beste manier om 2 computers te syncen

de wouzer

Ingeburgerd
Ik gebruik ableton en wil met iemand samen muziek maken.
Daarvoor hebben we nu op 2 manieren geprobeerd de computers te syncen.

eerst met een midi kabel....
master midi uit -> slave midi in

daarna via draadloos netwerk.

Beide manieren gaan niet echt lekker. Het is niet echt heel stabiel. zeker wanneer een nieuwe track wordt aangemaakt met een zware synth erin...

Mijn vraag is dan... wat is de beste manier om 2 computers te syncen?

Ik werkal een paar jaar met FX Teleport, daarmee kan je VST Plugins op een 2e systeem draaien.

FLstudio en Reaktor kan je als VSTi laden en deze werken dus perfect hiermee. Maar om 2 hosts te syncen werkt midi sync nog steeds het beste.

Ik heb in het verleden ook nog wel eens met VST Systemlink gewerkt (steinberg) maar dat beviel mij niet zo.

Ik heb 'n macbook, en als ik midi sync doe met iemand anders is dat meestal via draadloos. Loopt altijd als 'n trein! Met kabel werkt het ook goed, maa over die draadloze kabel struikel ik nooit... gek heh.....

Het beste is volgens mij om te syncen via een externe midiclock,.. dan krijgen ze allebei t zelfde kloksignaal en allebei dezelfde vertraging.
Ikzelf gebruik al 200 jaar een msq100,.. die heeft ook dinsync uit en is traploos dus ook heel precies voor bv inmixen in dj-sets. Supervet!
Je kunt natuurlijk ieder apparaat gebruiken dat alleen midi-clock en transport info kan uitzenden! De meeste drumbakjes of grooveboxjes komen hiervoor wel in aanmerking!

Ik heb een roland sbx-80 te koop....uberstrakke klok, 2 keer midi uit en 2 keer din sync uit:

Klikk

Ben je in 1 keer van een hele hoop timingproblemen af.

Grtzzz Bruce

Back