Adat kanalen op emu 1212m alleen stereo (in renoise)?

MonoTron

Initiating Sequence..
Ik heb sinds kort een 1212m en heb deze via adat aangesloten op m'n multitractor (AW4416).

Nu kan ik in renoise de verschillende kanalen van de geluidskaart kiezen, maar alleen in stereo paren. Dus adat 1+2, adat 3+4 etc. Nu heb ik dus maar 4 stereo kanalen ipv 8 aparte mono kanalen.

Op zich is dit geen groot probleem, want ik pan track1 helemaal links naar adat1+2 en track2 helemaal rechts naar adat 1+2. Zo heb ik ze alsnog mono op aparte kanalen in de AW. In de AW komen ze namelijk wel als 8 aparte mono kanalen binnen.

Ik heb wel geprobeerd een extra kanaal in patchmix aan te maken die naar alleen adat1 gaat, maar deze is niet te kiezen in renoise. Daar blijft de keuze hetzelfde, namelijk de 4 stereo paren.

Herkent iemand dit probleem(pje) en is er een oplossing voor? Ik neem aan dat er in patchmix wel een mouw aan te passen is, maar die heb ik nog niet gevonden.

Hhm, ja ik heb de drivers en de laatste patchmix van de EMU website gehaald dus de cd die er bij zat niet eens gebruikt. Ook eerst de drivers geinstalleerd en toen de patchmix.

De geluidskaart (denk ik) vertraagde vorige week ook mijn renoise zo erg dat zelf de edit balk niet meer fatsoenlijk mee liep en de waveforms per kanaal retetraag waren. Even later was alles weer normaal. Maar goed, dat was weer iets heel anders...

Je hebt ook mono ASIO kanalen aangemaakt in Patchmix?

Nou,
Ik ben patchmix nog een beetje aan het uitzoeken, dus waarschijnlijk niet goed. Als ik de adat preset in patchmix kies, is het allemaal stereo. Ik zal nog eens ff gaan kijken naar het helemaal zelf instellen. Misschien dat ik dat vorige week verkeerd heb gedaan.

Hmm, mono adat kanalen aanmaken blijkt geen probleem. Echter Renoise blijft ze als paren zien, waarschijnlijk omdat een aparte track al stereo is. Dus het truukje met het pannen van de kanalen lijkt toch de enige oplossing.

Bedankt voor het meedenken Etaoin :okdan:

Back