track made in fruityloops

Ehmmm.... wat vind je er zelf van? ;)

Misschien niet onverstandig om helemaal weer vanaf scratch te beginnen. De stijl maakt me even niet zoveel uit, maar qua gevoel mis ik hier vanalles. Probeer dat er eens in te gooien. :)

ik moet er bij zeggen dat het me eigenlijk alleen even om de melodie ging. De drums en opzet e.d heb ik er allemaal even bijgegooid om zo even een 'trackje' te hebben, waar je even normaal naar kunt luisteren.
Dus let niet op de drums e.d maar op de melodie. :D

qua melodie vind ik t niet zo interessant. het is zogezegd de dertiende melodie in het dozijn.
ik denk dat je met 'melodie' de stab-strings bedoelt, want dat is eigenlijk het enige dat ik hoor.

nou is trance om mee te beginnen al geen stijl die uitblinkt in originaliteit, dus dat komt mooi uit. aan de andere kant focust het dan wel weer heel erg op productie, en die is hier ook niet echt om over naar huis te schrijven.
bij dit soort string zou ik iig veel veel veel minder overdreven galm/delay gooien.

het is niet mijn bedoeling om je de grond in te trappen ofzo, maar ik zou inderdaad toch gewoon opnieuw beginnen.

ik vind het best leuk klinken,maar ik hoor geen melodietje, gewoon een geluidje... dit is een mooi tussenstukje ofzo, maar zelf bij trance moet de melody iets comlexer zijn als dit.
Opnieuw beginnen ? waarom ? klinkt al best lekker, gewoon bijbreien !

Re: track made in fruityloops

Origineel geplaatst door MysticEarth
Deze 'track' is volledig gemaakt in fruityloops. Het is nog maar een begin dus niet gemasterd, etc.
drums: samples + fruity drumsynth live
bass: fruity 3osc
choir: sampletank free
synth: fruity 3osc (4x)

Is dit een goed begin voor een nummer? klinkt het jullie lekker in de oren? feedback plz :)
http://www.kosterkantoor.nl/temp/giveitatry.mp3

heb je die helemaal alléén bedacht ?
...héél suptiel !!
doe zo voort !
:okdan:

ik heb deze track inderdaad helemaal alleen bedacht. Ik moet zeggen (nu ik er een poosje langer mee bezig ben geweest) dat ik het stuk wat jullie kunnen horen niet echt klinkt idd. Hij's nu verder uitgewerkt en klinkt al een stuk lekkerder vind ik zelf. Ik zal zo gauw mogelijk ff een nieuwe update plaatsen.

Ik merk trouwens goed hoe verdeeld de meningen zijn, en dat is juist handig! :)
Iedereen in ieder geval al bedankt!!

ik heb deze track inderdaad helemaal alleen bedacht. Ik moet zeggen (nu ik er een poosje langer mee bezig ben geweest) dat ik het stuk wat jullie kunnen horen niet echt klinkt idd. Hij's nu verder uitgewerkt en klinkt al een stuk lekkerder vind ik zelf. Ik zal zo gauw mogelijk ff een nieuwe update plaatsen.

Ik proef enig cynisme bij JazzMan.

inderdaad, dacht ik ook maar wou niks zeggen ,lol

Was veeeeeeeeeel te beleefd voor een ongelikte kerel als jazz ;o)

Graaaaapje JAZ ;o)))) :okdan:

Origineel geplaatst door Waveglider
inderdaad, dacht ik ook maar wou niks zeggen ,lol

Was veeeeeeeeeel te beleefd voor een ongelikte kerel als jazz ;o)

Graaaaapje JAZ ;o)))) :okdan:

...
't is zo goed als lente,
..er zijn budgetten vrij gekomen om onze BIG studio te bouwen
'ben mn leven aan't beteren (tot het weer winter is...)
& ga vanaf heden dus alleen nog maar positieve kritiek leveren !!

:okdan: :D

Nou.... wanneer je een heeeel mooi meisje dat synth melodietje laat zingen, en dan nét genoeg autotune en reverb (lees: bakken) erover gooit, dan kan het nog een potentiele hit worden! :gaap:

En nee, commerciele trens is niet mijn ding :)

FF serieus: Probeer es iets met meerdere melodie lijnen. Belangrijk is om ook goede sounds te programmeren. Dan neem je deze melodie lijn als basis.

Back