korg triton classic: ramp ramp!!!

griswolf

Nieuwkomer
hey iedereen, kheb nog altijd problemen om mijn aanslaggevoeligheid
van mijn toetsen uit te schakelen. dat geeft veel problemen om mijn
drums te maken. volume is niet altijd het zelfde.

kheb van alles geprobeerd met de velocity, maar niets helpt:?.
heeft iemand een oplossing van mijn probleem?

kan ik met mijn triton een external cd-loader/writer aan sluiten?
ik werk nog altijd met diskettes.

Is toch echt de velocity in je DAW, doe je het wel goed?, want volgens mij kan het niet missen als je alle velocity waardes open zet.

succes

Sequence je in de triton zelf?

Je kan volgens mij een cd-rom aansluiten maar dan heb je de scsi kaart nodig (zie achterkant triton) verder is er een interne hd modificatie nodig maar ook hiervoor heb je de scsi optie nodig.

zie: http://www.musitronics.org/products/triton_hd_e.html

De velocity van de triton regel je in je global pagina. Hij blijft dan volgens mij wel actief maar je bereikt mijn inziens snel genoeg het maximale geluidslevel om drums (op constant geluidslevel) in te spelen. (ik gebruik hem al 10 jaar) Als je in de triton sequenced probeer dan ook de stepsequencer.

Er is ook veel info op tritonhaven.com

kan ik met mijn triton een external cd-loader/writer aan sluiten?
ik werk nog altijd met diskettes.

Als er Scsi op de Korg Triton zit dan wel maar alleen
kun je dan lezen, met de Triton Studio kun je ook een
CD branden als dit nodig is.

Je kunt ook een Iomega Zipdrive met scsi aansluiten (mits het scsi board EXB-SCSI is ingebouwd) Dan kun je wel lezen en schrijven.
Ik heb 2 Triton Classsics gehad en schreef al mijn data weg op 250 MB Zip-schijven. Uiteindelijk heb ik die omgeruild voor een Extreme omdat ik met optredens af wilde zijn van het gesjouw/gedoe met Zipdrives.
Zipdrives kosten tegenwoordig een drol en drie knikkers.

Ik heb voor de liefhebber nog een geheugenbankje van 32 Mb en de Video Tutorials van Sudosonic op DVD (Korg Triton Classic/Pro Trilogy) in de aanbieding.

De velocity van de triton regel je in je global pagina.

Je regelt dan alleen hoe de Triton geluidsmodule reageert op velocity waarden, niet hoe het toetsenbord van de Triton velocity verzendt. Dit laatste kan je op een Triton niet instellen. (in tegenstelling tot Kurzweil)
Er is een verschil tussen velocity ontvangen en verzenden.
Hoe hard de drumgeluiden moeten reageren stel je dus in op het ontvangende apparaat. Is dat de Triton dan kan het wel, is het een VSTi in je computer sequencer dan moet je daar aan de slag.

Back