreden over kan zijn..

Ik wil je absoluut niet de grond in trappen, maar dit is echt niet goed. Waarmee maak je momenteel je muziek? Misschien probeer je wel de goede dingen, maar is het materiaal slecht of de opnamekwaliteit enorm ruk..

@Hyde: misschien omdat je het tof vind klinken?

Maar je hebt dof en dof natuurlijk. Ik denk eens aan SAWII van Aphex, hoop dofheid, maar wat een mooooie dofheid. :kimono:

Ondanks dat deze mixjes ruk klinken probeert de TS in ieder geval zijn eigen ding te doen. Ik hoop dat hij dat niet uit zijn hoofd laat praten. Maar het goed doen is natuurlijk een hele rit.

Back