Akai S2000 met input probleem! HELP!

tm-acid

Stamgast
Hallo,

Ik heb pas een S2000 gekocht met 32mb geheugen en een FX-board. Maar toen ik alles ging testen bleek de input (aan de voorkant van de sampler) kapot te zijn. Ik hoor dan wel geluid, maar met een hevige distorsie er over heen. Ik heb gekeken naar het soldeerwerk van de jacks, maar dat lijkt nog prima in orde te zitten... dus kan iemand mij misschien helpen?!:?

Alvast bedankt!:halleluja

Staat je record knop volledig open? Misschien stukje terug dan.

Wat eventueel misschien wellicht ook kan is bij de instellingen (global) de dB output lager zetten? Geen idee of t werkt.

Mocht het niet werken wil ik dat fx board wel van je overnemen voor een appel en een ei. ;)

Ik vind ML75 altijd zo wij zijn hiphop en wij weten wat goed is en jij niet site... Stelletje computernerds met een G complex noem ik dat. :P

Anyway ontopic, hoe heb je je aansluitingen zitten voordat het de sampler ingaat? Zit er nog een mixer tussen die mischien over de zeik gaat of zoiets dergelijks?

wat document 1 zegt.. klinkt alsof je een foutje maakt met je gain structuur, dat het als clippend binnenkomt op het moment dat je je rec. gain hoog genoeg zet om het normaal te kunnen horen . hoe loopt de opname meter op je display?

ik heb een tijd geleden ook een s2000 gekocht, met hetzelfde probleem. heb wanhopig alle instellingen zitten veranderen, geheugen eruit gehaald, output uitbreiding eruit gehaald, etc etc etc.

in mijn wanhoop kreeg het apparaat uiteindelijk een stevige klop van mij, en als bij wonder waren alle problemen opgelost. sindsdien werkt hij perfect. geen idee wat ermee aan de hand was, en het is waarschijnlijk geen echte oplossing; maar ik heb er nooit meer last mee gehad.

hth :)

f

Back