Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
By the way Leo, er zijn ook toetsenisten die maar één vinger gebruiken en monofone synths zeer waarderen.
Wat zou het toch mooi zijn als die oude CEM en SSM chips weer vers uit de fabriek kwamen rollen! Is er geen enkele chinese fabrikant meer te porren om die oude productielijn nog één keer op te starten![]()
Dromen mag toch?![]()
Volgens sommige bronnen (Amerikaanse) zijn er technici bij die zich niet wagen aan de reparatie van een SSM versie, zelfs niet door wine country die na het faillissement van SCI de mogelijkheid bood om eigenaren bij hun de SCI modellen te laten repareren.
Zeer tricky apparaat die SSM versie, denk ook niet dat er nog SSM (nieuw) chips in omloop zijn, met de cem chips wordt het al moeilijk.

... er zijn ook toetsenisten die maar één vinger gebruiken (nee niet hun middelvinger) en monofone synths zeer waarderen...

vanwege verborgen boobytraps,............? springladingen?
ik repareeer alle versies, en speel er desnoods ook op.
![]()

[/QUOTE]Ja boobytraps onder willekeurige toetsen, dan is het net Russische roulette, en speel je net zo lang door tot je 9 vingers kwijt bent, dan kun je altijd nog een monofoontje aanschaffen?
Man wat een dom gelul allemaal, denk niet dat Milko22 daar op zat te wachten?
Heb na alle commotie en tegenstrijdige verhalen even voor jullie research gedaan.
De Prophet 5 (rev 1 en 2) kwamen voort uit de Prophet 10 (compleet SSM) die door zijn grote instabiliteit (overhittings problemen) een nachtmerrie voor SCI begon te worden.
De Pro-One kwam weer voort uit de CEM Prophet 5 (rev 3) omdat SCI zag dat andere merken met die monofoontjes goede zaken deden.
De T-8 (grandioos klavier) en Prophet 600 delen dezelfde klankbron (3340) als de P-5 rev 3 maar gebruiken een andere chip voor de VCF alsmede de VCA, de nieuw ontwikkelde 3372 chip, die de VCF en VCA op één chip had, ook de ADSR's waren anders dit keer, namelijk softwarematig.
Daarom kun je de klank ook totaal niet vergelijken met zowel de SSM als de CEM's P-5's.
De Multi Trak en Six Track zijn weer van een hele andere orde, die gebruiken de Curtis 3394 chip die zowel de VCO, VCF alsmede de VCA bevatten, die oorspronkelijk was ontworpen voor de soundvoorziening in flipperkasten.
Ook de klank van deze twee laatsten kun je weer niet vergelijken met alle andere SCI synths die hier besproken zijn.
Conclussie, de P-5 (maakt niet uit welke versie) is gewoon het beste wat SCI heeft voortgebracht, al het andere was niet echt spectaculair en/of opzienbarend.
Wat betreft mijn opmerking over de reparatie van de SSM versies, er zijn altijd wel mensen te vinden die het wel aandurven, maar in die tijd niet Wine Country of dealers.

en wordt ook nog eens 3 maal herhaald.ik haak af, de heer logica schreewd zo hard dat ik er hier koppijn van krijg..............
prophet t8 alleen voor de looks