Afmix

De big guys, rossen hun muziek naar de masteraar...
Die vaak weer om stems vraagt om dat de geleverde mix zo slecht is..

Je eindbus doet ook nog een hoop he.. wat heb je erin? en vooral wat voor volgorde..

Op de main heb ik momenteel staan:

T-Racks Vintage compressor Model 670
Oxford Limiter native

Ook in deze volgorde 8~

Ik zal zelf niet te snel spul gaan verkopen, zoals ook al eerder gezegd. Gewoon eerst lekker bezig met de spullen die je hebt. Raak je apparatuur eens een paar dagen niet aan, en ga andere leuke dingen doen.

En ga dan weer eens fris er mee aan de slag, werkt soms wel goed. Op den duur luister je er ook "door heen" als je zo intenstief bezig bent.

Hoi Baseman,

Ik begrijp helemaal je insteek, alleen gebruik ik de ti haast nooit... het is echt een geweldige synth maar de sound die de ti voortbrengt gebruik ik nooit in mijn tracks dus is het mss verstandiger als ik tools koop die ik daadwerkelijk gebruik en die een goede bijdrage leveren aan de kwaliteit van mijn muziek! :P

Overigens, dikke muziek op je myspace kerel!

Overigens, dikke muziek op je myspace kerel!

:) ok dankje,
Ja als je TI niet meer gebuikt dan kun je het verkopen natuurlijk, ben benieuwd als je een paar maanden verder bent wat nu de oplossing was voor het probleem met je mix.

:) ok dankje,
Ja als je TI niet meer gebuikt dan kun je het verkopen natuurlijk, ben benieuwd als je een paar maanden verder bent wat nu de oplossing was voor het probleem met je mix.

Ik ook...

Indien de Ti en de Truth's de deur uitvliegen heb ik natuurlijk de mogelijkheid om een DUO bundle van UAD aan te schaffen en daarbovenop een nieuw setje monitors... Ik ga voor mezelf dan maar effe bekijken wat het beste is!

UAD is echt geen magisch "pilletje" waardoor je mixen opeens beter worden.. het geeft op zijn hoogst een extra randje, maar de balans zul je toch echt zelf moeten doen.

UAD is echt geen magisch "pilletje" waardoor je mixen opeens beter worden.. het geeft op zijn hoogst een extra randje, maar de balans zul je toch echt zelf moeten doen.

Klopt, maar ik denk anderzijds wel dat het mij in de toekomst zou kunnen helpen een meer kwalitatieve mix af te leveren?

persoonlijk vind ik UAD erg duur. voor 400 euro heb je een liquidmix en die is ook prima.

Ik zou eerst eens wat vaker A/Ben met je koptelefoon op (onder het mixen), dan leer je misschien ook hoe je speakers (of ruimte) vertekenen..

Ik ook...

Indien de Ti en de Truth's de deur uitvliegen heb ik natuurlijk de mogelijkheid om een DUO bundle van UAD aan te schaffen en daarbovenop een nieuw setje monitors... Ik ga voor mezelf dan maar effe bekijken wat het beste is!

Als je toch met geld gaat schuiven, kun je misschien beter eerst investeren in de akkoestiek van je studio - die er overigens vet uitziet:okdan: Het is onzin dat dat met nearfieldmonitors niet zou uitmaken. Meet het anders gewoon eens door met een microfoontje en wat software (ik weet niet wat, ik gebruik linux:P); het zou jammer zijn als je duurdere monitors koopt en je met hetzelfde probleem blijft zitten.

Bovendien is de opstelling, zo vlak bij de muur, natuurlijk niet echt ideaal.

Als je toch met geld gaat schuiven, kun je misschien beter eerst investeren in de akkoestiek van je studio - die er overigens vet uitziet:okdan: Het is onzin dat dat met nearfieldmonitors niet zou uitmaken. Meet het anders gewoon eens door met een microfoontje en wat software (ik weet niet wat, ik gebruik linux:P); het zou jammer zijn als je duurdere monitors koopt en je met hetzelfde probleem blijft zitten.

Bovendien is de opstelling, zo vlak bij de muur, natuurlijk niet echt ideaal.

Dat mag ik helaas niet van mijn ouders, anders had ik het al lang gedaan! :D

Een upgrade naar genelecs is natuurlijk nooit verkeerd , ik zou dan wel gaan voor een setje die laag genoeg gaan zodat je het laag goed kan beoordelen.
Volgens mij zit daar je probleem het goed wegsnijden van overbodige freq in het laag is heel belangrijk als je je mix goed wil laten klinken op speakers/koptelefoons die een minder groot freq bereik hebben.

Ik denk de zolder verbouwen...

Ik mag bv niets tegen de muren hangen of dergelijke... :s

en dus zul je altijd last van reflecties houden. dan kun je UAD plugs en genelecs bij de vleet kopen, maar die muren weerkaatsen dat mooie geluid van al die dure spullen weer net zo hard in de rondte.
maar zelfs de ruimte is niet het enige ding. de reacties hier vallen in herhalingen, maar aangezien het nog niet echt bij je door lijkt te dringen: niet te gauw opgeven en trainen trainen trainen! staar je niet blind op je spullen of akoestiek. natuurlijk helpt dat allemaal, maar het gaat uiteindelijk allemaal om referentie. in dat kader denk ik altijd aan de mixen van forumlid Unic. Die mixte tot voor kort op een oud setje hifi-speakers dat nota bene achter hem stond, maar luister voor de grap zijn tracks eens.

Ken uw materiaal, ken uw oren, ken uw hersenen!

Oh da's wel naatje dan:stupidJe zou nog wel een equalizer kunnen proberen om het een beetje op te poetsen, maar ik heb eigenlijk geen idee of dat zou bijdragen aan een oplossing voor je probleem:frons: Maar wat Gijs zegt is het belangrijkste; je zult toch nooit een perfecte studio krijgen dus je zult sowieso moeten leren omgaan met de gebreken ervan.

Als er dingen op je koptelefoon wegvallen die je op je monitors wel hoort zou ik het eerst denken aan een fase probleem.
En wat betreft die monitors, goed monitors helpen je zeker bij het maken van een goede mix. Maar als je 'crappy'speakers hebt kun je best nog tot een goede mix komen, als je je speakers goed kent.
Wat ik altijd doe is de mix niet alleen stereo maar ook mono beluisteren, als de mix in mono nog goed klinkt ben je vaak al een heel eind op weg naar een goede mix.

Wat je dus zeker moet doen is.
Speakers op oor hoogte zetten.
Speakers minimaal zo'n anderhalve meter van de muur zetten.
En altijd, of in de auto, of bij familie,.. vrienden etc je mixen afluisteren.
Een mix eerst mono mixen, en als die goed is pas stereo mixen.
Leren bij welke sounds je laag af moet gebruiken, om je mix meer definitie en ruimte te geven.
TIP: ontdek de magie van Delay's
Ik wens je alle succes.

Ik heb al enkele tracks die volledig klaar zijn om naar het label op te sturen alleen zit ik volledig in de knoop met mijn gehele mix. Ik heb reeds verschillende video's aangekocht via een mac pro tutorial site en nergens kan ik mijn probleem vinden.

ik heb hier altijd flink mee in mijn maag gezeten! Maar soms moet je niet te moeilijk gaan doen!

Je zegt dat je tracks klaar zijn... Nou wat doe je dan? Stuur ze gewoon op en als een label ja zegt dan pas kan je de hele mix gaan aanpassen! Wellicht dat het label gelijk tips geeft zo gaat meestal wel namelijk! En wat masteren betreft, de meeste labels hebben hun eigen masteraar...

Kortom je niet over zaken gaan druk maken wat nu geen zin heeft! Dat kan altijd nog, zie eerst maar of er een label gaat reageren! Dan kan je wat doelmatig te werk gaan! En dan is de motivatie ook weer terug!!!

Laat anders eens een stukje luisteren hier... er zitten er hier genoeg die weten van de hoed en de rand ;)

Back