[test] zelf: FUSE Bedankt !

AOR

Ouwe rot
Ik was bezig met een technotrack en Dhr. Fuse, van wie ik in het begin dacht een masteringprogramma te wezen, doet mij toch weer twijfelen. *D

Ik heb het geknipt als volgt:

dit mp3tje bestaat uit 2 gelijke delen: de eerste was van mij zelf en het 2e deel wat er gelijk achteraan komt is aangepast door Fuse.

Check het resultaat*: :halleluja

groetjes Alexander

* Dat bedoel ik niets positiefs richting mezelf, maar naar Fuse.

http://www.alexorion.com/music/AOR_track_Fused.mp3

waarom ik dit topic plaats? Geen idee, ik was gewoon enthousiast.

BTW: Wie gaat mij eens een keer cursus geven: "Hoor het verschil tussen wave en mp3 (128)"?

Geluid hard zetten, dan hoor je nog meer verschil. Maar, voornamelijk bass, jah. Ik vind het echt een groot verscheel in het voordil.

:halleluja :okdan: voor fuse!!!!

Zou ik dan toch een mastering programma zijn? ;)

Wat ik gedaan heb is:
-URei1178 impuls gebruikt om het geluid analoger/warmer te bouwen
-Multibandcompressie om het midden wat dynamischer over te laten komen, en wat van de scherpte van de mix afgehaald
-Hoogdoorlaat filter op 32Hz met Q van 2 om de gevaarlijk lage freq's af te kappen
-Limiter met gain heel licht gebruikt vanwege dithering en plafond op -0.3 db te leggen.

Hendig zat. :)

Ik vind het eerste deel zelf eerlijk gezegd ook veel frisser klinken en dat zorgt er bij mij voor dat ik sneller rond hup hier op m'n bureaustoel ;) Maar de tweede zal ongetwijveld veel beter over komen op 12" ofnie... heb ik geen verstand van (helaas :()

Toch even gekeken wat de verschillen zijn.

En idd op een stel boxen met een flink volume scheelt het nogal. En het komt over alsof het 3dB harder zou klinken dat terwijl de RMS levels nog een 0.3dB schelen. (Ik had het nl op m'n headset gedaan zo afgemasterd)
En toch interessant om te zien dat een multiband compressie toch zo'n grote invloed kan hebben.

Maar het hoog klinkt niet doffer. Het laag klinkt gewoon harder. En of je dat beter/fijner vind klinken laat ik in het midden. :)

het klintk mider ranzig (wat helemaal niet slecht hoeft te zijn hoor hehhe), en de kick is lekker strak nu geef mji de master versie maar die knalt echt harder in een zaal dan! :okdan:

Origineel geplaatst door fuse
Zou ik dan toch een mastering programma zijn? ;)

Wat ik gedaan heb is:
-URei1178 impuls gebruikt om het geluid analoger/warmer te bouwen
-Multibandcompressie om het midden wat dynamischer over te laten komen, en wat van de scherpte van de mix afgehaald
-Hoogdoorlaat filter op 32Hz met Q van 2 om de gevaarlijk lage freq's af te kappen
-Limiter met gain heel licht gebruikt vanwege dithering en plafond op -0.3 db te leggen.

Hendig zat. :)

-URei1178 impuls gebruikt om het geluid analoger/warmer te bouwen........is dat niet een plugin van de uad ?!?!?

Origineel geplaatst door technomauriesje
Sjeemigdepeemig, wat een lekker stukkie techno, waarmee maakte je dat?

Dat zou ik ook wel eens willen weten.

Gewoon, met Reason.

Ik post de hele track eerdaags.

Back