Roland RE-200 op ebay

Van Gearslutz;

Basicly, the RE 200 is a RE 201 with different buttons, different VU meter and a shorter tape loop. It has the excact same functions, same (5) amount of playback / erase / record heads. The 200 has, though, got at stand by switch, not found on the RE201.

ffpixie erby nageslacht ...mooie machiene dit hoor
met wel een erg kort tapie
ala lem machientjes

meer voor flange achtige delays
ist eerste tape model van roland
Up for auction is a vintage Roland Space Echo RE-200.

This is the first model of Roland Space Echo along with RE-100. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:engel::halleluja*D

This unit uses a Sony endless tape cartridge and produces a very warm and clean analog tape echo/delay sound. Echo/delay sound gets deeper and more beautiful with reverb function. Unit is in excellent condition. All playback modes and reverb work perfectly! RE-100/200 has a voltage converter inside the unit and runs on 100V~250V. Just turn the dial to match the voltage in your country. You may need a plug adapter. You can download the owner's manual from here.
< ftp://ftp.roland.co.uk/ProductSupport/Manuals/RE-200_OM.pdf >
Item is being sold as is. I will carefully pack this item.
Thanks for looking!

Ik denk dat dat tapeje niet kort is.
Het lijkt op een spoel te zitten die vanuit de kern wordt afgewikkeld en weer op de buitenkant wordt opgewikkeld.
Een Echoplex werkt ook zo.

Ik denk dat dat tapeje niet kort is.
Het lijkt op een spoel te zitten die vanuit de kern wordt afgewikkeld en weer op de buitenkant wordt opgewikkeld.
Een Echoplex werkt ook zo.

aaaah kijks aan thnx
idem aan een space echo ..dus allemaal
8~

Uit Mexico!. Als ik naar de techniek kijk.....dan denk ik, de modernere tape echo van Roland is wat beter. Maar hij is zeker obscuur!

Ik heb vorige week nog een in mint staat verkerende re201 gekocht voor 550,- .. Lucky me.

En een dumb ass motherfucker ik was dat ik 4 jaar geleden er een in nog minterdemintmint verkerende staat re201 met originele beschermhoes en originele tapes + plaksetje voor 400,- had weggedaan.

Maar goed. Deze klinkt beter... denk ik. Hoop ik.. Maak ik me zelf wijs dan..:D

Tja, de prijzen varieren nogal voor die dingen. Ik verkocht ze vorig jaar voor meer dan waar ze nu voor gaan. 550 á 600 Euro is wel zo'n beetje de prijs nu.

Laatst gewijzigd:
Ja dat is toch ook nog 1 van mijn wensen een spees echo....welke werkt of klinkt eigenlijk het lekkerst mbt prijsverhouding?

Ik vind de 150, 201 en 301 allemaal identiek klinken. (over de RE101 kan ik niets zeggen, die heb ik nooit gehad).
Er vanuitgaand dat ze allemaal netjes zijn afgeregeld en schoongemaakt.
De RE501 vind ik minder mooi.
Volgens mij heeft dat o.a. te maken met de ruisonderdrukker die erin zit.

Je hoeft niet bang te zijn voor slijtende koppen hoor.
Ik heb daar zelf nooit problemen mee gehad en ik gebruik die dingen enorm veel.

Ik zet de space echo zelf ook alleen maar aan als ik er actief mee bezig ben, dat scheelt denk ook wel iets misschien in de slijtage, maar ik weet natuurlijk niet wat mijn voorgangers er mee hebben gedaan.

Is het mogelijk om de koppen te laten beoordelen door iemand? En zo ja, wie zou dat goed kunnen?

Tja...ik ken mensen die al in de '70's versleten koppen op hun space echo hadden...

Iemand die iets van tapedecks kent, kan ze vast wel beoordelen.

Ik heb nooit last gehad van slijtende koppen op de re-201. Sam Vreekamp uit Utrecht is een goede voor service. Voor echt technische/elektrische dingen heb ik iemand uit Den Haag voor de space echo's. Die kan ook nieuwe koppen plaatsen bijvoorbeeld.

Back